Photo Gallery, Τοπικά

Περισσότερα κρουαζιερόπλοια φέτος

Πέρυσι είχαν καταγραφεί 21 κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου, ενώ σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία σε δύο ναυτιλιακά πρακτορεία του Βόλου έχουν προαναγγελθεί 31 κατάπλοι

Ευχάριστα είναι τα νέα για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου κατά την ερχόμενη τουριστική περίοδο, αφού, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα προαναγγελίες στα μεγαλύτερα ναυτιλιακά πρακτορεία που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αναμένεται αύξηση των κατάπλων 50%… Υπολογίζεται ότι φέτος οι κατάπλοι θα αυξηθούν κατά δέκα τουλάχιστον, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Πέρυσι είχαν καταγραφεί 21 κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου, ενώ σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία σε δύο ναυτιλιακά πρακτορεία του Βόλου έχουν προαναγγελθεί 31 κατάπλοι, αρχής γενομένης από τις 19 Μαρτίου με το κρουαζιερόπλοιο «FTI Berlin».

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ναυτιλιακό πρακτορείο Παπαγεωργίου, έχουν γίνει προαναγγελίες για 19 κατάπλους, αρχής γενομένης τον Ιούνιο, ενώ άλλοι 12 κατάπλοι έχουν προαναγγελθεί στο ναυτιλιακό πρακτορείο Πετεινάρη, αρχής γενομένης το Μάρτιο.

Φέτος αναμένονται με κρουαζιερόπλοια στο Βόλο εκτός από γερμανούς και άλλους δυτικοευρωπαίους και Κύπριοι, αλλά και πολλοί Ισραηλινοί.

Εφόσον οι προαναγγελίες ισχύσουν, τότε φέτος αναμένεται να έχουμε τους κατάπλους που είχαμε το 2010 (33 κρουαζιερόπλοια), ενώ το ρεκόρ αφίξεων είχε σημειωθεί το 2011 με 61…

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), το 2012 κατέπλευσαν 21 κρουαζιερόπλοια με 11.926 επιβάτες, έναντι 61 με 72.796 επιβάτες το 2011 (μείωση 83,62% ή 60.870 επιβάτες λιγότεροι). Οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέφθηκαν πέρυσι το Βόλο με κρουαζιερόπλοια, ήταν Ισπανοί (3.434) και ακολούθησαν οι Γερμανοί (2.189), οι Ισραηλινοί (1.388), οι Αμερικανοί (1.209), οι Κύπριοι (1.199), οι Άγγλοι (575), οι Φινλανδοί (324), ενώ ήρθαν και 46 Μεξικανοί…

Πάντως το λιμάνι του βόλου, σύμφωνα με το σχέδιο «Ποσειδών», δεν είναι αξιοποιήσιμο για την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.

Όπως αναφέρεται σε έρευνα για τα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου, η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας, αμέσως μετά την Ιταλία.

Το λιμάνι του Βόλου δεν βρίσκεται πάντως στην πρώτη κατηγορία των λιμανιών της Μεσογείου, αλλά στη μεσαία, θεωρείται ωστόσο ανερχόμενο από άποψη προορισμού κρουαζιέρας.

Στη διερεύνηση που γίνεται πάντως από τις εταιρείες κρουαζιέρας, ρωτούν για την ύπαρξη επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ), που δυστυχώς στο λιμάνι του Βόλου δεν υπάρχει στην προβλήτα όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια, στην προβλήτα 2, αλλά στην επιβατική προβλήτα του λιμανιού.

Οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων θέλουν, εφόσον δεν κατεβαίνουν από το πλοίο για τα Μετέωρα ή μια εκδρομή-περιήγηση στην πόλη, να έχουν στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο επιβατικό σταθμό, με εστιατόριο, καφετέρια, ιατρείο, χώρους ψυχαγωγίας και εμπορικά καταστήματα. Στα πρότυπα αυτά εξάλλου λειτουργούν οι επιβατικοί σταθμοί όλων των μεγάλων λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.

Αντίθετα η υποδοχή των επιβατών γίνεται σε ένα τολ (προκατασκευασμένο κτίριο) στην προβλήτα 2… Από εκεί οι τουρίστες πρέπει να φθάσουν πεζή μέχρι το κέντρο της πόλης. Η προβλήτα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, είναι αυτή όπου εναποτίθενται το σκραπ και τα κοντέινερ…

Ο Βόλος περιλαμβάνεται στα 20 λιμάνια της χώρας, όπου θα απελευθερωθούν οι λιμενικές υπηρεσίες στον τομέα της κρουαζιέρας (προβλήτες, καβοδεσία, φύλαξη κ.ά.).

Το «home porting»

Επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σε συνδυασμό με υψηλού επιπέδου παροχές, σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί και θεσμοθετημένες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, είναι μερικά από αυτά που θα πρέπει να γίνουν, προκειμένου να υπάρξει αύξηση του «home porting» (λιμάνια εκκίνησης και αφετηρίας κρουαζιέρας) για την κρουαζιέρα, ώστε να προκύψουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για την οικονομία και το λιμάνι του Βόλου. Η Ελλάδα, ενώ στα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2011 κατέλαβε την 6η θέση με 605 εκατομμύρια ευρώ, σε αριθμό επιβατών ήταν 3η, με 1η την Ιταλία και 2η την Ισπανία. Η χαμηλή χρήση των λιμανιών ως «home porting» αποτυπώνεται στα στοιχεία, καθώς μόλις 16% των επιβατών κρουαζιέρας, που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2011, ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται γύρω στο 75% για την Ισπανία. Το «home porting» θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα οικονομικά οφέλη, αν τα κρουαζιερόπλοια παρέμεναν στα ελληνικά λιμάνια για όλες τις ανάγκες, τροφοδοσία, επισκευές, ωστόσο ο λόγος για την υστέρηση του «home porting» έχει να κάνει και με την έλλειψη υποδομών σε λιμάνια και στεριά. Οι υπηρεσίες στη στεριά θα πρέπει να είναι αναβαθμισμένες, σε ξενοδοχειακό δυναμικό, σε ταχείες μεταφορές, πολιτιστικά και ψυχαγωγικά δρώμενα, κάνοντας το «home porting» δελεαστικό και πρακτικά εφικτό.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το