Photo Gallery, Τοπικά

«Μύρισε» Χριστούγεννα στην αγορά του Βόλου

Χριστουγεννιάτικη όψη αρχίζει να παίρνει η αγορά

Τριάντα εννέα ημέρες απέμειναν μέχρι τα Χριστούγεννα και ήδη δειλά – δειλά κάνουν την εμφάνισή τους σε καταστήματα, οι πρώτες χριστουγεννιάτικες βιτρίνες. Πρόκειται κυρίως για βιτρίνες καταστημάτων ένδυσης, υπόδησης, ειδών σπιτιού, ειδών δώρων, παιδικών και παιχνιδιών. Στόχος των καταστηματαρχών να αλλάξει το ψυχολογικό κλίμα των καταναλωτών, όσο φυσικά αυτό μπορεί να γίνει, όταν καθημερινά αυτοί καλούνται να πληρώσουν και νέα «χαράτσια». Την ίδια ώρα κινητικότητα επικρατεί στην τοπική αγορά, τόσο από την άποψη εγκατάστασης νέων επιχειρήσεων, όσο και μετεγκατάστασης άλλων.

Πάντως και παρά το εορταστικό κλίμα, που προσπαθούν να εμφυσήσουν οι καταστηματάρχες, πολλοί από τους οποίους συνεχίζουν να κάνουν προσφορές, οι καταναλωτές δεν δείχνουν να επηρεάζονται και η αγορά συνεχίζει να περνά δραματικές ώρες, όσον αφορά στους τζίρους.

Μπορεί οι βιτρίνες καταστημάτων του Βόλου να βάζουν σιγά-σιγά τα χριστουγεννιάτικά τους, ωστόσο η κίνηση στην αγορά κάθε άλλο παρά θυμίζει ότι βρισκόμαστε 39 ημέρες πριν τη μεγάλη γιορτή.

Καταστηματάρχες δηλώνουν ότι «υπάρχει μέρα, που δεν πατάει άνθρωπος στο μαγαζί», ενώ «τα έξοδα και τα χαράτσια τρέχουν».

Την ανησυχία του εκφράζει και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Κώστας Τσέλιος, που δηλώνει ότι και φέτος ο Εμπορικός Σύλλογος θα διενεργήσει διαγωνισμό για την καλύτερη χριστουγεννιάτικη βιτρίνα το Δεκέμβριο.

Ο φόβος πάντως των εμπόρων του Βόλου είναι μήπως μαζί με τις γιορτές έρθουν πάλι και φέτος παράνομοι μικροπωλητές, που τις τελευταίες ημέρες έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους κυρίως στη λαϊκή αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης, διακινώντας χαλιά.

Νέες αλυσίδες καταστημάτων

Την ίδια ώρα κινητικότητα παρουσιάζεται παρά την οικονομική κρίση στις εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς νέες ενδιαφέρονται να λειτουργήσουν στο Βόλο και άλλες μετεγκαθίστανται. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η «notos galleries», που αποτελεί ένα μεγάλο όνομα στο χώρο των πολυκαταστημάτων, ενδιαφέρεται να λειτουργήσει κατάστημα στο Βόλο και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές έχει βρει και έχει ξεκινήσει εργασίες για το κατάστημά της στην οδό Ερμού. Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα 8 πολυκαταστήματα notos galleries στις πόλεις Αθήνα, Πειραιά, Λάρισα, Καλαμάτα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη, ενώ ετοιμάζεται δυναμική επέκταση, με άνοιγμα νέων πολυκαταστημάτων και σε άλλες μεγάλες πόλεις, μεταξύ των οποίων και ο Βόλος.

Επίσης άλλες έγκυρες πηγές μιλούν για ενδιαφέρον των Αττικών Πολυκαταστημάτων (Attica), να αγοράσουν το κατάστημα της εταιρείας «Φωκάς» στο Βόλο, μαζί με αυτά της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας (Ερμού-Βουλής). Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία «Φωκάς» στη Θεσσαλονίκη έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, ωστόσο στο Βόλο το κατάστημα λειτουργεί κανονικά. Βέβαια από το τοπικό κατάστημα έγιναν το τελευταίο διάστημα τέσσερις απολύσεις και μία αποχώρηση εργαζομένων, καθώς θεωρήθηκαν πλεονάζοντες, μετά το κλείσιμο του καταστήματος «Mango», που ανήκει στον όμιλο «Φωκάς».

Παράλληλα πολλά εμπορικά καταστήματα αναζητούν ήδη φθηνότερο ενοίκιο και είναι συχνή πλέον η εικόνα να μετεγκαθίστανται πιο κεντρικά (Ερμού, Σπυρίδη, Γκλαβάνη), με χαμηλότερα ενοίκια.

Μικρότερες κατά 16,2% οι δαπάνες για αγορές

Ακόμη λιγότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι θα δαπανήσουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων, προχωρώντας σε περικοπές κυρίως στις εξόδους και στα δώρα. Ιδιαίτερη προσοχή θα δείξουν οι Έλληνες καταναλωτές στις τιμές των προϊόντων, αγοράζοντας κατά κύριο λόγο φθηνά και χρήσιμα δώρα, ενώ ολοένα και περισσότεροι θα προβούν σε έρευνα αγοράς, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη φετινή έρευνα της Deloitte για τις αγοραστικές τάσεις των καταναλωτών την περίοδο των Χριστουγέννων, οι Έλληνες θα δαπανήσουν συνολικά για δώρα, φαγητό και ποτά, καθώς και για κοινωνικοποίηση (διασκέδαση εκτός και εντός σπιτιού) 407 ευρώ κατά μέσο όρο, ποσό που είναι 16,2% μικρότερο σε σχέση με το 2011. Η μείωση αυτή είναι η μεγαλύτερη που παρατηρείται μεταξύ των 19 χωρών που εξετάζονται στην έρευνα. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν 591 ευρώ για τις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο. Το 63% των καταναλωτών στην Ελλάδα θα αναζητήσει προϊόντα σε ειδική προσφορά, το 57% θα αναζητήσει φθηνότερα δώρα, ενώ επίσης ένα 57% δηλώνει ότι θα στραφεί προς καταστήματα που θεωρεί λιγότερο ακριβά. Επιπλέον, το 58% θα εστιάσει πολύ περισσότερο φέτος στην αγορά χρήσιμων δώρων, ενώ το 45% δηλώνει ότι θα αγοράσει δώρα για λιγότερα άτομα.

Σχεδόν επτά στους δέκα ερωτηθέντες στην Ελλάδα έχουν περικόψει φέτος τις δαπάνες για είδη ένδυσης/υπόδησης, διακοπές, και για διασκέδαση, ενώ ένας στους τέσσερις έχει μειώσει τις δαπάνες υγείας και ένας στους τρεις τις δαπάνες για εκπαίδευση.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το