Photo Gallery, Τοπικά

Πανελλαδικές: Πτώση των βάσεων δείχνουν φέτος τα δύσκολα θέματα;

Ολοκληρώνονται αύριο οι εξετάσεις για τους περισσότερους υποψηφίους

 

 

Τα δύσκολα θέματα που έχουν εξεταστεί φέτος οι υποψήφιοι στα περισσότερα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πτώση των βάσεων εισαγωγής στις Σχολές, ενώ θα επιτείνουν τον ανταγωνισμό των υποψηφίων για την επιτυχία στα υψηλόβαθμα Τμήματα των ΑΕΙ.

Αύριο Δευτέρα οι υποψήφιοι εξετάζονται στα εξής μαθήματα: της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στα Λατινικά, της Θετικής στη Χημεία, της Τεχνολογικής κύκλου Τεχνολογίας και Παραγωγής στην Ηλεκτρολογία, της Τεχνολογικής κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Πρόκειται για την έκτη και τελευταία ημέρα πανελλαδικών εξετάσεων για όλους τους υποψηφίους εκτός αυτών που έχουν επιλέξει το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» που είναι απαιτούμενο για να δηλώσει κάποιος Τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου το οποίο αποτελείται ως επί το πλείστον από οικονομικές-διοικητικές σχολές.

Πάντως με την ολοκλήρωση της εξέτασης σε πέντε μαθήματα, όπου τα περισσότερα χαρακτηρίστηκαν από θέματα υψηλής δυσκολίας, οι τάσεις για πτώση των φετινών βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι όλο και πιο ισχυρές. Άλλωστε αρκετά από αυτά τα μαθήματα έχουν συντελεστή βαρύτητας.

Στα δεδομένα εντάσσεται το μάθημα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας όπου πολλοί υποψήφιοι δεν έγραψαν ικανοποιητικά, ενώ μέτριες βαθμολογίες αναμένονται και στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής παιδείας. Επομένως μαθήματα που μέχρι και πέρυσι οι υποψήφιοι σημείωναν υψηλές επιδόσεις, έχοντας εξασφαλίσει καλή βαθμολογία σε ένα από τα έξι μαθήματα, φέτος δεν θα παρουσιάσουν αντίστοιχη εικόνα.

Στη Θεωρητική κατεύθυνση οι υποψήφιοι αντιμετώπισαν δυσκολίες στα Αρχαία Κατεύθυνσης, αλλά σε μικρότερο βαθμό τόσο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία όσο και στην Ιστορία. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις μεγάλες δυσκολίες που είχαν στα Μαθηματικά ή στη Βιολογία Γενικής Παιδείας αναμένεται να διαμορφώνουν πτωτικές τάσεις στις βάσεις.

Στην Τεχνολογική κατεύθυνση οι υποψήφιοι συνάντησαν μεγάλες δυσκολίες τόσο στα Μαθηματικά όσο και στη Φυσική κατεύθυνσης, εκτός των δύο προαναφερθέντων μαθημάτων Γενικής Παιδείας δηλαδή Μαθηματικά ή Βιολογία, ανάλογα τι επέλεξε ο καθένας.

Στα 2ο και 4ο Επιστημονικά Πεδία, αλλά και στο 5ο Πεδίο, όπου στρέφουν κυρίως το ενδιαφέρον τους οι υποψήφιοι αυτής της κατεύθυνσης, η πτώση των βάσεων αποτελεί πλέον ένα πιθανό ενδεχόμενο.

Αλλά και στη Θετική κατεύθυνση, είναι πολύ πιθανό να μειωθούν οι αριστούχοι, λόγω των δύσκολων θεμάτων στη Φυσική αλλά και σε μικρότερο βαθμό στη Βιολογία Κατεύθυνσης.

Στο μεταξύ εκτός από το ζήτημα της διαρροής θεμάτων αλλά και της ανάκλησης θεμάτων στα μαθηματικά γενικής παιδείας, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων είναι αντιμέτωπη με ακόμη ένα ζήτημα που αφορά το είδος της απάντησης στο Δ3 ερώτημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας. Βαθμολογητές ζητούν η απόκριση να είναι δευτερογενής, ενώ η ΚΕΕ επιμένει στο πρωτογενής. Το Δ3 ζήτημα αναφέρει το εξής: «το είδος της ανοσοβιολογικής απόκρισης μετά την είσοδο αντιγόνου σε άνθρωπο».

Φώτης Σπανός

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το