Photo Gallery, Τοπικά

Μειωμένη η επιβατική κίνηση

Τη δυσχερή οικονομική θέση του επιβατικού κοινού, που τους αναγκάζει να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους, σημειώνουν οι κ.κ. Πλαστάρας και Κολυνδρίνης ως τη βασική αιτίας μείωσης της επιβατικής κίνησης σε Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ, αντίστοιχα


Αν και πολλοί είναι εκείνοι που έχουν σταματήσει να μετακινούνται με το ΙΧ τους και επιλέγουν ως λύση τη χρήση των Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ, εντούτοις στο σύνολό της η επιβατική κίνηση ολοένα και μειώνεται, γεγονός που αποδίδεται στην έντονη οικονομική δυσχέρεια που πλήττει το επιβατικό κοινό. Σε ό,τι αφορά στις Αστικές γραμμές το φαινόμενο παρατηρείται πιο έντονο κατά τις απογευματινές ώρες ενώ τα δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας εντός Νομού και ειδικότερα προς τα χωριά του Πηλίου είναι εκείνα που σημειώνουν τη μεγαλύτερη μείωση από άποψη επιβατικής κίνησης.

«Αν και υπάρχουν νέοι επιβάτες που χρησιμοποιούν πλέον το Αστικό λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους και όχι το ΙΧ, εντούτοις στο σύνολο καταγράφεται μια συνεχής μείωση του επιβατικού κοινού που ξεκινά χρονικά από το 2008 και σε επίπεδα ποσοστών σημειώνεται μια πτώση της τάξη περίπου του 5%-10% από χρόνο σε χρόνο με το 2012 να είναι στα ίδια έως και σε πολύ χειρότερα επίπεδα από αυτή του 2011», εξηγεί ο κ. Τρύφωνας Πλαστάρας, πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου. «Η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι ιδιαίτερα έντονη κατά τις απογευματινές ώρες, ιδιαίτερα δε σε ημέρες που είναι κλειστή η αγορά και αφορά στο ίδιο σε όλες τις γραμμές. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλο τον κλάδο μας, πανελλαδικά και ως βασική αιτία θα σημείωνα την οικονομική δυσχέρεια που αναγκάζει τους επιβάτες να περιορίσουν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις τους στο πλαίσιο των γενικότερων περικοπών που κάνουν τα περισσότερα νοικοκυριά. Η τιμή του εισιτηρίου, όπως γνωρίζετε, ορίζεται με Υπουργική απόφαση και είναι η ίδια πανελλαδικά, δεν έχει αυξηθεί και δεν θεωρώ πως είναι ανασταλτικός παράγοντας, γεγονός που ενισχύεται και από τη μη αύξηση της κίνησης με ταξί ή ΙΧ. Ως Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, για να διευκολύνουμε τους επιβάτες, προχωρήσαμε στην έκδοση της μηνιαίας κάρτας διαδρομών ενώ δεν προχωρήσαμε περικοπές δρομολογίων κι ούτε σκοπεύουμε να το κάνουμε, παρόλο που το κόστος για εμάς συνεχώς ανεβαίνει αφού η τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει στο 1,5 ευρώ το λίτρο. Φοβάμαι πως το πρόβλημα θα ενταθεί κι άλλο καθώς ο κόσμος έχει κλειστεί στα σπίτια του αφού δεν έχει πλέον χρήματα και δεν υπάρχει αισιοδοξία καθώς δεν φαίνεται πουθενά φως στον ορίζοντα», καταλήγει ο κ. Πλαστάρας σχηματίζοντας την εικόνα με την οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι άνθρωποι των Αστικών μέσων μεταφοράς.

Παρόμοια η εικόνα και σε ό,τι αφορά στις γραμμές του Υπεραστικού ΚΤΕΛ αφού σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Κολυνδρίνη, πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, «το ισοζύγιο στην κίνηση σε ό,τι αφορά στις γραμμές εκτός νομού θα μπορούσαμε να πούμε πως λίγο-πολύ παραμένει στα ίδια επίπεδα σημειώνοντας μια μικρή κάμψη. Το γεγονός αυτό οφείλεται αφενός στ’ ότι προστέθηκαν νέοι πελάτες, αφού λόγω οικονομικής κρίσης επιλέγουν να μετακινηθούν με τα υπεραστικά λεωφορεία επειδή δεν μπορούν ν’ αντέξουν το κόστος της βενζίνης και των διοδίων. Η μετακίνηση προς Αθήνα κοστίζει με ΙΧ περίπου στα 150 ευρώ ενώ το εισιτήριο του ΚΤΕΛ με επιστροφή είναι 47 ευρώ και για Θεσσαλονίκη φτάνει τα 32 ευρώ. Από την άλλη μειώθηκε η συχνότητα με την οποία κυρίως οι φοιτητές μετακινούνται προς τους τόπους προέλευσης τους. Η μεγαλύτερη, όμως, μείωση σημειώνεται στις μετακινήσεις επιβατών εντός νομού σε ποσοστό που φτάνει περίπου το 20%. Θεωρώ πως οφείλεται στην κακή οικονομική κατάσταση των επιβατών οι οποίοι, λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν έχουν τα ίδια χρήματα όπως πριν και κατά συνέπεια δεν κατεβαίνουν στην πόλη του Βόλου. Το φαινόμενο, που έγινε πιο έντονο από το Νοέμβριο κι έπειτα, είναι σε όλες τις γραμμές το ίδιο σε ό,τι αφορά στα δρομολόγια εκτός νομού ενώ στα εντός νομού εμφανίζεται πιο έντονο στις γραμμές του Πηλίου σε αντίθεση με εκείνες προς Βελεστίνο και Αλμυρό», εξηγεί ο κ. Κολυνδρίνης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από τη μεριά τους τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Βόλου είναι «η αύξηση της τιμής του πετρελαίου που έχει διπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα που όμως δεν έχει μετακινηθεί ως κόστος στις τιμές των εισιτηρίων» σημειώνει ο κ. Κολυνδρίνης που συνεχίζει λέγοντας, πως «από τη μεριά μας έχουμε προβεί σε μια σειρά κινήσεων όπως κάρτες πολλαπλών διαδρομών, δωρεάν πάρκιν στον περιβάλλοντα των ΚΤΕΛ χώρο κ.ά. για να κάνουμε πιο ελκυστικές τις μετακινήσεις. Το θέμα όμως είναι πως οι επιβάτες δυσκολεύονται πολύ οικονομικά και όσο η οικονομική κατάσταση παραμένει ρευστή το πρόβλημα θα παραμένει» καταλήγει ο κ. Κολυνδρίνης.

 

 Δανάη Πίκουλα

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το