Photo Gallery, Τοπικά

Πορεία μαθητών του Μουσικού Σχολείου

Το Μουσικό Σχολείο ήταν σε κατάληψη από την περασμένη Πέμπτη η οποία τερματίστηκε χθες μετά τη λήξη της πορείας, ωστόσο οι κινητοποιήσεις των μαθητών θα συνεχιστούν

 

Με κεντρικό σύνθημα «Μουσικό χωρίς μουσικούς, δεν γίνεται παιδεία» εκατοντάδες μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου πραγματοποίησαν χθες πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, ως αντίδραση στην έλλειψη κενών σε εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα. Παράλληλα, έντονη αντίδραση εκφράζεται και από τους μαθητές της Επαγγελματικής Σχολής, όπου επίσης υπάρχουν πολλά κενά σε καθηγητές, ιδίως στην Κομμωτική.

Το Μουσικό Σχολείο ήταν σε κατάληψη από την περασμένη Πέμπτη η οποία τερματίστηκε χθες μετά τη λήξη της πορείας. Ωστόσο, οι κινητοποιήσεις των μαθητών θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα με πανελλαδικές συναντήσεις.

Η πορεία διαμαρτυρίας ξεκίνησε από το σχολείο χθες γύρω στις 10.30 το πρωί και οι μαθητές κατευθύνθηκαν μέσω της οδού Ιωλκού στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, όπως Ιάσονος και Δημητριάδος. Μαζί τους βρίσκονταν για συμπαράσταση και μαθητές από άλλα σχολεία. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται κάποια πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει άμεσα το πρόβλημα.

Ο πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου Δημήτρης Γουλιανός, τόνισε «πως συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε τίποτα για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Η κατάληψη στο σχολείο τερματίστηκε, αλλά στις 30 Ιανουαρίου έχουμε δώσει ραντεβού με όλα τα Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας για να κινητοποιηθούμε στο υπουργείο και σε άλλους αρμόδιους φορείς. Εμείς θα κινηθούμε προς τη Θεσσαλονίκη, μαζί με άλλα Μουσικά Σχολεία της Βόρειας Ελλάδας. Το θέμα είναι, τι θα πράξει το υπουργείο Παιδείας από ’δώ και πέρα. Θα διορίσουν νέους μουσικούς ή δεν τους ενδιαφέρει;».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές από τη μη διδασκαλία των μουσικών οργάνων. «Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση. Πέρασαν τέσσερις μήνες και τα κενά δεν έχουν καλυφθεί ακόμη. Πλέον την εβδομάδα χάνονται τουλάχιστον 200 διδακτικές ώρες και το υπουργείο πριν λίγες ημέρες ενέκρινε πιστώσεις μόνο για δεκατέσσερις ώρες. Εννοείται, μάλιστα, πως το σχολείο αυτό το επέλεξαν πολλοί μαθητές για να διδαχθούν τα μουσικά όργανα. Για παράδειγμα, προσωπικά θέλω να κάνω κρουστά. Αλλά έχω να κάνω κρουστά δύο χρόνια».

Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μουσικό Σχολείο, είναι πρώτον η έλλειψη καθηγητών για να διδάξουν τα μουσικά όργανα, με αποτέλεσμα να χάνονται την εβδομάδα εκατοντάδες διδακτικές ώρες. Το δεύτερο ζήτημα σχετίζεται με τη μη ύπαρξη δωρεάν μεταφοράς με τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ και τη δρομολόγηση ειδικών γραμμών, ώστε οι μαθητές να μην αναγκάζονται να αλλάζουν με δύο και τρία λεωφορεία για να μετακινηθούν από το σπίτι τους στο σχολείο.

Ελλείψεις καθηγητών στην Επαγγελματική Σχολή

Σημαντικές, όμως, είναι οι ελλείψεις καθηγητών και στην Επαγγελματική Σχολή Νέας Ιωνίας.

Το προεδρείο του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου αποτελούμενο από τους Κώστα Στάμο, Απόστολο Φατώλια, και Κλεάνθη Βενζινακάκη τονίζει χαρακτηριστικά πως «φθάνουμε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και ακόμη υπάρχουν κενά καθηγητών στο σχολείο! Απαιτούμε να γίνουν άμεσα προσλήψεις καθηγητών. Θέλουμε γνώσεις και πτυχία ουσίας και όχι τύπου. Διεκδικούμε ποιοτική εκπαίδευση.

Οι μαθητές αναφέρουν τις ελλείψεις καθηγητών τονίζοντας πως στις ειδικότητες:

– «Κομμωτικής Τέχνης»: Δεν γίνεται ούτε μια ώρα μάθημα, μιας και δεν υπάρχει ούτε ένας καθηγητής Κομμωτικής ώστε να καλυφθούν οι 97 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα σε μαθήματα ειδικότητας Κομμωτικής.

– «Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων»: Yπάρχει κενό και δεν πραγματοποιούνται 7 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα σε μαθήματα ειδικότητας Διακοσμητικής.

– «Βοηθών Φυσιοθεραπευτών» υπάρχει κενό και δεν πραγματοποιούνται 4 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα σε μαθήματα ειδικότητας Φυσιοθεραπείας.

Άραγε πότε σκοπεύει το υπουργείο να καλύψει τα κενά; Μετά τη λήξη των μαθημάτων;

Διερωτόμαστε: Θα έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές των παραπάνω ειδικοτήτων να  συμμετέχουν στις τελικές εξετάσεις της φετινής χρονιάς, ώστε να προαχθούν και να αποφοιτήσουν; Ακόμη και αν άμεσα γίνουν προσλήψεις για την κάλυψη των κενών, υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορέσει να καλυφθεί το πρόγραμμα σπουδών και ποια θα είναι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης;

Επιλέξαμε συνειδητά να σπουδάσουμε και να βγούμε στην αγορά εργασίας με στοιχειώδη εφόδια. Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας δίνει προτεραιότητα σε άλλα σχέδια και όχι στην επίλυση των άμεσων προβλημάτων που το ίδιο έχει δημιουργήσει και για τα οποία είναι υπεύθυνο.

Η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο, η αδιαφορία σε όλο της το μεγαλείο, η απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης ολοφάνερη», καταλήγουν.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το