Photo Gallery, Τοπικά

«Ναι» στην αναδιάρθρωση, αλλά με κριτήρια

Οι θέσεις της ΔΗΜΑΡ για το σχέδιο «Αθηνά» παρουσιάστηκαν σε χθεσινή συνέντευξη στο Βόλο Από αριστερά ο αντιπρύτανης του Π.Θ κ. Μ.Ζουμπουλάκης, ο γραμματέας της Ν.Ε. Π. Μαστρογιάννης και ο καθηγητής κ. Δημ. Κιτάτας
Οι θέσεις της ΔΗΜΑΡ για το σχέδιο «Αθηνά» παρουσιάστηκαν σε χθεσινή συνέντευξη στο Βόλο Από αριστερά ο αντιπρύτανης του Π.Θ κ. Μ.Ζουμπουλάκης, ο γραμματέας της Ν.Ε. Π. Μαστρογιάννης και ο καθηγητής κ. Δημ. Κιτάτας

Την απόφαση για αναδιάρθρωση του χάρτη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χαιρετίζει η Δημοκρατική Αριστερά, όπως επεσήμαναν στελέχη της και στο Βόλο, έχει όμως ενστάσεις για τον τρόπο, τη μεθοδολογία και τα κριτήρια αυτής της αναδιάρθρωσης.

«Γίνεται βιαστικά και βεβιασμένα και οι λάθος επιλογές θα φανούν σε βάθος χρόνου» επισημάνθηκε χαρακτηριστικά. Οι διαδικασίες, προτείνεται, να γίνουν σε τρεις φάσεις ώστε να αποφευχθούν λάθος επιλογές, που θα φανούν σε βάθος χρόνου.

Τα στελέχη της ΔΗΜΑΡ στο Βόλο, οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ.κ. Μιχ. Ζουμπουλάκης και Δημ. Κιτάτας αναφέρθηκαν διεξοδικά στις θέσεις του κόμματος για το σχέδιο «Αθηνά». Διατύπωσαν προτάσεις, τονίζοντας ότι κάποιες αλλαγές μπορούν να γίνουν άμεσα, άλλες στο μέλλον. Υποστηρίζουν την άποψη ότι οι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν βήμα-βήμα.

Αναφορικά με τις θέσεις της ΔΗΜΑΡ για το σχέδιο «Αθηνά» διατυπώνονται πέντε βασικά σημεία-κριτήρια:

– Ενεργοποίηση των θεσμικών οργάνων, όπως το Συμβούλιο Εκπαίδευσης, καθώς η αναδιάρθρωση δεν μπορεί να είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

– Όχι στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, αλλά σχέδιο νόμου που θα ψηφιστεί από τη Βουλή.

– Κοινοπραξία ΑΕΙ-ΤΕΙ  για τον περιορισμό της σπατάλης και την κατανομή καθηγητών και φοιτητών, αλλά και αξιοποίησης των εγκαταστάσεων.

– Επικαιροποίηση γνωστικών αντικειμένων, καθώς σήμερα υπάρχουν ασαφείς ειδικότητες σπουδών, ή πολλές που ταυτίζονται.

– Ενίσχυση επαγγελματικής εκπαίδευσης όχι όμως με την εξομοίωση των πτυχίων ΤΕΙ με εκείνα των ΑΕΙ.

– Σχέση και συμβολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην εθνική οικονομία και την ανάπτυξη.

«Στη διάρκεια της διαβούλευσης η ΔΗΑΜΡ θα υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης του σχεδίου «Αθηνά» στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ακαδημαϊκού χαρακτήρα, της αναδιάρθρωσης, της απομάκρυνσης από πελατειακές και κομματικές λογικές και της αντιστοίχησης με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας» υπογράμμισαν τα στελέχη του Τομέα Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ.

Τα στελέχη της ΔΗΜΑΡ τονίζουν πως δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία που δίνεται μέσω του σχεδίου «Αθηνά».

Για το μεγάλο και σοβαρό θέμα της συγχώνευσης τμημάτων, τονίστηκε, ότι πρώτη φορά επιχειρείται κάτι τέτοιο, γίνεται όμως υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης και υπογραμμίζουν πως τυχόν βεβιασμένες κινήσεις θα προκαλέσουν λάθη που θα φανούν στο μέλλον.

Η βάση του 10 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο πολλά τμήματα, όμως ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός απαιτεί χρόνο για να γίνει σωστά.

Ο κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης υποστηρίζει ότι στην εκπαίδευση πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα των γνωστικών αντικειμένων με βάση τη διεθνή εμπειρία και πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ανάγκες της Ελλάδας, με στροφή και προς την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

«Η ΔΗΜΑΡ ζητεί επαγγελματική εκπαίδευση με ποιότητα χωρίς πλαστούς τίτλους. Ζητεί κοινοπραξίες Ιδρυμάτων για ομαδική συνεργασία – συντονισμό, για καλύτερη διαχείριση υποδομών και εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο σχεδιασμό των σχολών η ΔΗΜΑΡ προτείνει τη δημιουργία σχολών με επιστημονολογική ενότητα ανά την Ελλάδα, με εισαγωγή φοιτητών σε σχολές και όχι σε τμήματα και να λαμβάνονται υπόψη οι επιθυμίες των σπουδαστών» τόνισε ο καθηγητής κ. Κιτάτας.

Οι καθηγητές επέμειναν στην άποψη ότι οι συζητήσεις για αλλαγές πρέπει να γίνονται με τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας για την εκπαίδευση και οι αποφάσεις να κοστολογούνται και να είναι για πολλά χρόνια. «Υπάρχουν ευθύνες για τα σημερινά προβλήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα πανεπιστήμια δεν πρέπει να δημιουργούνται με αποφάσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά με ακαδημαϊκά κριτήρια» τόνισε ο κ. Κιτάτας.

Τα τοπικά στελέχη της ΔΗΜΑΡ τάσσονται κατά της διασποράς σχολών και τμημάτων για πελατειακούς λόγους των πολιτικών. Η ανάπτυξη ενός πανεπιστημίου, όπως σημείωσε ο κ. Ζουμπουλάκης, πρέπει να γίνεται το πολύ σε δύο πόλεις. Ακόμη προτείνεται να εισαχθεί ο θεσμός των μαζικών μεταγραφών και εν γένει η αναδιάρθρωση να λύνει προβλήματα εκπαιδευτικών και καθηγητών. «Πολλοί φοιτητές εγγράφονται σε τμήματα μακριά από το σπίτι τους, επειδή πέρασαν εκεί λόγω χαμηλής βαθμολογίας και στη συνέχεια δεν τα επισκέπτονται» σημειώθηκε χαρακτηριστικά.

Ο γραμματέας της Ν.Ε. Μαγνησίας της ΔΗΜΑΡ Παντελής Μαστρογιάννης, προλογίζοντας τα δύο τοπικά στελέχη, σημείωσε ότι το κόμμα κρίνει θετικά την ιδέα για επανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης, προσθέτοντας ότι προτάσεις για μεταρρύθμιση έγιναν και πριν από την οικονομική κρίση, αλλά δεν προχώρησαν και τώρα οι αλλαγές επιχειρούνται με στόχο την περιστολή δαπανών.

Και κατέληξαν πως στη διάρκεια της διαβούλευσης η ΔΗΜΑΡ θα συμβάλει σε ένα εποικοδομητικό διάλογο με προτάσεις βελτίωσης του σχεδίου «Αθηνά» προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του ακαδημαϊκού χαρακτήρα, της αναδιάρθρωσης, της απομάκρυνσης από πελατειακές και κομματικές λογικές και της αντιστοίχισης με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το