Photo Gallery, Τοπικά

Μετεξεταστέοι δικυκλιστές και δίκυκλα


 

Στην πόλη είναι πιο επικίνδυνα για να οδηγεί ένας δικυκλιστής

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Χαμηλή ορατότητα στις διασταυρώσεις, κακή ποιότητα του οδοστρώματος, ανεπαρκής εξοπλισμός από τους οδηγούς, όπως το κράνος, προβληματική οδηγητική συμπεριφορά είναι μερικά από τα αρνητικά στοιχεία που κατέγραψε έρευνα του εργαστηρίου οδοποιίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την ασφάλεια των δικυκλιστών. Μάλιστα για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε εξοπλισμένη με αισθητήρες και κάμερες μοτοσικλέτα που ανήκει στον καθηγητή και διευθυντή του εργαστηρίου κ. Νίκο Ηλιού.

 

Ρεπορτάζ:

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

 

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πιο συγκεκριμένα το Εργαστήριο Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τίτλο «to be save» και είχε ως αντικείμενο την οδική ασφάλεια των δικύκλων.

Για ένα εξάμηνο η πλήρως εξοπλισμένη με αισθητήρες και κάμερες μοτοσικλέτα του εργαστηρίου κυκλοφορούσε και έκανε καθημερινά διαδρομές στα σημεία Βόλος – Άφησσος, Βόλος – Νέας Αγχίαλος, Βόλος – Βελεστίνο και εντός πόλης, προκειμένου να εντοπιστούν τα επικίνδυνα σημεία. Συνεργάτες του εργαστηρίου οδηγούσαν με τη μοτοσικλέτα σαν κανονικοί δικυκλιστές, για την καταγραφή των «παγίδων».

«Βγάλαμε πάρα πολλά δεδομένα για την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου που είναι μεγαλύτερη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Από τα στοιχεία που συλλέξαμε, διαφαίνεται πως οι οδηγοί δικύκλων αντιμετωπίζουν κινδύνους από την έλλειψη ορατότητας, την κακή κατάσταση των οδοστρωμάτων που είναι παρατημένα. Το να πετύχει χαλίκι ή άμμο ένας δικυκλιστής σε μια στροφή, μπορεί να αποβεί μοιραίο για τη ζωή του. Υπάρχουν κόμβοι με πολύ κακή σήμανση και σηματοδότηση» τόνισε ο καθηγητής οδοποιίας κ. Νίκος Ηλίου.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «από την έρευνα διαφάνηκε ότι τα δίκυκλα στην Ελλάδα βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση όσον αφορά τα συστήματα πέδησης, φρένων. Επίσης η ποιότητα του εξοπλισμού που έχουν οι μοτοσικλετιστές, είναι πολύ χαμηλή. Γιατί και τα κράνη που αγοράζουν τις περισσότερες φορές δεν έχουν καμία προδιαγραφή ασφαλείας και τα φορούν κυρίως για να μην τους βάλουν πρόστιμο οι αστυνομικοί. Και βέβαια δεν συζητάμε για τον εξοπλισμό του μοτοσικλετιστή, όπως τα ρούχα. Όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα. Καθώς η οικονομική κρίση τα έχει ισοπεδώσει. Αλλά και πριν την κρίση, πάλι ισοπεδωμένα ήταν. Προσωπικά χθες είδα κάποιον δικυκλιστή να φορά ένα κράνος, σαν αυτό που φορούν οι εργάτες της ΔΕΗ».

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι μέσα στα τέσσερα ΑΕΙ της Ευρώπης που διαθέτει αυτόν τον τεχνολογικό εξοπλισμό για την οδική ασφάλεια των δικύκλων. Μέσω των αισθητήρων που τοποθετούνται στη μηχανή, είναι δυνατόν, ώστε οποιεσδήποτε λειτουργίες κάνει η μοτοσικλέτα, όπως ταχύτητα, κλίση, αντίδραση, φρένα, στροφές, καταγράφονται. Παράλληλα περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτό να καταγράφονται όλες οι λειτουργίες και οι αντιδράσεις του δικυκλιστή.

«Μέχρι στιγμής λέγαμε για ένα ατύχημα πως φταίει αυτό, φταίει εκείνο. Τώρα με τις κάμερες και τους αισθητήρες, μπορούμε να τα αποδείξουμε μέσω μετρήσεων» είπε ο κ. Ηλιού.

 

Πιο επικίνδυνα

στην πόλη

Πού είναι όμως πιο επικίνδυνα για να οδηγεί ένας δικυκλιστής; «Στην πόλη» απαντά ο κ. Ηλιού και το δικαιολογεί λέγοντας πως «το τετραγωνισμένο σύστημα με το οποίο αναπτύχθηκε οικιστικά η πόλη, είναι πολύ καλό, όμως στις ισόπεδες διασταυρώσεις στις οποίες δεν υπάρχει ορατότητα, δημιουργούνται προβλήματα. Έτσι ο δικυκλιστής που φτάνει σε μια διασταύρωση και δεν έχει προτεραιότητα, αλλά ούτε και ορατότητα, δυσκολεύεται να δει αν έρχεται κάποιο άλλο όχημα, αφού όλοι παρκάρουν στις γωνίες. Υπάρχουν όμως τεχνικές για να αποφεύγεται αυτό το φαινόμενο που εφαρμόζονται και σε άλλες πόλεις. Από την άλλη μεριά οι δικυκλιστές θεωρούν ότι παντού έχουν προτεραιότητα και μπορούν να κινούνται όσο άτακτα θέλουν. Ιδίως το φαινόμενο αυτό είναι έντονο στο Βόλο, όπου κυκλοφορούν πολλές μοτοσικλέτες χαμηλού κυβισμού. Στους επαρχιακούς δρόμους οι κίνδυνοι υπάρχουν από την κακή ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά και των ανεξέλεγκτων παράδρομων. Επίσης στις στροφές έχουν εντοπιστεί πάρα πολλές φερτές ύλες, όπως χαλίκια, που δημιουργούν πολλά προβλήματα στους δικυκλιστές».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το