Πολιτισμός

Ο μοντερνισμός στη φωτογραφία

Ο φωτογραφικός μοντερνισμός προσδιορίζει μια περίοδο που ξεκινάει στα τέλη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου με το πέρασμα από τον πικτοριαλισμό στη straight (καθαρή) φωτογραφία
Ο φωτογραφικός μοντερνισμός προσδιορίζει μια περίοδο που ξεκινάει στα τέλη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου με το πέρασμα από τον πικτοριαλισμό στη straight (καθαρή) φωτογραφία

 

Μεθαύριο Παρασκευή 12 Απριλίου, στις 7:30μμ, ο Λέων Μουρτζούκος, μέλος της Φ.Λ.Β., θα κάνει διάλεξη με θέμα: «Η ιστορία της φωτογραφίας μέσα από τη ματιά σημαντικών φωτογράφων – μέρος 2o (1920-1950) – Οι τάσεις του μοντερνισμού». Η διάλεξη θα γίνει στο χώρο της Φωτογραφικής Λέσχης Βόλου στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας (Μανδηλαρά και Σταδίου).

Στην αισθητική, ο όρος μοντερνισμός (νεωτερικότητα) έχει ένα ευρύ φάσμα νοημάτων. Χρησιμοποιήθηκε από τον Charles Baudelaire (1821-1867) στα μέσα του 19ου αιώνα για να προσδιορίσει ένα νέο πεδίο δράσης για τον καλλιτέχνη, στο μοντέρνο κόσμο, δηλαδή την αστική – βιομηχανική κοινωνία. Ο φωτογραφικός μοντερνισμός είναι αποδεκτό ότι προσδιορίζει μια περίοδο που ξεκινάει στα τέλη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με το πέρασμα από τον πικτοριαλισμό στη straight (καθαρή) φωτογραφία. Στις «τάσεις του μοντερνισμού» θα γνωριστούμε με το φουτουρισμό, τον κυβισμό, τη νέα αντικειμενικότητα, το group f/64, τη νέα οπτική (Βauhaus και Κουνστρουκτιβισμό) και το σουρεαλισμό. Η παρουσίαση θα γίνει μέσω 260 φωτογραφιών 55 φωτογράφων, με αναφορές στα βιογραφικά στοιχεία τους, τοποθετημένες στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Μεταξύ άλλων θα γνωριστούμε με το έργο των: Karl Blossfeldt (1865-1932), Augoust Sander (1876-1964), Ansel Adams (1902-1984), Edward Weston (1886-1958), Aleksandr Rodchenko (1891-1956), László Moholy-Nagy (1895-1946), Man Ray (1890-1976), André Kertesz (1894-1985), Brassai (1899-1984) και Josef Sudek (1896-1976).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το