Τοπικά

Μαγνησία: Σε 20 χιλιάδες υπολογίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα

Ενώ μειώνονται οι πρόσθετες καλύψεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια

Στα 20.000 ανέρχονται πλέον τα ανασφάλιστα οχήματα στο Νομό Μαγνησίας αποτελώντας περίπου το 20% επί συνόλου οχημάτων. Το πρόβλημα είναι πως χιλιάδες οδηγοί λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν μπορούν να πληρώσουν το ετήσιο ασφάλιστρο του αυτοκινήτου, του δικύκλου ή οποιουδήποτε άλλου οχήματος. Γι’ αυτούς, όμως εγκυμονεί τσουχτερό πρόστιμο από την Αστυνομία που ανέρχεται στα 500 ευρώ και με αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας.

Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι το πρώτο θέμα που θέτουν πλέον οι πράκτορες ασφαλειών, καθώς γνωρίζουν το πρόβλημα που θα έχει ένας οδηγός, ο οποίος έχει ασφαλιστική κάλυψη στο όχημά του με κάποιον που δεν το έχει ασφαλίσει. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχει μέσα στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο και η κάλυψη του κτυπήματος από ανασφάλιστο όχημα, ώστε ο οδηγός του ασφαλισμένου οχήματος να μπορέσει να αποζημιωθεί. Διαφορετικά θα πρέπει να ξεκινήσει ολόκληρο αγώνα για να πάρει τα χρήματά του.

Ο πράκτορας ασφαλειών κ. Φίλιππος Σαμαλέκος είπε ότι αυτός που μέσα στην οικονομική συγκυρία, δεν έχει ασφαλίσει το όχημά του, κινδυνεύει να καταστραφεί στην κυριολεξία. Γιατί εκτός από το πρόστιμο 500 ευρώ που θα του επιβάλλει η Τροχαία, θα του παρακρατηθεί η άδεια κυκλοφορίας και του διπλώματος για ένα χρόνο. Αν μάλιστα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα με σωματικές βλάβες, υπάρχει παρακράτηση αυτοκινήτου μέχρι να πληρωθεί η αποζημίωση του παθόντος.

Προ τριετίας, όταν δεν είχε εμφανιστεί ακόμη η κρίση, τα ανασφάλιστα οχήματα ανέρχονταν στα 700.000, αποτελώντας το 5,5% επί συνόλου του στόλου των οχημάτων. Πλέον τα ανασφάλιστα οχήματα έχουν αυξηθεί στα 2.000.000 σύμφωνα με πηγές της ένωσης ασφαλιστικών εταιρειών, δηλαδή ένα 18% επί του συνόλου.

Αναφερόμενος στο Νομό Μαγνησίας είπε ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτει, τα ανασφάλιστα οχήματα αγγίζουν τα 20.000 και εκεί εντάσσονται αυτοκίνητα, φορτηγά, δίκυκλα, αγροτικά Ι.Χ. και μηχανήματα, αποτελώντας περίπου το 20% του συνόλου.

Και είναι αξιοσημείωτο πως υπάρχουν πολλοί κάτοχοι οχημάτων που δεν διαθέτουν για την αστική ευθύνη ούτε το ποσό των 150 ευρώ το εξάμηνο για να το ασφαλίσουν μέσω ενός απλού συμβολαίου.

«Δυστυχώς οι άνθρωποι αυτοί δεν κατανοούν τον κίνδυνο που διατρέχουν. Γιατί αν δεν έχουν να δώσουν 300 ευρώ το χρόνο για την ασφάλιση του οχήματος, πώς θα τα βγάλουν πέρα, αν σε ένα τροχαίο ατύχημα, δεχτούν πρόστιμο 500 ευρώ από την Τροχαία και θα πρέπει και να καλύψουν και τις υλικές ζημιές;» τόνισε ο κ. Σαμαλέκος και πρόσθεσε: Πλέον οι πελάτες εντάσσουν στο συμβόλαιο και την κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης Ι.Χ. που έχει εντάξει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό του και την κάλυψη από το ανασφάλιστο όχημα, συγκρουστεί από ανασφάλιστο όχημα, χωρίς να φταίει, τότε η ασφαλιστική του εταιρεία, εφόσον έχει και τη βεβαίωση της Τροχαίας, τον αποζημιώνει και μετά αυτή διεκδικεί τα χρήματα από το ανασφάλιστο όχημα. Σε περίπτωση, όμως που δεν έχει τέτοια κάλυψη, τότε θα πρέπει να διεκδικήσει από μόνος του τα χρήματα από το ανασφάλιστο όχημα, ενώ αν υπάρχουν και σωματικές βλάβες, τότε ο παθών θα διεκδικήσει χρήματα από το Κράτος, αλλά ο μέσος χρόνος αποζημίωσης θα είναι τα τρία χρόνια.

Ο κ. Σαμαλέκος ανέφερε πως εντός του Αυγούστου το κράτος θα αποστείλει ως πρώτη προειδοποίηση επιστολές με πρόστιμο 250 ευρώ στον ιδιοκτήτη κάθε οχήματος που είναι ανασφάλιστο. Μετά αν ο ανασφάλιστος δεν ανταποκριθεί, θα έχει 500 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.

Τι γίνεται, όμως στην περίπτωση που κάποιος ασφαλισμένος τρακάρει με τον ανασφάλιστο και φταίει ο πρώτος; «Τότε ο ανασφάλιστος θα πληρωθεί από τον ασφαλισμένο, όπως ορίζει ο νόμος, αλλά στον πρώτο θα επιβληθεί πρόστιμο» είπε ο κ. Σαμαλέκος.

Πάντως υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών που είναι συνεπείς με την ασφάλιση του οχήματός τους, αφού αντιλαμβάνονται πως πρόκειται για πράξη ευθύνης, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Βέβαια μια τάση που παρατηρείται είναι στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, να μειώνονται οι πρόσθετες καλύψεις, ώστε το κόστος του να είναι μικρότερο.

Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το