Photo Gallery, Τοπικά

«Ναυμαχία» για το λιμάνι

«Οι θέσεις του προέδρου του ΟΛΒ υπονομεύουν τις προσπάθειες της πόλης και δίνουν παραπλανητική εικόνα για το λιμάνι», δήλωσε χθες με ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος

 

Σε οριστική ρήξη οδηγήθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος κ. Γιάννης Πρίγκος με το Δήμο Βόλου, μετά την απόφασή του να ενημερώσει το νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για τις θέσεις του, οι οποίες έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων, που βιώνουν την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις δραστηριότητες του λιμανιού.

Ο Γιάννης Πρίγκος κατηγορείται από το Δήμο ως «υπονομευτής» των συμφερόντων της πόλης, αλλά και του ίδιου του λιμανιού, ενώ η ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες από το Δήμαρχο ερμηνεύεται ως αίτημα στο υπουργείο για αντικατάστασή του.

Ο Γιάννης Πρίγκος, που ανέφερε στον υπουργό ότι απαιτούνται 120 εκατομμύρια ευρώ για να εξελιχθεί η τρίτη προβλήτα σε χώρο υποδοχής των επικίνδυνων φορτίων, κατηγορήθηκε για αυθαιρεσία από το Δήμο, του οποίου οι μελέτες κάνουν λόγο για επενδύσεις της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ.

«Οι θέσεις του προέδρου του ΟΛΒ υπονομεύουν τις προσπάθειες της πόλης και δίνουν παραπλανητική εικόνα για το λιμάνι», δήλωσε χθες με ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος, ενώ ο κ. Πρίγκος σε ραδιοφωνικές του συνεντεύξεις έκανε λόγο για ανέξοδες διενέξεις, από την ώρα που εκτιμά ότι έργα δεν πρόκειται να κατασκευαστούν γιατί η χώρα οδεύει σε χρεοκοπία το Σεπτέμβριο. Σε ό,τι αφορά στη μαρίνα δήλωσε πως εάν δεν χωροθετηθεί στο Κορδόνι, απλά δεν θα κατασκευαστεί.

«Προκλητικός διαστρεβλωτής»

Ο Δήμαρχος κατηγορεί το Γιάννη Πρίγκο ότι ενημέρωσε τον υπουργό για θέματα του λιμανιού, που άπτονται απόλυτα της λειτουργίας της πόλης, χωρίς έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΒ.

«Αποκαλύπτεται το πώς αντιλαμβάνεται ο κ. πρόεδρος το ρόλο του, αφού εμφανίζει προσωπικές του απόψεις, ως θέσεις του ΟΛΒ, χωρίς να έχουν συζητηθεί καν στο Διοικητικό του Συμβούλιο. Σε πλήρη μάλιστα αντίθεση με το περιεχόμενο της επιστολής του Δημάρχου, η οποία μεταφέρει συλλογικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, εκφρασμένες από τις παρατάξεις που καλύπτουν ολόκληρο το πολιτικό φάσμα και διαχρονικά διατυπωμένες, ομόφωνα, τόσο από την παρούσα, όσο και από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, προσλαμβάνοντας, έτσι, το κύρος συλλογικών θέσεων της πόλης για το λιμάνι και την ανάπτυξή του. Αυτές τις θέσεις, με τις οποίες συμφωνεί το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας και σειρά βασικών φορέων της πόλης, επιχειρεί να ανατρέψει ο πρόεδρος του ΟΛΒ, και μάλιστα όχι διατυπώνοντας έναν ουσιαστικό αντίλογο, αλλά επιλέγοντας την προκλητική διαστρέβλωσή τους», αναφέρει ο Δήμαρχος και επιμένει ότι ο χαρακτήρας του λιμανιού πρέπει να είναι μικτός. Δηλαδή, να αναπτύσσεται τουριστικά με μεταφορά των εμπορικών -επιβαρυντικών δραστηριοτήτων στον τρίτο προβλήτα.

«Θέλει το λιμάνι-σκουπιδότοπο»

Ο κ. Γιάννης Πρίγκος κατηγορείται ότι επιθυμεί -όπως προκύπτει από την επιστολή του στον υπουργό, να μην αναπτυχθεί τουριστικά το λιμάνι, αλλά να εξυπηρετεί μόνο διακίνηση εμπορευμάτων, για τα οποία δεν λαμβάνει μέτρα.

«Ειδικά για το χύδην φορτίο, για το οποίο φαίνεται να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο κ. πρόεδρος, ουδείς ζήτησε την κατάργηση της σχετικής δραστηριότητας, παρά μόνον το αυτονόητο, δηλαδή τη «…μεταφορά από τον 1ο στον 3ο προβλήτα της δραστηριότητας διακίνησης σκραπ και γενικότερα χύδην φορτίων», με τα πολλαπλά οφέλη που συνεπάγεται η παρέμβαση αυτή για το λιμάνι και την πόλη, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στην επιστολή του Δημάρχου. Αυτό, άλλωστε, προβλέπει, ως προοπτική και το master plan που εγκρίθηκε από τον ίδιο τον ΟΛΒ.

Αντίθετα, ο κ. πρόεδρος, υπερτονίζοντας τη σημασία των χύδην φορτίων και της παραμονής τους στον 1ο προβλήτα, συνειδητά ή ασυνείδητα, γίνεται ο καλύτερος συνήγορος του περιβόητου Σχεδίου ΠΟΣΕΙΔΩΝ που προορίζει το λιμάνι, κυρίως, για χύδην φορτίο. Τη στιγμή, λοιπόν, που ο Δήμος, η Περιφέρεια και φορείς της πόλης αντέδρασαν έντονα στην προοπτική μετατροπής του λιμανιού σε «λιμάνι-σκουπίδι», ο κ. πρόεδρος αποφεύγει επιμελώς να αναφερθεί στο συγκεκριμένο Σχέδιο. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.

«Μνημεία αυθαιρεσίας»

Σκληρή επίθεση εξαπολύει ο Δήμαρχος και για το θέμα της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στο Παλιό Λιμεναρχείο, αλλά και για τη μαρίνα, ενώ στην ουσία απαιτεί να ελεγχθεί η στατικότητα και η επικινδυνότητα του ΣΙΛΟ.

«Συνεχίζοντας τα έωλα επιχειρήματα, ο κ. πρόεδρος ισχυρίζεται πως για τη μεταφορά του σκραπ και του χύδην φορτίου στον 3ο προβλήτα, θα χρειαστούν, δήθεν, κρηπιδώματα 950 μ., προμήθεια γερανών, εγκαταστάσεις κλπ, τα οποία θα απαιτήσουν δαπάνη 120,000,000 €. Η εντελώς προσωπική αυτή άποψη αποτελεί μνημείο αυθαιρεσίας, αφού από πουθενά δεν προκύπτει η ανάγκη τέτοιων υποδομών. Στοιχειώδης γνώση του λιμανιού δείχνει ότι όχι μόνο σπανίως παρατηρείται ταυτόχρονη άφιξη δύο πλοίων για φορτοεκφόρτωση σκραπ και χύδην φορτίων, αλλά και ότι για τις περιπτώσεις αυτές αρκούν 120-150 μ. κρηπιδώματος. Ήδη, υπάρχουν 60 μ. στον 3ο προβλήτα, τα οποία αρκούν για την άμεση μεταφορά του σκραπ, σε πρώτη φάση. Σε δεύτερη φάση, για την κάλυψη δύο πλοίων ταυτόχρονα, θα χρειαστεί επέκταση του υπάρχοντος κρηπιδώματος κατά 60-80 μ. Όσο για το κόστος, ακόμη και αν κατασκευαστούν όχι 60-80 μ. αλλά 100 μ., η δαπάνη αποκλείεται να ξεπεράσει τα 5 εκ. €, δεδομένου ότι τα υπάρχοντα 60 μ. κόστισαν 2,5 εκ. €, μόλις πριν από 3 χρόνια και οι τιμές είναι, σήμερα, ίδιες ή και μικρότερες. Ο δε χερσαίος εξοπλισμός μπορεί να είναι πολύ μικρού κόστους, όπως κατ’ επανάληψη και απολύτως τεκμηριωμένα έχει λεχθεί. Το ευφάνταστο ποσό των 120 εκ. €, μόνο ως πρόφαση μπορεί να εκληφθεί για να καταστήσει, τελικά, απαγορευτική τη χρηματοδότηση οποιουδήποτε έργου.

Σχετικά με τη μαρίνα, εύλογα ερωτηματικά προκαλεί, πλέον, η ανεξήγητη και πεισματική εμμονή, κόντρα στις ομόφωνες αποφάσεις Δήμου, Περιφέρειας και φορέων, για χωροθέτησή της στο Κορδόνι, με αυθαίρετα, επίσης προσωπικά, επιχειρήματα, τα οποία υπονομεύουν οποιαδήποτε άλλη λύση και προκαταλαμβάνουν τα πορίσματα της μελέτης, την οποία, κατ’ εντολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ανέλαβε ο κ. πρόεδρος να αναθέσει σε ειδικούς επιστήμονες.

Τέλος, σχετικά με τα περιβαλλοντικά θέματα, η Δημοτική Αρχή εγκαίρως έχει επισημάνει την ολιγωρία της Διοίκησης του ΟΛΒ να ξεκινήσει τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τους υποχρεωτικούς περιβαλλοντικούς όρους τής Υπουργικής Απόφασης. Από την επιστολή διαφαίνεται ότι ούτε τώρα υπάρχει διάθεση σοβαρής αντιμετώπισης, με πρόφαση το υψηλό κόστος των παρεμβάσεων, το οποίο προκύπτει και πάλι αυθαίρετα, χωρίς καμία μελέτη, την οποία όφειλε να έχει εκπονήσει ο ΟΛΒ. Δυστυχώς, και πάλι αγνοείται η πόλη και ιδιαίτερα οι κάτοικοι της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου, με την άρνηση μεταφοράς του σκραπ και των χύδην φορτίων στον 3ο προβλήτα και την επιμονή για διατήρησή της τεχνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά απαράδεκτης, πεπαλαιωμένης εγκατάστασης του ΣΙΛΟ.

Τον θεωρεί ακατάλληλο

Ο κ. Σκοτινιώτης θεωρεί -μέσα από την επιστολή του- ακατάλληλο τον κ. Γ. Πρίγκο να υπερασπίζεται και τα συμφέροντα του λιμανιού.

«Γενικά, από την επιστολή του προέδρου του ΟΛΒ, προκύπτει ότι δεν επιθυμεί την παραμικρή περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμανιού και την παραμικρή αλλαγή στο σημερινό αναχρονιστικό, αντιοικονομικό και αντιαναπτυξιακό τρόπο λειτουργίας του, με εξαίρεση την καταστροφική χωροθέτηση της μαρίνας στην καρδιά του παραλιακού πεζόδρομου. Οι απόψεις αυτές αντικειμενικά μεταφέρουν παραπλανητική εικόνα στο νέο υπουργό και υπονομεύουν τις προσπάθειες της πόλης, της Περιφέρειας και των φορέων, από κοινού, με ενιαία φωνή και έκφραση, να απαιτήσουν από την πολιτεία αυτά που δικαιούται το λιμάνι του Βόλου», καταλήγει η ανακοίνωση του Π. Σκοτινιώτη εις βάρος του Γ. Πρίγκου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το