Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Να παραταθεί η λειτουργία του Σιλό

 

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή σύσκεψη στον ΟΛΒ για το ΣΙΛΟ

Την παράταση της λειτουργίας του Σιλό δημητριακών στο λιμάνι του Βόλου θα ζητήσουν η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα και οι τοπικοί φορείς από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης. Αυτό αποφασίστηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στα γραφεία του ΟΛΒ, με τη συμμετοχή μεταξύ άλλων του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και του Δημάρχου Βόλου.

Από τη χθεσινή σύσκεψη βγήκε πάντως η είδηση, ότι στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ο προσανατολισμός για το λιμάνι του Βόλου είναι αυτό να καταστεί τουριστικό.

Παράλληλα, στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε να εκπονηθεί άμεσα οικονομοτεχνική μελέτη και προς την κατεύθυνση αυτή ο Δήμαρχος Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτης πρότεινε να την εκπονήσει η Αναπτυξιακή Εταιρεία Βόλου (ΑΝΕΒΟ), προκειμένου να εξεταστούν λύσεις, που θα αντικαταστήσουν τις δραστηριότητες του Σιλό ή θα εναρμονίσουν τις δραστηριότητες αυτές με τους περιβαλλοντικούς όρους, που θέτει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η προθεσμία της οποίας, όπως είναι γνωστό, εκπνέει στις 31 Μαΐου.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός έθεσε από την πλευρά του το ζήτημα της μη ύπαρξης μελετών, που θα ήταν δυνατόν να χρηματοδοτηθούν και να βρεθούν λύσεις στο πρόβλημα, ενώ τόνισε ότι «το πρόβλημα του Σιλό είναι γόρδιος δεσμός».

Ο Περιφερειάρχης επέρριψε ευθύνες έμμεσα στη διοίκηση του ΟΛΒ, διότι «δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι σήμερα και καλούμαστε σήμερα εμείς να το λύσουμε. Το λιμάνι πρέπει να αναπτυχθεί και όχι να συρρικνωθεί, οι εργαζόμενοι πρέπει να ζήσουν και οι κάτοικοι δίπλα να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα περιβαλλοντικό».

Ο κ. Αγοραστός μίλησε για «εφησυχασμό από την πλευρά του ΟΛΒ, ότι τα έργα θα ενταχθούν στο ΕΠΠΕΡΑΑ, πράγμα που όμως δεν έγινε. Έπρεπε το καμπανάκι να χτυπήσει πιο νωρίς».

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε, εκτός από την επιστολή που θα σταλεί άμεσα στους συναρμόδιους υπηρεσιακούς υπουργούς, με την οποία θα ζητείται η παράταση της προθεσμίας έναρξης ισχύος των περιβαλλοντικών μέτρων, αντιπροσωπεία της διοίκησης του ΟΛΒ και των τοπικών φορέων να επισκεφθεί τους Υπουργούς και να τους ενημερώσει για το ζήτημα».

Ο πρόεδρος του Ο.Λ.Β. κ. Γ. Πρίγκος ανέλυσε στους εκπροσώπους των φορέων το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι με τις δραστηριότητες του Σιλό, καθώς εκπνέει στις 31 Μαΐου η προθεσμία που έθετε Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών έργων, τα οποία ουδέποτε χρηματοδοτήθηκαν.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ μετέφερε στη σύσκεψη και την άποψη που επικρατεί στο υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία το λιμάνι του Βόλου πρέπει να έχει προσανατολισμό για τουριστικό, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των εκπροσώπων των λιμενεργατών, που τόνισαν ότι «κανένας υπουργός δεν μπορεί να χαρακτηρίζει το λιμάνι τουριστικό και όχι εμπορικό».

Μάλιστα ο πρόεδρος του Σωματείου Λιμενεργατών Βόλου κ. Θ. Κρητικός επέρριψε ευθύνες στο Δήμο Βόλου, ότι «βλέπει εχθρικά το λιμάνι» και τόνισε ότι «πάμε για κλείσιμο». Η τοποθέτηση του κ. Κρητικού προκάλεσε την αντίδραση του Δημάρχου Βόλου, που επισήμανε ότι «η μοναδική εκκρεμότητα στο «μάστερ πλαν» είναι η χωροθέτηση της μαρίνας».

Την αγωνία τους για το μέλλον του λιμανιού έθεσαν οι χρήστες του και συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι των ναυτικών πρακτόρων, των εκτελωνιστών και των μεταφορέων, που τόνισαν ότι «δεν είναι δυνατή η υποκατάσταση του Σιλό με το μέγεθος αποθηκευτικών χώρων που διαθέτει, με άλλη εγκατάσταση».

Να σημειωθεί πως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος είχε αποστείλει έγγραφο προς το ΥΠΕΚΑ (10/04/2012) με κοινοποίηση στο ΥΠ.Α.ΑΝ. και με το οποίο ζητούσε την παράταση της ανωτέρω προθεσμίας για να εκπληρωθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, επικαλούμενος και έγγραφο που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή ΥΠ.Α.ΑΝ., με το οποίο ζητείτο αμέσως μετά την υπογραφή της Κ.Υ.Α., επέκταση του χρόνου ολοκλήρωσης των έργων μέχρι τις 31/05/2013, αλλά δεν έλαβε καμιά απάντηση.

Στη σύσκεψη το μέλος της διοίκησης του ΟΛΒ και πρόεδρος της Ε.Ε. του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας κ. Απ. Παπαδούλης έθεσε το ζήτημα τι θα γίνει μετά την παράταση και ποιος θα διασφαλίσει την κινητοποίηση των αναγκαίων πόρων για τη δρομολόγηση λύσης.

Πρόταση από το Δήμο Βόλου

Ο Δήμαρχος Βόλου κ. Σκοτινιώτης τόνισε μεταξύ άλλων ότι δεν πρέπει να διακοπεί η δραστηριότητα διακίνησης σιτηρών από το λιμάνι του Βόλου, ωστόσο δεν είναι δυνατό να συναινέσει σε οποιαδήποτε παραβίαση των όρων, που έχουν τεθεί για την προστασία του περιβάλλοντος και των κατοίκων της πόλης και ιδιαίτερα της συνοικίας Π. Λιμεναρχείου.

Ο Δήμος Βόλου πιστεύει ότι χάθηκε αδικαιολόγητα πολύτιμος χρόνος και ότι δεν μπορεί να υπάρξει ευκαιριακή αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά αντιμετώπιση με προοπτική, στο πλαίσιο του «μάστερ πλαν», που έχει συζητηθεί επί μακρόν κι έχει γίνει αποδεκτό, τουλάχιστον ως προς αυτή τη λειτουργία του λιμανιού, από το σύνολο των τοπικών φορέων.

Ο κ. Σκοτινιώτης πρότεινε να υπάρξει διαχωρισμός της λειτουργίας του Σιλό από τη δραστηριότητα διακίνησης σιτηρών και να αναζητηθεί λύση εφικτή – τεχνικά και οικονομικά – από την οποία θα προκύπτει και το μέγιστο περιβαλλοντικό όφελος.

Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε τη μεταφορά της δραστηριότητας από τον 1ο προβλήτα στον 3ο ή το δυτικό τμήμα του 2ου, με παράλληλη εγκατάσταση νέου, σύγχρονου εξοπλισμού, σύμφωνα με τις προτάσεις που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί (π.χ. κοχλιομεταφορείς, μεταλλικό σιλό). Για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο, χρειάζεται να δοθεί εύλογη παράταση λειτουργίας του Σιλό, η οποία όμως θα συνδέεται άμεσα με τη δρομολόγηση εναλλακτικής λύσης και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Δήμος Βόλου σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς, θα συμβάλει στην άσκηση πιέσεων προς την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ακόμη εκ μέρους του Δήμου Βόλου ο κ. Δημ. Δερβένης, εκπρόσωπος του Δήμου στο Δ.Σ. της ΟΛΒ Α.Ε., ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σ. Αναγνώστου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Τ. Μπασδάνης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Π. Σούρλας, Γ. Καλτσογιάννης και Κ. Χαλέβας και υπηρεσιακοί παράγοντες.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το