Τοπικά

Πορεία για το «ψαλίδι» στους εισακτέους

«Όχι» από μαθητές στη μείωση του αριθμού για τα ΑΕΙ και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

24ωρη απεργία για τις 23 Φεβρουαρίου αποφάσισε και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στην μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια για την ερχόμενη ακαδημαϊκή περίοδο αλλά και στην επικείμενη συγχώνευση Γυμνασίων και Λυκείων πραγματοποίησαν χθες στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μαθητές. Και χθες αρκετά Λύκεια ήταν κλειστά, αν και χθεσινές πληροφορίες ανέφεραν πως τελικά ίσως ανοίξουν τα σχολεία. Στο μεταξύ 24ωρη απεργία στις 23 Φεβρουαρίου προτείνει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ:

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Η πορεία ξεκίνησε από την πλατεία Ελευθερίας γύρω στις 10.30 το πρωί με τη συμμετοχή 200 περίπου μαθητών από Γυμνάσια και Λύκεια.

Η πορεία είχε παλμό, ενώ οι μαθητές φώναζαν διάφορα συνθήματα ενάντια στις συγχωνεύσεις.

Ο γραμματέας του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του 5ου Γενικού Λυκείου Βόλου Άρης Σούρλας τόνισε πως «προσπαθήσαμε να οργανώσουμε μια πορεία ανεξάρτητη από κόμματα για να δείξουμε ότι αγωνιζόμαστε ως μαθητές. Τα αιτήματά μας είναι να μην συγχωνευτούν τα σχολεία και να μη μειωθούν οι εισακτέοι στα Πανεπιστήμια. Είμαστε κατά των στόχων που θέλει να περάσει ο Καλλικράτης και δεν θα δεχτούμε τι αλλαγές. Θέλουμε να βγούμε στους δρόμους και να ακουστούμε».

Άλλοι μαθητές υπογράμμιζαν πως θα ήταν ό,τι χειρότερο μια ενδεχόμενη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, αφού θα είχε ως συνέπεια την άνοδο των βάσεων, αλλά και τη μη εισαγωγή πολλών μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ερωτηθείς, αν θα επιστρέψουν σήμερα οι μαθητές στα σχολεία, απάντησε ότι «λογικά ναι. Αν και δεν λέω τίποτα με σιγουριά».

Η πορεία των μαθητών κατέληξε στο κτίριο της Αντιπεριφέρειας Μαγνησίας, όπου αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Δημήτρη Αλεξόπουλο.

Οι μαθητές εξέφρασαν την αγωνία τους για τυχόν μείωση του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από εφέτος, αλλά και την αντίθεσή τους στη συγχώνευση των σχολείων. Όπως είπαν το θέμα της μείωσης των εισακτέων ακόμα «είναι στον αέρα», και αυτό επιτείνει την ήδη υπάρχουσα αγωνία τους ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Επιθυμούν, όπως είπαν διευκρινήσεις από το υπουργείο, αλλά κυρίως την ακύρωση μιας τέτοιας απόφασης.

Ο κ. Αλεξόπουλος είπε ότι πράγματι μια τέτοια αιφνιδιαστική απόφαση ανατρέπει τα σχέδια των μαθητών που κλήθηκαν να πάρουν τις αποφάσεις τους με το σημερινό σύστημα και πως πρέπει κάθε αλλαγή να εφαρμόζεται σε βάθος τριετίας, δηλαδή να φορά μαθητές που τελειώνουν την γ΄ γυμνασίου. Χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα, πρόσθεσε, ώστε να μην έχουμε τόσους πτυχιούχους ανέργους, όμως αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί αποσπασματικά και κυρίως σε μια γενιά μαθητών που είναι απροετοίμαστοι γι αυτό. Όσο για το θέμα της συγχώνευσης των σχολείων είπε ότι είναι αντίθετος σε αυτό, και επανέλαβε τη δέσμευση που είχε δώσει και στους εκπροσώπους των καθηγητών ότι θα προτείνει τη συζήτηση του θέματος στο πρώτο τακτικό Περιφερειακό Συμβούλιο.

Τα υπό κατάληψη Γυμνάσια και Λύκεια χθες στο νομό Μαγνησίας ήταν δεκατέσσερα. Πάντως, όπως τόνισε ο διευθυντής διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Δοδοντσάκης, δεν αποκλείεται σύμφωνα με πληροφορίες από διευθυντές σήμερα αρκετά σχολεία να επαναλειτουργήσουν.

24ωρη από ΕΛΜΕ

Στο μεταξύ συνεδρίασε χθες το πρωί το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας ενόψει της συνάντησης των προέδρων των κατά τόπους ΕΛΜΕ που είναι προγραμματισμένη για μεθαύριο Σάββατο στην Αθήνα.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης θα μετάσχει στη σύσκεψη της Αθήνας έχοντας να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, όπως αποφασίστηκαν χθες.

Ειδικότερα η ΕΛΜΕ Μαγνησίας προτείνει 24ωρη απεργία για τις 23 Φεβρουαρίου ή οποιαδήποτε άλλη ημέρα, τρίωρες στάσεις εργασίας και συμβολικούς αποκλεισμούς κτιρίων, συναντήσεις με αρμόδιους φορείς, όπως τους Δημάρχους, για το ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Παράλληλα η ΕΛΜΕ θα καλέσει τα πρωτοβάθμια σωματεία εργαζομένων, προκειμένου να συζητήσουν από κοινού για την αντιλαϊκή πολιτική. Η συνάντηση έχει καθοριστεί για τις 10 Φεβρουαρίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το