Photo Gallery, Τοπικά

Να συμμετέχουν και ιδιώτες στο αεροδρόμιο

 

Σύσκεψη φορέων της Κεντρικής Ελλάδας στο ΤΕΕ Μαγνησίας
Σύσκεψη φορέων της Κεντρικής Ελλάδας στο ΤΕΕ Μαγνησίας

Με την ευχή να βρεθεί ιδιώτης που θα αναλάβει το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου έκλεισε η χθεσινή σύσκεψη που συγκλήθηκε στο ΤΕΕ, προκειμένου να «πιστοποιηθεί» ότι η υποδομή αφορά ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα και όχι τη Μαγνησία.

Στη χθεσινή συνάντηση μετείχαν πρόεδροι και εκπρόσωποι Τεχνικών Επιμελητηρίων και Επαγγελματοβιοτεχνικών Επιμελητηρίων από τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα,  που αγνοούσαν ότι το αεροδρόμιο διαθέτει σύγχρονες υποδομές για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης και ο προβληματισμός που τέθηκε ήταν αναφορικά με πώς θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο εάν δεν βρεθεί ιδιώτης.

Από τους μετέχοντες κανείς δεν προθυμοποιήθηκε να ενισχύσει οικονομικά το εγχείρημα στην περίπτωση που δεν ευδοκιμήσουν οι διαγωνισμοί και όλες οι ευθύνες «βάρυναν» τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς.

Τη μετατροπή του θεσμικού πλαισίου ώστε ο αερολιμένας της Νέας Αγχιάλου να εξελιχθεί σε Ανώνυμη Εταιρεία, πρότειναν χθες οι τοπικοί φορείς, που συναντήθηκαν στο Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, για να καταθέσουν τους προβληματισμούς τους.

Οι φορείς κατέθεσαν σειρά προτάσεων αναβάθμισης του αερολιμένα , στην περίπτωση που δεν βρεθεί ιδιώτης, ωστόσο καμία δεν μπορεί να εφαρμοστεί αν δεν αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που θα του επιτρέψει να αποκτήσει προϋπολογισμό και διοίκηση η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και ανάπτυξή του.

Στη χθεσινή σύσκεψη δεν αποφασίστηκε εάν εκτός από τον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα θα μετέχει και ιδιώτης στην ανώνυμη εταιρεία, αλλά αυτό είναι κάτι που θα εξεταστεί σε σύσκεψη με τις δύο αιρετές Περιφέρειες Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και τους μεγάλους Δήμους.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Αναγνώστου και ο πρόεδρος του Επιμελητήριου κ. Μπασδάνης δήλωσαν πως η σύσκεψη συγκλήθηκε για να εμπεδωθεί η ιδέα ότι το αεροδρόμιο ανήκει στην Κεντρική Ελλάδα και όχι μόνο στη Μαγνησία που δεν μπορεί από μόνη της να το υποστηρίξει, ενώ ένταση προκλήθηκε όταν ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Κώστας Λεβέντης, αρνήθηκε να συνυπογράψει κείμενο το οποίο προετοίμασαν ΤΕΕ και Επιμελητήριο, μέσω του οποίου ζητούνταν η χρηματοδότηση μελετών.

«Χορτάσαμε μελέτες, έχουν δοθεί εκατομμύρια και θέλετε να δώσετε και άλλα . Εγώ δεν υπογράφω τίποτα, μελέτες υπάρχουν», δήλωσε και όταν ανέπτυξε το σκεπτικό του για το τουριστικό προϊόν λέγοντας πως είναι υψηλό και αναβαθμισμένο ήρθε σε σύγκρουση με τους προέδρους των Επιμελητηρίων Φθιώτιδας και Λάρισας, που απείλησαν ακόμα και με αποχώρηση από τη συνεδρίαση.

Οι φορείς που συγκεντρώθηκαν στο ΤΕΕ Μαγνησίας συμφώνησαν ότι πρέπει να βγει το αεροδρόμιο από τα στενά όρια της Μαγνησίας.

Διαπίστωσαν δε την περιορισμένη ανάπτυξη του αεροδρομίου, παρότι εξυπηρετεί μεγάλη σε έκταση περιοχή  και πρότειναν να υπάρξει ένα σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης που θα ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα.

Ειδικότερα από τους φορείς τέθηκαν οι παρακάτω στόχοι:

Να υπάρξουν τακτικές πτήσεις όλο το χρόνο προς τρεις- τέσσερις δημοφιλείς προορισμούς για να αποκτήσουν οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής τη νοοτροπία, της κατά προτεραιότητας αναζήτησης πτήσεων από το αεροδρόμιο, για τις μεταβάσεις τους εκτός Ελλάδας.

Όπως όμως επισημάνθηκε θα πρέπει να πειστούν και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να δημιουργήσουν  τις υποδομές σε λιμάνια και μαρίνες για να υποστηριχθούν οι   πτήσεις, αλλά και να εκπονηθεί μελέτη σχετικά με την κινητικότητα των πελατών πτήσεων, άποψη με την οποία διαφώνησε ο κ. Λεβέντης.

Ήδη η Εταιρία Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου Μαγνησίας προχωρά σε εκπόνηση μελέτης για το θέμα αυτό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της σύσκεψης πρέπει να γίνουν επαφές με τις εταιρείες  που μπορούν να φέρουν τακτικές πτήσεις στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, όπως οι Aegean, Ο.Α, Easy Jet, Sky Express, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να

πραγματοποιηθούν οι  υποδομές  σε Αλατά και Νηές και να εξεταστεί η δυνατότητα μέσω των αεροπορικών εταιρειών για πτήσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ζητούν και  διακίνηση φορτίων cargo

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη και πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΤΕΕ και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας επισήμαναν ότι το αεροδρόμιο της Αγχιάλου είναι πολύ οικονομικό και ενδεχομένως να αποτελεί μία οικονομική λύση για αεροπορικές εταιρίες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τα Περιφερειακά Αεροδρόμια. Το  σύστημα χρεώσεων το καθιστά απολύτως ανταγωνιστικό σε σχέση με το Αεροδρόμιο Αθηνών ή το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Από τους συμμετέχοντες τονίστηκε επίσης η ανάγκη να εκπονηθεί master plan, από τη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το οποίο θα μελετήσει τις ανάγκες για διακίνηση φορτίων από το Αεροδρόμιο και τα απαραίτητα έργα που πρέπει να γίνουν για να επιτευχτεί η διακίνηση φορτίων Cargo.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Αναγνώστου, ζήτησε να χρηματοδοτήσει το κράτος μελέτη για τις πτήσεις που αφορούν μεταφορές καθώς θα πρέπει να δημιουργηθούν και νέες υποδομές, που ουδείς γνωρίζει πως θα χρηματοδοτηθούν.

Επίσης ζητήθηκε να υπάρξει διασύνδεση αερολιμένος και λιμένος Βόλου, δηλαδή συνεργασία των αεροπορικών εταιρειών με τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων, ώστε να υπάρχουν αεροπορικές ωφέλειες για αναχωρήσεις επιβιβαζόμενων και αποβιβαζομένων από τα κρουαζιερόπλοια.

Προτάθηκε στο μεταξύ, να γίνει  στοχευόμενη διαφήμιση στις πόλεις από τις οποίες υπάρχουν αφίξεις.   Παράλληλα πρέπει να υπάρξουν παρουσιάσεις του προορισμού, με παρουσία σε κλαδικές εκθέσεις, ενώ πρέπει δρομολογηθούν στοχευόμενα fam trips πρακτόρων και δημοσιογράφων για την προβολή.

Στη συνάντηση τέθηκαν όλα τα ζητήματα και οι τρόποι προβολής και δόθηκε βαρύτητα στον τομέα των συνδυαστικών μεταφορών , όπως για παράδειγμα, η ανάπτυξη συνεργασίας  με τις εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα  εσωτερικά δρομολόγια πλοίων ώστε να υπάρχουν ανταποκρίσεις προς και από την Εύβοια και τις Σποράδες που να ταιριάζουν με τις πτήσεις.

«Τα παραπάνω θα πρέπει στοχευμένα να τα υλοποιήσουμε ώστε να γνωρίσει το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Στο θέμα cargo θα πρέπει να προσεγγίσουμε κάποια εταιρία που ασχολείται με τις συγκεκριμένες πτήσεις για να δούμε την ζήτηση, τις υποδομές που χρειάζονται και πώς πρέπει να διαμορφωθούν κάποιοι χώροι στο αεροδρόμιο μας.

Παράλληλα, θα πρέπει να δούμε ποια είναι η παραγωγή αλλά και ποιες οι βιομηχανίες που έχουν έντονη κίνηση cargo στην ευρύτερη περιοχή .

Θα πρέπει το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας να αποτελέσει κύριο παράδειγμα για όλους μας , καθώς  από απλό εποχιακό, μικρό αεροδρόμιο, λόγω των επενδύσεων που έχουν γίνει έχει εκτοξευτεί και η Aegean & Easy Jet έχουν προσθέσει πτήσεις με Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες», τονίστηκε από την πλευρά του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αναγνώστου.

Στη χθεσινή σύσκεψη συμμετείχαν οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Λάρισας, Καρδίτσας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Τρικάλων, η πρόεδρος της Αναπτυξιακής του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου, οι πρόεδροι και οι εκπρόσωποι των ΤΕΕ Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας, ο πρόεδρος της ΕΚΠΟΛ Κ. Χαλέβας, η Ένωση Ξενοδόχων, ο αερολιμενάρχης Ν. Αγχιάλου κ. Ευσταθίου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Πρέπει με οποιονδήποτε τρόπο να περπατήσει ή όλη προσπάθεια,και να στηριχθεί από όλους, γιατί τα οφέλη που θα προκύψουν θα είναι τεράστια.Το αεροδρόμιο κακά τα ψέματα είναι η πύλη το εργαλείο που σου επιτρέπει,να πραγματοποιήσεις επενδύσεις που σταδιακά θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής. Όταν ένας επιχειρηματίας θα γνωρίζει εκ των προτέρων ότι το αεροδρόμιο θα λειτουργεί σε μόνιμη βάση θα κάνει επενδύσεις.Θα γίνουν μεγάλα ξενοδοχεία θα γίνουν επενδύσεις..το ένα θα φέρνει το άλλο.Μα πάνω από όλα θα πρέπει να υπάρξει πρωτοβουλία να αρχίσουν να γίνονται πτήσεις πρώτα εσωτερικού,αφού πρώτα ξεκινήσει μια εκστρατεία ενημέρωσης της κεντρικής Ελλάδας ώστε να εμπεδωθεί σε όλους ότι έχουμε μόνιμο αεροδρόμιο ,στην περιοχή μας.. Όλοι ξέρουν ότι η Νέα Αγχίαλος είναι στρατιωτικό αεροδρόμιο.Σχεδόν όλοι αγνοούν την ύπαρξη του πολιτικού αεροδρομίου!!!!! Επιβάλλεται να γίνουν πτήσεις εσωτερικού γιατί αυτή είναι η βάση μιας μόνιμης λειτουργίας ενός αεροδρομίου. Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι οι κάτοικοι της Θεσσαλίας και της κεντρικής Ελλάδας δεν μπορούν να στηρίξουν μια τέτοια προσπάθεια;; Όταν ξέρει κάποιος ότι υπάρχει άνετη σύνδεση με τις πόλεις της Θεσσαλίας και της κεντρικής Ελλάδας θα προτιμήσει να πάει στην Αθήνα να ταξιδεύσει;;;Φυσικά και όχι.Ειδικά αν επιλεγούν εταιρείες χαμηλού κόστους η οι ήδη υπάρχουσες και βάλουν λογικά κόμιστρα συμφέρει χωρίς δεύτερη σκέψη στον καθένα να ταξιδεύσει αεροπορικώς,για Αθήνα Θεσσαλονίκη Ηράκλειο σε μόνιμη βάση και από την άνοιξη σε προορισμούς όπως Ρόδο Κέρκυρα,κ.α.Ειδικά τώρα είναι ασύμφορο να ταξιδέψει με αυτοκίνητο γιατί τα καύσιμα και τα διόδια μαζί είναι περισσότερα από το αεροπορικό εισιτήριο. Το ίδιο και χειρότερα αν κάποιος θα πρέπει να πάρει και καράβι,………. τα έξοδα θα είναι τα διπλάσια χώρια ΄τι θα πρέπει να κάνει μισή η και μία ημέρα για να φθάσει στον προορισμό του.Τα δρομολόγια τσάρτερ ήδη λειτουργούν και με μια καλλίτερη ενημερωτική προσπάθεια στο εξωτερικό όταν γίνονται οι τουριστικές εκθέσεις θα αποφέρουν πληθώρα τουριστών και επενδύσεων.Η ευρύτερη περιοχή μας (Θεσσαλία και Στερεά) έχει μοναδικές ομορφιές και ενδιαφέροντα,και μπορούν να καλύψουν όλα τα είδη τουρισμού.Αναψυχή ,συνέδρια .θρησκευτικός τουρισμός, κτλ. Συνδυάζονται αρμονικά ,Θάλασσα ,Βουνά,νησιά, ποτάμια,σχεδόν τα πάντα…Είναι προορισμός που μπορεί να καλύψει τα γούστα και του πιο απαιτητικού τουρίστα.Πρώτα όμως το αεροδρόμιο. Από εκεί ξεκινούν και τελειώνουν τα πάντα……

Μοιραστείτε το