Photo Gallery, Τοπικά

Οικονομικό, οικολογικό και ασφαλές «πατίνι»

 

Ο κ. Ξενοφών Δημουλής επάνω στο ιδιωτικό του segway

 

 

Μετακίνηση πάνω σε δύο μικρές ρόδες segway

 


 

Ψάχνοντας εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης τώρα που ο Δήμος Βόλου αποφάσισε να κάνει «έξωση» στα αυτοκίνητα, προωθώντας σχέδιο για δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, αλλά και αφήνοντας μόνο τους μόνιμους κατοίκους, να σταθμεύουν σε αυτό, φτάσαμε στο segway. Ένα ηλεκτροκίνητο δίτροχο, που μπορεί να κάνει τα πάντα!

 

Ρεπορτάζ:

ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΝΤΖΑ

 

Σε άλλες πόλεις της Ελλάδας είναι ευρέως διαδεδομένο, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που το έχουν στην κατοχή τους και με αυτό κάνουν βόλτες, πηγαίνουν στη δουλειά τους, κινούνται καθημερινά με σκοπό την εξυπηρέτησή τους.

Στο Βόλο ένα ήρθε πριν 3,5 χρόνια και έκτοτε δεν ξαναείδαμε… Ο κάτοχός του, ο κ. Ξενοφών Δημουλής, υποστηρίζει: «Το segway κυκλοφόρησε στην Αμερική πριν 12 χρόνια, αλλά σε διαφορετική μορφή από τη σημερινή. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί στην εξελιγμένη του μορφή, χάρη στη συνεργασία της εταιρείας με την Apple, «φοράει» ένα λογισμικό της Apple και λειτουργεί πιο αυτοματοποιημένα, πιο ρομποτικά. Πιο παλιά ήθελε πιο προσεκτικό χειρισμό, όσον αφορούσε το στρίψιμο, έπαιζαν σημαντικό ρόλο τα χέρια του οδηγού στο χειρισμό του. Τώρα πια, ο σωστός χειρισμός του εξαρτάται καθαρά από την κίνηση του κορμιού».

Η νέα μόδα μετακίνησης είναι οικολογική, πατάει σε δύο ρόδες και διασχίζει τους πεζόδρομους με 20 χιλιόμετρα την ώρα. Το segway κερδίζει συνεχώς έδαφος μεταξύ των αυτοκινήτων, των δικύκλων, ακόμη και των ποδηλάτων, καθώς ταιριάζει απόλυτα σε εκείνους, που αναζητούν ένα «πράσινο» και άνετο μέσο μεταφοράς, για τις εξορμήσεις τους στο κέντρο της πόλης.

Το segway είναι αργό για το δρόμο, αλλά γρήγορο για το πεζοδρόμιο. Δεν κατασκευάστηκε για να κυκλοφορεί ανάμεσα σε αυτοκίνητα, επομένως δεν χρειάζεται, να έχει φώτα ή καθρέφτες όπως τα ποδήλατα. Ο τρόπος που κινείται, είναι εξαιρετικά απλός, σαν να περπατάς. Ο «οδηγός» στέκεται πάνω στο δίτροχο, πιάνει το τιμόνι και ρίχνει το βάρος του μπροστά. Όταν θέλει να σταματήσει ή να μειώσει την ταχύτητα, επαναφέρει το σώμα στην αρχική του θέση. Στη ρύθμιση της ταχύτητας βοηθάει και ένας μικρός μηχανισμός, που ενσωματώνεται στο segway και ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η ανώτατη ταχύτητα είναι τα 20 χλμ/ώρα. Έχει ιπποδύναμη, για να πάει γρηγορότερα, όμως έχει κόφτη στα 20 χλμ, διότι μέχρι αυτή την ταχύτητα θεωρείσαι πεζός.

«Ουσιαστικά είναι σα να κάνεις σκι στο δρόμο. Το segway απορροφάει τους κραδασμούς, περνάει μέσα από λακκούβες, κάνει ό,τι κι ένα ποδήλατο ή ένα δίτροχο. Το μόνο πρόβλημα είναι πως εδώ στην Ελλάδα, δεν έχουμε παιδεία. Τα περισσότερα πεζοδρόμια είναι «κλεισμένα», εάν κυκλοφορήσεις λίγες μέρες στο κέντρο, καταλαβαίνεις πραγματικά τι τραβάει ένας ανάπηρος. Δεν υπάρχουν υποδομές, ούτε έχουν οδηγική παιδεία, όλοι όσοι βρίσκονται στο δρόμο».

Η οικολογία, η οικονομία και η αίσθηση που σου δίνει, όταν ανεβαίνεις πάνω, είναι οι βασικοί λόγοι, που σε κάνουν να το αγοράσεις. «Είναι σα να έχεις ρόδες στα πόδια, κάνεις ό,τι θες, πας όπου θες. Είσαι ξεκούραστος».

Με το segway βλέπεις περισσότερα σε λιγότερο χρόνο, σταματάς όπου θέλεις και δεν κουράζεσαι καθόλου. Είναι απολύτως ασφαλές, κινείται, μεταφέρεται και φυλάσσεται εύκολα και λειτουργεί με ρεύμα. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό,, αφού όπου κι αν βρίσκεται, ακόμη κι αν έχεις «μείνει» από μπαταρία, μπορείς να το φορτίσεις».

Για να κινηθείς πιο γρήγορα, απλώς δίνεις μεγαλύτερη κλίση στο σώμα σου. «Όσο πιο πολύ ρίχνουμε το σώμα μπροστά, τόσο αυξάνει η ταχύτητα. Αλλά κρατάμε αποστάσεις, για να μη χτυπήσουμε μεταξύ μας».

Εξάλλου, με το segway μπορείς να κάνεις και τα ψώνια της ημέρας, αρκεί να προσαρμόσεις κατάλληλα το σώμα σου ή εάν θέλεις, να αγοράσεις βαλιτσάκια που προσαρτώνται πάνω του. Ακόμη μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και όταν βρέχει. Κρατάς την ομπρέλα και οδηγείς, καθώς εάν εξοικειωθείς πολύ, μπορείς να το οδηγείς και χωρίς χέρια. Δεν ενδείκνυται, όμως μπορείς να μεταφέρεις κι άλλο άτομο μαζί σου.

Όσον αφορά στο κόστος αγοράς ενός segway, αγγίζει τις 5.000 ευρώ. «Πολλοί με ρωτάνε, από πού το πήρα ή πού μπορούν να το βρουν, αλλά νομίζω πως ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας που κάποιος δεν το αγοράζει, είναι η τιμή του. Ενώ η αρχική τους τιμή ήταν στα 7.000- 8.000 ευρώ, σήμερα η τιμή τους έχει πέσει, είναι στα 5.000 ευρώ περίπου. Απλώς όσοι ενδιαφέρονται να το αγοράσουν, πρέπει να κατανοήσουν, ότι θα κάνουν «απόσβεση» της αγοράς τους. Εάν κάποιος το χρησιμοποιεί εντός της πόλης, δεν χρειάζεται να ξοδεύει βενζίνη, ενώ γενικότερα δεν χρειάζεται τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, τίποτα. Είναι σα να κυκλοφορείς πεζός. Ο Βόλος έχει πολλούς δρόμους στο κέντρο, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα από τον κάτοχο του segway. Από την άλλη, έχω αντιληφθεί πως πολλοί εδώ στο Βόλο ντρέπονται να το χρησιμοποιήσουν. Νομίζουν πως θα τους κοιτάζουν περίεργα…».

 

Ο εξοπλισμός

 

Το segway λειτουργεί με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, που αντέχουν για περίπου 40 χιλιόμετρα. Προσαρμόζεται στην ανθρώπινη ισορροπία, με αντιδράσεις 4 φορές πιο γρήγορες από τις δικές μας. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να εξοπλίσει το segway με αξεσουάρ, όπως φώτα, σειρήνα, βαλιτσάκι μεταφοράς αντικειμένων και αντικλεπτικό μηχανισμό, αξίας 45-695 ευρώ. Στη γερμανική πόλη Μούνστερ το segway χρησιμοποιείται από ειδική ομάδα της αστυνομίας για περιπολίες σε πάρκα, πλατείες και ποδηλατοδρόμους. Στη χώρα μας κυκλοφορούν σήμερα δύο μοντέλα: το i2 και το x2, σε λευκό, μαύρο και σταχτοπράσινο. Το i2 ζυγίζει 47,7 κιλά και το x2 54,4 κιλά.

Το x2 διαθέτει ανθεκτικούς προφυλακτήρες, ελαστικά χαμηλής πίεσης και χερούλια μεταφοράς, κινείται σε «δύσκολα» εδάφη, αλλά υστερεί σε αυτονομία (περίπου 20 χιλιόμετρα). Με τα κατάλληλα ελαστικά το segway μπορεί να σκαρφαλώσει σε βουνά και να κινηθεί με ασφάλεια ακόμα και σε χιονισμένες επιφάνειες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το