Τοπικά

Πεζοδρομείται η κεντρική οδός στη Σκόπελο

Άρχισαν με την εγκατάσταση πρόσφατα του αναδόχου εργολάβου οι εργασίες ανάπλασης και πεζοδρόμησης της εισόδου της Σκοπέλου, του τμήματος της κύριας οδικής αρτηρίας του αστικού ιστού του νησιού. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 546.000 ευρώ, εντάχθηκε στον προγραμματισμό του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ). Στόχος είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και του θορύβου μέσω της απορρόφησής τους από τους δημιουργούμενους χώρους πρασίνου.

Εντάχθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στον προγραμματισμό του ΕΣΠΑ και δημοπρατήθηκε ήδη ένα νέο για τη Σκόπελο έργο, που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος, με τις εργασίες να έχουν ήδη αρχίσει, καθώς εγκαταστάθηκε ο ανάδοχος εργολάβος, ο οποίος την τρέχουσα χρονική περίοδο πραγματοποιεί τις απαιτούμενες τοπογραφικές μετρήσεις.

Το έργο «Πεζοδρόμηση – ηλεκτροφωτισμός του δρόμου από ξενοδοχείο «Ελένη» έως Άγιο Ρηγινάκη στη Σκόπελο» προϋπολογισμού 546.000 ευρώ αφορά σε πεζοδρόμηση και ηλεκτροφωτισμό τμήματος της κύριας οδικής αρτηρίας του αστικού ιστού της Σκοπέλου, από την παραλία και συγκεκριμένα από το ξενοδοχείο «Ελένη» έως το εικονοστάσι του Αγίου Ρηγίνου (Άγιος Ρηγινάκης).

Η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί το τμήμα εισόδου στην πόλη της Σκοπέλου διερχόμενων οδηγών από τις εξωαστικές περιοχές της πόλης. Από τον προαναφερόμενο δρόμο διέρχονται όλοι οι οδηγοί που σταθμεύουν εντός της πόλης της Σκοπέλου για να μεταβούν σε οποιοδήποτε προορισμό εκτός αυτής.

Στο συγκεκριμένο τμήμα υπήρχε παρακείμενα του δρόμου και σχεδόν ίδιου πλάτους ανοιχτό ρέμα διαμορφωμένο με πετρόκτιστες όχθες. Η διέλευση από το δρόμο με την ολοένα και συνεχόμενη τουριστική και κατ’ επέκταση κυκλοφοριακή αύξηση, γινόταν με μεγάλη δυσκολία. Για την επίλυση του προβλήματος πριν από περίπου 10 χρόνια πραγματοποιήθηκε το έργο της κάλυψης του ρέματος. Η παρέμβαση που υλοποιήθηκε, με την κάλυψη του ρέματος, αύξησε το πλάτος της οδού σε μεγάλες διαστάσεις. Παράλληλα δεν συνοδεύτηκε από κανένα συμπληρωματικό υποστηρικτικό έργο, όπως της πεζοδρόμησης, της δεντροφύτευσης και του ηλεκτροφωτισμού. Η αλλαγή αυτή προσέδωσε δυνατότητα ανάπτυξης επιχειρήσεων που επωφελούνταν από το μεγάλο πλάτος της οδού και την ανεξέλεγκτη δυνατότητα στάσης και στάθμευσης αυτοκινήτων εις βάρος του δημόσιου χώρου και των απαραίτητων βασικών ποιοτικών χαρακτηριστικών της οδού, όπως η διέλευση από πεζούς, το ποσοστό πρασίνου, ο ηλεκτροφωτισμός, η διαμόρφωση θέσεων ανάπαυσης κ.λπ. Χαρακτηριστική είναι η δραστηριότητα επιχειρήσεων ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, οι οποίες καταλαμβάνουν το οδόστρωμα για τη μόνιμή στάθμευση των προς ενοικιαζομένων αυτοκινήτων.

Τα καταγεγραμμένα προβλήματα κατά μήκος του προτεινόμενου χώρου των παρεμβάσεων είναι η ύπαρξη οδού διπλής κατεύθυνσης οχημάτων, έλλειψη πεζοδρομίου σε όλο το μήκος της οδού, παντελής έλλειψη φωτισμού κατά μήκος του δρόμου, ανεξέλεγκτη απόθεση απορριμμάτων κατά μήκος της οδού λόγω έλλειψης καθορισμένων σημείων τοποθέτησης κάδων, ανεξέλεγκτη στάθμευση οχημάτων κατά μήκος της οδού λόγω έλλειψης καθορισμένων χώρων στάθμευσης, έλλειψη σημείων ξεκούρασης (παγκάκια) με ενσωματωμένους χώρους πρασίνου, παντελής έλλειψη χώρων πρασίνου κατά μήκος της οδού και έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά μήκος όλου του τμήματος (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, γραφεία ενοικιάσεων μηχανοκίνητων οχημάτων, εστιατόρια, αρτοποιεία, κρεοπωλεία, παντοπωλεία κ.λπ.).

Όπως επισημαίνεται στην τεχνική περιγραφή του έργου, «άμεση συνέπεια όλων των παραπάνω αποτελεί η ύπαρξη ενός υποβαθμισμένου, περιβαλλοντικά, αστικού τοπίου μέσα στον οικισμό της Σκοπέλου, το οποίο αποτελεί κομβικό σημείο εισόδου-εξόδου του οικισμού του νησιού. Δεν προσφέρεται καμία ασφάλεια στην κυκλοφορία των ατόμων με αναπηρία και των πεζών, ο φόρτος των οποίων είναι ιδιαίτερα αυξημένος τους περισσότερους μήνες του έτους, καθώς δεν υπάρχουν προστατευτικά δομικά στοιχεία (κράσπεδα).

 

Το έργο

Η υλοποίηση της δράσης προβλέπει την αναβάθμιση του αστικού τοπίου μέσω της εκτέλεσης της πεζοδρόμησης, της δημιουργίας χώρων πρασίνου, των χώρων στάθμευσης επιβατικών οχημάτων και μηχανών, του φωτισμού και της σημαντικής βελτίωσης της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής μέσω της απόδοσης κινήτρων στους κατοίκους.

Επιπρόσθετα, η επέμβαση αυτή στο τοπίο συμβάλλει στην προάσπιση του περιβάλλοντος με τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και του θορύβου μέσω της απορρόφησής τους από τους δημιουργούμενους χώρους πρασίνου.

Τέλος, η κατασκευή του έργου θα συμβάλλει στην ασφαλή και άνετη κυκλοφορία κυρίως των πεζών, καθώς είναι εκτεθειμένοι σε διαρκή κίνδυνο κατά τη μετάβασή τους στην υπό μελέτη περιοχή λόγω της έλλειψης του πεζοδρομίου.

Επίσης, θα προβλεφθούν η δημιουργία παρτεριών και η δεντροφύτευση. Στους χώρους των παρτεριών και των δεντροφυτεύσεων θα τοποθετηθεί και αυτοματοποιημένο σύστημα άρδευσης (σταγόνας).

Το μέγεθος της αιτούμενης επέμβασης που θα αναβαθμιστεί περιβαλλοντικά είναι 4.000 τετραγωνικά μέτρα, σύμφωνα με τα τμήματα που καθορίζονται στα σχέδια της μελέτης εφαρμογής.

Στο μεταξύ, οι εργασίες ανάπλασης και πεζοδρόμησης της εισόδου ουσιαστικά του νησιού άρχισαν πρόσφατα, με τον ανάδοχο εργολάβο να εγκαθίσταται και να πραγματοποιεί ήδη τοπογραφικές μετρήσεις στα σημεία παρέμβασης.

«Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι και πολύ χαρούμενοι με την εξέλιξη» επισημαίνει ο δήμαρχος Σκοπέλου κ. Γ. Μιχελής «καθώς πρόκειται για ένα έργο πνοής, το οποίο διεκδικήσαμε δυναμικά. Το έργο εντάχθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στον προγραμματισμό του ΕΣΠΑ, δημοπρατήθηκε, ο ανάδοχος εργολάβος εγκαταστάθηκε και πραγματοποιεί ήδη τοπογραφικές μετρήσεις. Το έργο θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην αποσυμφόρηση του κέντρου του νησιού και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση» καταλήγει ο δήμαρχος Σκοπέλου.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΗΣ

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το