Photo Gallery, Τοπικά

Πιλοτικό πρόγραμμα εύρεσης εργασίας

Στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας για επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών

Δεξιότητες για να αναζητήσουν τις κατάλληλες διόδους εύρεσης εργασίας μετά την αποφοίτησή τους από το Λύκειο απέκτησαν χθες 25 μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας. Από το σχολείο έχει ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν, πώς να κινούνται στους διάφορους φορείς που συνδέονται με την επαγγελματική αποκατάσταση, όπως ο ΟΑΕΔ, πού να απευθύνονται, πώς να συμπληρώνουν ένα βιογραφικό, αλλά συγχρόνως πώς να αναζητήσουν διεξόδους στο εξωτερικό μέσω των σύγχρονων καναλιών ενημέρωσης και κινητικότητας, όπως το ευρωδιαβατήριο.

Η ενημέρωση των μαθητών σε τέτοια ζητήματα γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη με δεδομένη την ανεργία, αλλά και την έλλειψη του μαθήματος του επαγγελματικού προσανατολισμού στο Λύκειο.

Ουσιαστικά οι μαθητές κινούνται στα τυφλά και θα πρέπει οι ίδιοι να αναζητήσουν τις πηγές ενημέρωσης εκτός σχολείου.

Το ενθαρρυντικό είναι πως υπάρχει η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών που διαπιστώνουν τα κενά και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ κ. Σωκράτης Σαβελίδης σημείωσε πως «ξεκινήσαμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο σχολείο που σχετίζεται με την επιμόρφωση των καθηγητών για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ήταν η πρωτοβουλία καθηγητών και έχουμε τη συνδρομή του ΚΕΣΥΠ. Το ζήτημα είναι πως οι μαθητές, μόλις αποφοιτήσουν από το Λύκειο, δεν γνωρίζουν, πού να απευθυνθούν και τι να κάνουν για να δημιουργήσουν κάτι δικό τους και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Και γι’ αυτό υλοποιούμε το πρόγραμμα».

Η υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ Μαγνησίας κ. Αγγελική Καραμπατζάκη υπογράμμισε πως «οι σημερινοί νέοι θα πρέπει να διαθέτουν δεξιότητα αυτοπληροφόρησης, δηλαδή να μπορούν μόνοι τους να αναζητούν την πληροφορία και να τη χρησιμοποιούν άμεσα. Είναι μια δεξιότητα απαραίτητη για να μπορούν να ανταγωνιστούν τους υπόλοιπους. Παράλληλα οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πού μπορούν να απευθύνονται στα θέματα εργασίας, τους σύμβουλους εργασίας του ΟΑΕΔ, τον ευρωπαϊκό ΟΑΕΔ, τους ευρωσύμβουλους, αλλά και το ευρωπαϊκό επαγγελματικό διαβατήριο για τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βέβαια οι περισσότεροι μαθητές δεν τα γνωρίζουν αυτά τα ζητήματα και είναι σημαντικό να ενημερωθούν.

Η φιλόλογος του σχολείου κ. Παρασκευή Σχορετσανίτου που πήρε την πρωτοβουλία της δράσης, σημείωσε μεταξύ άλλων πως «θεωρώ κομβικής σημασίας την έννοια του επαγγέλματος για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Σε ένα ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο το σχολείο οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να συνδεθεί με την επαγγελματική και κοινωνική ζωή.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την ενημέρωση που είχαν. Ο Άγγελος Μουράζης σημείωσε ότι «στην Ελλάδα το εργασιακό περιβάλλον είναι πολύ ρευστό και δεν ξέρουμε, πού τελικά θα καταλήξει ο καθένας. Παρακολουθώ την ειδικότητα της ηλεκτρολογίας και θέλω να διαγωνιστώ στις πανελλαδικές εξετάσεις με τα έξι μαθήματα για να εισαχθώ στο Πολυτεχνείο. Παράλληλα ενδιαφέρομαι να βρω και κάποια εργασία στο εξωτερικό».

 

Το ευρωδιαβατήριο

Από την πλευρά της η Γαβριέλα Μουχταρέλου μάς τόνισε ότι την εντυπωσίασε ιδιαίτερα το ευρωδιαβατήριο. «Ενημερώθηκα για το πώς μπορώ να το συμπληρώσω. Το να εργαστείς στο εξωτερικό, είναι μια διέξοδος για τους σημερινούς νέους της Ελλάδας. Έχω επιλέξει την ειδικότητα της Εμποροπλοιάρχων. Μου αρέσει η θάλασσα, να ταξιδεύω». Μάλιστα πρόσθεσε πως θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Παίρνοντας το λόγο ο μαθητής Κλίντον Ντουλελλάρι σημείωσε πως «μέσα από την ενημέρωση μπόρεσα να σκεφθώ επιπλέον πράγματα για το χώρο των σπουδών. Αγωνιούμε για την επόμενη ημέρα μετά το σχολείο, το θέμα της εργασίας. Πληροφορήθηκα για τη λειτουργία του ΟΑΕΔ, τους σύμβουλους που έχει και τις υπηρεσίες που παρέχονται. Επίσης και μέσω του διαδικτύου θα προσπαθήσω να αντλήσω κάποιες πληροφορίες».

Ο Μάριος Μιχαηλίδης σημείωσε πως «είναι πολύ καλό να μαθαίνεις οτιδήποτε έχει σχέση με την εύρεση εργασίας, ακόμη και πώς να συμπληρώνεις ένα βιογραφικό. Σημαντικό ήταν που γνωρίσαμε και το ευρωπαϊκό διαβατήριο, γιατί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει νέος που να μην σκέπτεται τη λύση του εξωτερικού. Και από τη στιγμή που υπάρχει αυτή η ρευστότητα στην αγορά εργασίας, θα έπρεπε το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού να είχε ενταχθεί στο διδακτικό πρόγραμμα του Λυκείου. Δυστυχώς, μόνο μέχρι το Γυμνάσιο ενημερώνονται οι μαθητές για τον επαγγελματικό προσανατολισμό».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το