Photo Gallery, Τοπικά

Οφειλές 800.000 ευρώ σε αιρετούς


Το θέμα συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Χρωστάει από το 1990 ο Δήμος Αλμυρού

Συσσωρευμένες οφειλές που ίσως ξεπερνούν τις 800.000 ευρώ και προκύπτουν από μη καταβολή αποζημιώσεων και αντιμισθιών από το 1990 σε αιρετούς όπως πρόεδροι Κοινοτήτων, πρόεδροι Δημοτικών Συμβουλίων, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι Δημοτικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών, δημοτικοί σύμβουλοι κ.ά., βαραίνουν το Δήμο Αλμυρού, ο οποίος μέχρι το τέλος του έτους θα προσπαθήσει να καλύψει ένα σημαντικό ποσό των υποχρεώσεων, αρκετές από τις οποίες έχουν μετατραπεί και σε διαταγές πληρωμής.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ Ε. ΦΩΚΙΔΗΣ

[email protected]

Το θέμα προέκυψε κατά τη συζήτηση στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού μιας ακόμη αναθεώρησης του προϋπολογισμού του Δήμου Αλμυρού για το 2012 και συγκεκριμένα με την ενίσχυση κωδικού για έξοδα παράστασης αιρετών κατά 12.500 ευρώ.

Στη διάρκεια της συζήτησης για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Δημ. Καλλές αναφερόμενος στις οφειλές του Δήμου προς τους αιρετούς τη χαρακτήρισε καραμπινάτη περίπτωση παράβασης καθήκοντος. «Εάν μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν εξοφληθούν οι οφειλές, θα σας καταγγείλω στην Περιφέρεια για παράβαση καθήκοντος. Άμα δεν μπορείτε να σηκωθείτε να φύγετε και όχι να πληρώνεστε μόνο εσείς», είπε απευθυνόμενος στον Δήμαρχο κ. Ευάγ. Χατζηκυριάκο.

«Αναλαμβάνω την ευθύνη ότι πράγματι δεν έχουν πληρωθεί οι αιρετοί, αλλά δεν μιλάμε για οφειλές μόνο της παρούσας δημοτικής θητείας. Από το 1990 ο Δήμος οφείλει αποζημιώσεις, αντιμισθίες και έξοδα παράστασης σε αιρετούς και κάποιοι έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να βγάλουν διαταγές πληρωμής σε βάρος του Δήμου Αλμυρού.

Εγώ πληρώνομαι γιατί έτσι προβλέπει η νομοθεσία και οι αντιδήμαρχοι παίρνουν μέσο όρο 1.400 ευρώ το μήνα. Από την επόμενη μάλιστα χρονιά κάθε τρίμηνο θα τους παρακρατείται ένας μισθός υπέρ Δημοσίου. Δεν παραιτούμαι και μέσα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε κι αυτό το θέμα. Ελπίζω μέχρι τέλος του έτους να πληρωθεί ένα μεγάλο μέρος των οφειλομένων», κατέληξε ο Δήμαρχος.

Την ανάγκη να καταβληθούν αποζημιώσεις σε προέδρους Συμβουλίων και δημοτικούς συμβούλους που είναι απλήρωτοι από το Φεβρουάριο, επεσήμανε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Χρ. Βούλγαρης, υπερψηφίζοντας την αναμόρφωση με όλους τους συμβούλους του, πλην του κ. Καλλέ, ενώ αρνητική ψήφο έδωσε και ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Σάββας Τσόγκας, τονίζοντας ότι είχε καταψηφίσει τον προϋπολογισμό και ως εκ τούτου και την όποια αναμόρφωση προτείνεται.

 

Αύξηση αποθεματικού

Σύμφωνα με την εισήγηση του αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Δημ. Τσούτσα, η αναμόρφωση ήταν επιβεβλημένη, καθώς ο Δήμος έπρεπε να αποδεχτεί πιστώσεις που δεν είχαν προβλεφθεί εξ αρχής και αφορούσαν αποδοχές εκτάκτου προσωπικού με μερική απασχόληση, την ενίσχυση του ΚΕΠ κ.ά.

Ειδικότερα τα έσοδα, με ενίσχυση δέκα κωδικών, αυξάνονται κατά 181.499 ευρώ και αντίστοιχα τα έξοδα κατά 140.564 ευρώ με αντίστοιχη αύξηση του αποθεματικού κατά 41.000 ευρώ περίπου, καθώς από 108.683,21 ευρώ προ αναμόρφωσης, ανέρχεται πλέον σε 149.619,08 ευρώ.

Εκτός ημερησίας διάταξης, ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Δημ. Εσερίδης επέκρινε για μια ακόμη φορά τη Δημοτική Αρχή για προχειρότητα και αμέλεια, καθώς όπως τόνισε από τον περασμένο Αύγουστο έχει ζητήσει τους οικονομικούς απολογισμούς του ΚΔΑΠ, του Πολιτιστικού Οργανισμού και άλλων ΝΠ του Δήμου από το 2007 κι ακόμη δεν του έχουν δοθεί.

Μάλιστα παρουσίασε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έγγραφο αίτημά του προς το Δήμο με ημερομηνία κατάθεσης 30 Αυγούστου όπως και το πρωτόκολλο του ίδιου εγγράφου ως εισερχόμενο πλέον στην υπηρεσία του Δήμου με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου.

«Χρειάστηκε περίπου ένας μήνας το αίτημα να διαβιβαστεί από το Δήμο στην αρμόδια υπηρεσία του και ακόμη, τέσσερις μήνες μετά το αίτημα, απάντηση δεν έχω πάρει. Τέτοιες πρακτικές δεν τιμούν το Δήμο και τις υπηρεσίες του και υποβαθμίζουν το ρόλο των αιρετών», τόνισε σε έντονο ύφος προς το Δήμαρχο και την ομάδα πλειοψηφίας ο κ. Εσερίδης.

Η απάντηση από την άλλη πλευρά ήταν διά στόματος του κ. Αλεξ. Καραμπάση, προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας Ευξεινούπολης και μέλους της διοίκησης του ΚΔΑΠ, ο οποίος ανέφερε πως τα έγγραφα υπάρχουν και πως δεν μπορεί να δώσει εντολή στην υπάλληλο για να τα δώσει γρηγορότερα στον κ. Εσερίδη, καθώς δεν είναι πρόεδρος και δεν έχει αρμοδιότητες.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το