Photo Gallery, Τοπικά

ΟΛΒ: Νέα παράταση για περιβαλλοντικά έργα

Από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του προέδρου του ΟΛΒ κ. Ι. Πρίγκου, όπου παραβρέθηκαν ο υπεύθυνος για τα περιβαλλοντικά ζητήματα του Οργανισμού κ. Ηρ. Καμπανός και ο υπεύθυνος για τα μηχανολογικά έργα κ. Θ. Σπάχος

Νέα παράταση της προθεσμίας για τα έργα περιβαλλοντικής προστασίας στο λιμάνι του Βόλου έχει ζητήσει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), καθώς, όπως υπολογίζεται, μέχρι τον ερχόμενο Μάιο, οπότε ισχύει η τρέχουσα παράταση, δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα αναγκαία από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και το Στρατηγικό Σχέδιο (master plan) έργα. Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Ι. Πρίγκος σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ ανακοίνωσε ακόμη πως ο Οργανισμός θα χρηματοδοτήσει τις εργασίες, για να δοθεί στην κυκλοφορία η είσοδος του λιμανιού από τη Μπουμπουλήθρα (γεφύρωση Ξηριά) και να κλείσει η είσοδος από την οδό Ζάχου.

Επίσης, δήλωσε ότι καθυστέρησε η υλοποίηση του σχεδίου ασφαλείας του λιμανιού βάσει του κώδικα ISPS, καθώς έγινε τροποποίηση του αρχικού σχεδίου και απομένει η κατάθεση του τεχνικού δελτίου, για να ξεκινήσουν εντός τριμήνου οι σχετικές εργασίες.

Για τα περιβαλλοντικά έργα που περιλαμβάνουν βελτιώσεις στο Σιλό και μεταφορά της διακίνησης σκραπ από την προβλήτα 2 στην 3 του λιμανιού, ο κ. Πρίγκος δήλωσε ότι έχει υποβληθεί αίτημα για να δοθεί νέα παράταση της προθεσμίας, που λήγει τον ερχόμενο Μάιο και αναζητείται τρόπος χρηματοδότησης των έργων, το συνολικό κόστος των οποίων υπολογίζεται σε 4,9 εκατομμύρια ευρώ. Και να βρεθούν τα χρήματα, δεν θα είναι έτοιμα τα περιβαλλοντικά έργα τον ερχόμενο Μάιο, απάντησε σε σχετική ερώτηση ο πρόεδρος του ΟΛΒ.

Ειδικότερα ο κ. Ι. Πρίγκος ανέφερε επίσης και τα εξής: «Έχουμε προβεί σε δράσεις, που είναι επιβεβλημένες από την Κοινή Υπουργική Απόφαση και εντάσσονται στα έργα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αλλά και σε άλλες, που εκτιμήσαμε πως ήταν αναγκαίες και τις υλοποιούμε με δική μας πρωτοβουλία.

Οι δράσεις αυτές είναι: Πιστοποίηση κατά ISO 14.000. Έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι ραδιενέργειας σε φορτία της εταιρείας Χαλυβουργεία Ελλάδας στο χρονικό διάστημα από 19 – 21 Οκτωβρίου 2012, σε συνεργασία με επιστημονικό προσωπικό της ΕΕΑΕ. Έχει πραγματοποιηθεί σεμινάριο σε συνεργασία με την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας για το προσωπικό της ΟΛΒ Α.Ε. με θέμα την ενημέρωση των εργαζομένων για την προστασία από ραδιολογικό υλικό. Έχει συναφθεί συμφωνία με την εταιρία ΣΥ.ΔΕ.ΣΥΣ για την ανακύκλωση των χρησιμοποιούμενων συσσωρευτών. Έχει συναφθεί συμφωνία με ιδιωτικό εργαστήριο για τον ποιοτικό έλεγχο του θαλασσίου ύδατος δύο φορές το χρόνο. Έχει συναφθεί συμφωνία με ιδιωτική εταιρία για την ανακύκλωση λαμπτήρων φωτισμού. Διενεργούνται ηχομετρήσεις και τα αποτελέσματα αναρτούνται στην ιστοσελίδα τής ΟΛΒ Α.Ε. Για την πρόοδο των τεχνικών έργων εφαρμογής της ΚΥΑ εγκρίθηκε η μελέτη των έργων, που αφορούν στις κύριες πηγές ρύπανσης (ΣΙΛΟ αποθήκευσης, μεταφοράς δραστηριότητας παλιοσίδηρου scrap). Με σχετική απόφαση του Υ.ΠΕ.ΚΑ. έχει εγκριθεί η τροποποίηση της ΚΥΑ και έχει αυξηθεί ο χρόνος υλοποίησης των απαιτούμενων τεχνικών έργων. Σχετικά με την προσπάθεια που γίνεται, για τη μείωση αέριας ρύπανσης από το ΣΙΛΟ αποθήκευσης, η τεχνική υπηρεσία έχει εκδώσει σχετική οδηγία, η οποία έχει ως στόχο, να μειώσει την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τους αέριους ρύπους.

Η σημαντικότερη, όμως, δράση που υλοποιήσαμε, είναι η σύνταξη των αναγκαίων μελετών, που αναφέρονται τόσο στο ΣΙΛΟ, όσο και στη μεταφορά του scrap στην τρίτη προβλήτα, αλλά και στα ηχοπετάσματα για την προστασία από την ηχορύπανση. Αυτές περιλαμβάνουν συγκεκριμένα:

ΣΙΛΟ αποθήκευσης: Τοποθέτηση σιτόφιλτρων για αποκονίωση στα σημεία εισαγωγής των δημητριακών στο ΣΙΛΟ 180.000 ευρώ.

Πυλώνας φορτώσεων πλοίων: Σύστημα φόρτωσης – φυσούνα και σύστημα αποκονίωσης 200.000 ευρώ. Σύστημα αποκονίωσης στην οροφή του ΣΙΛΟ και σύστημα εισαγωγής στο ΣΙΛΟ 350.000 ευρώ.

Χύδην φορτία: Σύστημα χοάνης με σύστημα αποκονίωσης 550.000 ευρώ, σύνολο 1.280.000 ευρώ.

Μεταφορά σκραπ στη Γ’ προβλήτα: Δίκτυο αγωγών 380.000 ευρώ, Αντλίες φίλτρα και μηχανικά μέσα καθαρισμού 200.000 ευρώ, Ηλεκτρολογική εγκατάσταση 150.000 ευρώ, Όργανα Ελέγχου 50.000 ευρώ, Φωτισμός 100.000 ευρώ, Γείωση – Αντικεραυνική Προστασία 30.000 ευρώ, 910.000 Χ 1,18 Χ 1,23 = 3.400.000 ευρώ και Δεξαμενές Καθίζησης 2.000.000 ευρώ.

Σύστημα αντιμετώπισης της ηχορύπανσης: Πετάσματα με ηχοαπορροφητικά υλικά και πλαίσια σύνδεσης και ορθοστάτες 300m X 3m = 900 m2 Χ 300 €/μ2 270.000 ευρώ. Την ολοκλήρωση των μελετών θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις των έργων με την ταυτόχρονη αναζήτηση των αναγκαίων χρηματοδοτήσεων, που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή τους».

Ο κ. Πρίγκος δήλωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα κατατεθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες στο ΥΠΕΚΑ, ενώ το 2014 εκπνέει η προθεσμία για τη μεταφορά της δραστηριότητας του σκραπ στην προβλήτα 3.

 

Η είσοδος από τον Ξηριά

 

Αναφορικά με το έργο της είσοδου των φορτηγών και των βαρέων οχημάτων στο λιμάνι από την περιοχή του Ξηριά (Μπουμπουλήθρα) ο κ. Πρίγκος δήλωσε ότι ύστερα από συνεργασία με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστό, αποφασίστηκε η απομένουσες εργασίες να χρηματοδοτηθούν από τον Οργανισμό. Ο πρόεδρος του ΟΛΒ δήλωσε ότι έγινε προσωρινή παραλαβή του έργου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, που εκπόνησε και τη συμπληρωματική μελέτη για τις εργασίες διαγράμμισης, σηματοδότησης, ηλεκτροφωτισμού και κιγκλιδωμάτων ασφαλείας (στηθαία), το συνολικό κόστος των οποίων ανέρχεται σε 52.000 ευρώ.

«Σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό προσπαθήσαμε να βρούμε μια λύση για την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο δεν χρηματοδοτεί, ως όφειλε, το αρμόδιο υπουργείο, προφανώς λόγω οικονομικής αδυναμίας. Μετά από συνεχείς παρεμβάσεις και πιέσεις του κ. Αγοραστού, το έργο παρελήφθη και σε συζήτηση μαζί του, αναλαμβάνουμε πλέον εμείς την ευθύνη – η οποία να επισημάνω ξανά ότι ανήκε στο υπουργείο – για τη χρηματοδότησή του από τα πενιχρά μας οικονομικά και τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου. Και μια που αναφέρθηκα στις προσπάθειες του περιφερειάρχη, να σημειώσω πως τις επόμενες ημέρες θα συναντηθώ μαζί του, για να συζητήσουμε το σύνολο των θεμάτων του λιμανιού και κυρίως να βρούμε από κοινού λύσεις για τη χρηματοδότηση των περιβαλλοντικών έργων.

Να πω, τέλος, πως η υλοποίηση των περιβαλλοντικών έργων στο λιμάνι του Βόλου, θα αποτελέσει πιλοτική δράση και για την ανάλογη υλοποίηση αντίστοιχων έργων σε άλλα λιμάνια της χώρας», κατέληξε ο κ. Πρίγκος.

Στη συνέντευξη του προέδρου του ΟΛΒ παραβρέθηκαν ο υπεύθυνος για τα περιβαλλοντικά ζητήματα του Οργανισμού κ. Ηρ. Καμπανός και ο υπεύθυνος για τα μηχανολογικά έργα κ. Θ. Σπάχος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το