Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Να αναδείξουμε το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας

ΤΕΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ 2

Να διευρυνθεί η λειτουργία του αεροδρόμιου της Ν. Αγχιάλου όλο το χρόνο, εφόσον φυσικά υπάρξει και αντίστοιχη επιβατική και εμπορευματική κίνηση, να στηριχθεί το αεροδρόμιο από ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα, αφού άλλωστε είναι το μοναδικό της πολιτικό αεροδρόμιο, να δρομολογηθούν προς αυτό λεωφορεία των υπεραστικών ΚΤΕΛ Θεσσαλίας και Στερεάς και να ονομαστεί «Αχιλλέας», προς τιμήν του μυθικού ήρωα της περιοχής, ζητούν μεταξύ άλλων σε κοινή τους δήλωση οι πρόεδροι των περιφερειακών τμημάτων Κεντροδυτικής Θεσσαλίας, Ανατολικής Στερεάς και Μαγνησίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου κ.κ. Ντ. Διαμάντος, Απ. Καραναστάσης και Σ. Αναγνώστου, που επισκέφθηκαν χθες το αεροδρόμιο, επικεφαλής αντιπροσωπειών των διοικουσών επιτροπών των τριών τμημάτων.

Οι τακτικές πτήσεις για την ερχόμενη θερινή περίοδο ανακοινώθηκε χθες ότι ξεκινούν 31 Μαρτίου.

Πολλοί από τα μέλη των αντιπροσωπειών των τριών περιφερειακών τμημάτων του ΤΕΕ που βρέθηκαν χθες στο αεροδρόμιο Κ. Ελλάδας, εξέφρασαν την έκπληξή τους για τις εγκαταστάσεις του, τις οποίες δεν γνώριζαν… Είναι χαρακτηριστική η φράση του πρόεδρου του ΤΕΕ Αν. Στερεάς κ. Καραναστάση, που ανέφερε ότι «ακούγαμε για ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο, που δεν είναι γνωστό στη Φθιώτιδα και το οποίο απέχει μόλις 75 – 80 χιλιόμετρα από τη Λαμία».

Ο αερολιμενάρχης κ. Κ. Ευσταθίου, που ενημέρωσε τους εκπρόσωπους του ΤΕΕ για τις πτήσεις και τις δυνατότητες του αεροδρόμιου και τους ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του, δήλωσε ότι ο Δήμος Ιστιαίας Β. Εύβοιας ζήτησε να τοποθετήσει ενημερωτικό σταντ στο αεροδρόμιο, ενώ σε ένα μήνα περίπου ξεκινούν οι εργασίες ανακατασκευής του τάπητα στο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης των αεροσκαφών, μήκους τριών χιλιομέτρων, εργασίες ωστόσο που δεν θα διακόψουν τη λειτουργία του αεροδρόμιου για 30 περίπου ημέρες που θα διαρκέσουν, καθώς υπάρχει εφεδρικός διάδρομος.

Επίσης ανέφερε, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ότι και τη φετινή τουριστική περίοδο οι τακτικές πτήσεις θα είναι ίδιες με τις περυσινές, από τις ίδιες εταιρίες, τη Ryanair (έξι πτήσεις την εβδομάδα) και τη Fly Niki (δύο πτήσεις την εβδομάδα), που αντικαθιστά την Air Berlin και θα έρχεται πλέον από Βιέννη και όχι από Ντύσελντορφ.

Ο κ. Ευσταθίου εξέφρασε την άποψη, πως θα μπορούσαν να επιβιώσουν εταιρίες με πτήσεις προς Αγγλία, Γερμανία και Κύπρο και ζήτησε να συμβάλλουν όλοι οι φορείς της Κ. Ελλάδας στην ανάδειξή του, γιατί το αεροδρόμιο είναι ένα «εργαλείο».

Σημειώνεται ότι πέρυσι η πληρότητα στις πτήσεις κυμαινόταν στο 85%.

 

Κοινή δήλωση των τριών προέδρων

Οι κ.κ. Ντ. Διαμάντος του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας, Απ. Καραναστάσης του ΤΕΕ Αν. Στερεάς και Σ. Αναγνώστου του ΤΕΕ Μαγνησίας, προέβησαν στις εξής διαπιστώσεις με κοινή τους δήλωση:

* Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου είναι το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους κάτοικους και φορείς της περιοχής. Είναι γεγονός ότι μέχρι σήμερα η εποχικότητα των πτήσεων δεν βοήθησε, ώστε οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής να αποκτήσουν τη νοοτροπία, της κατά προτεραιότητας αναζήτησης πτήσεων από το εν λόγω αεροδρόμιο, για τις μεταβάσεις τους εκτός Ελλάδας.

* Θα πρέπει να υπάρχουν καθημερινές και μόνιμες πτήσεις εσωτερικών, αλλά κυρίως  εξωτερικών γραμμών, όπως και πτήσεις τσάρτερ, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις επικρατούσες οικονομικές συνθήκες. Με την ανάπτυξή του προσφέρονται θέσεις εργασίας στους συντοπίτες μας και γίνονται η Θεσσαλία και η Στερεά Ελλάδα γνωστοί τουριστικοί προορισμοί στην Ευρώπη.

* Η προσέλκυση αεροπορικών εταιριών στον αερολιμένα Κ. Ελλάδος μπορεί να γίνει σε αντιδιαστολή με το μειωμένο κόστος χρήσης του σε σύγκριση με τα αεροδρόμια «Ελ. Βενιζέλος» και «Μακεδονία». Η γεωγραφική του θέση αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για την ανάπτυξή του.

•Είμαστε υπέρ της πρότασης να αναλάβει τη λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρόμιου, η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει στήριξη της προσπάθειας, τόσο από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, αλλά κυρίως από τους δήμους της περιοχής, με πρώτους τους μεγάλους Δήμους Βόλου, Λαμιέων, Λαρισαίων, Καρδίτσης και Τρικκαίων. Στόχος είναι το αεροδρόμιο να γίνει ελκυστικό στις αεροπορικές εταιρείες και να προσφέρει  ποιοτικές αλλά και φθηνές υπηρεσίες.

* Σύνδεση του αεροδρόμιου με την Ε-65, όπως είχε προταθεί στο παρελθόν από τα Τεχνικά Επιμελητήρια της Θεσσαλίας. Παράλληλα, θα πρέπει να βελτιωθεί τάχιστα η πρόσβαση από και προς την ΠΑΘΕ, κάτι που, όπως εκτιμούμε, δεν θα χρειαστεί υψηλά κονδύλια.

* Μέσω της διεύρυνσης της περιόδου χρήσεώς του και της συνεργασίας στον τομέα του marketing των τοπικών φορέων με τις κατά τόπους περιφέρειες, το αεροδρόμιο μπορεί να προσελκύσει υψηλό αριθμό αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, από αυτές που ήδη χρησιμοποιούν τον αερολιμένα.

* Να αναπτυχθεί η διακίνηση και εμπορευμάτων (Cargo) από το αεροδρόμιο, σε συνδυασμό με τον εμπορευματικό σταθμό που προτείνεται στο Χωροταξικό Σχέδιο Θεσσαλίας μεταξύ Βόλου και Λάρισας. Άποψή μας είναι να συνταχθεί μελέτη (master plan) από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που να προτείνει έργα και δράσεις προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση.

* Μακροπρόθεσμα, μετά την ανάπτυξη του αεροδρόμιου θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνει και η σιδηροδρομική σύνδεσή του.

* Να προβλεφθεί δρομολόγιο του ΚΤΕΛ Λαρίσης σε πρώτη φάση και των υπολοίπων ΚΤΕΛ των πρωτευουσών των νομών αργότερα, κατά τις ώρες αφίξεως των αεροσκαφών, όπως συμβαίνει με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας.

* Η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία, για να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή, των Δήμων, των Επιμελητηρίων και των φορέων που ασχολούνται με τον τουρισμό, ώστε να συζητηθεί εκτενεστέρα το θέμα του αερολιμένα Κεντρικής Ελλάδος.

* Πρότασή μας  είναι το Αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος να ονομαστεί Αεροδρόμιο «Αχιλλέας», στο όνομα του μυθικού ήρωα που σηματοδοτεί όλη την περιοχή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το