Photo Gallery, Τοπικά

Κ. Αγοραστός: «Όχι» σε ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Προτείνει να αναλάβουν τη διαχείρισή του Περιφέρεια και τοπικοί φορείς
Προτείνει να αναλάβουν τη διαχείρισή του Περιφέρεια και τοπικοί φορείς

Συνάντηση με τους αρμοδίους του ΤΑΙΠΕΔ και τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη θα επιδιώξουν να έχουν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κων. Αγοραστός και ο δήμαρχος Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτης προκειμένου να διερευνήσουν τις προϋποθέσεις παραχώρησης του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου στους τοπικούς φορείς για τη λειτουργία και διαχείρισή του. Το παραπάνω ανακοίνωσε ο κ. Αγοραστός στη διάρκεια της χθεσινής ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, εν μέσω διαφωνιών από εκπροσώπους φορέων, που τάχθηκαν ξεκάθαρα υπέρ της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κάλεσε τους τοπικούς φορείς να συμμετάσχουν οικονομικά στο εγχείρημα, τονίζοντας πως «θα διεκδικηθεί να αναληφθεί η λειτουργία του αεροδρομίου ατελώς από το Κράτος, με την προϋπόθεση ότι τα έξοδα, πλην της μισθοδοσίας του προσωπικού θα καλυφτούν από πόρους της Περιφέρειας και όσων συνδράμουν στο εγχείρημα».

Στην αρχή της σύσκεψης δόθηκε συνέχεια στην «κόντρα» που προέκυψε για το θέμα του αεροδρομίου με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του αντιπεριφεριάρχη κ. Γ. Καλτσογιάννη, ο οποίος σχολιάζοντας τη σύσκεψη στο ΤΕΕ Μαγνησίας, τόνισε μεταξύ άλλων πως «εκφράζεται και αποφασίζει όποιος πληρώνει για το αεροδρόμιο και όχι όποιος κάνει εννοιολογικές κρίσεις». Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκρ. Αναγνώστου απευθυνόμενος στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας το ρώτησε «αν μπορεί να συμμετέχει στη σύσκεψη και να εκφραστεί επί του θέματος από τη στιγμή που δεν πληρώνει το ΤΕΕ για το αεροδρόμιο». Ο κ. Αγοραστός σήκωσε το «γάντι» και κάλυψε πλήρως τον αντιπεριφερειάρχη λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η δήλωση του κ. Καλτσογιάννη δεν ήταν καθόλου ατυχής και τώρα λαϊκίζετε. Όταν ανακαλύπτετε σε συσκέψεις το 2013 το αεροδρόμιο, τότε αυτό είναι λαϊκισμός. Κάνατε μια σύσκεψη, αλλά δεν καλέσατε το Δήμο Βόλου και την Περιφέρεια Θεσσαλίας».

Στην τοποθέτησή του ο κ. Αγοραστός τάχθηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Διαθέτουμε από τους καλύτερους αερολιμένες με σύγχρονες υποδομές και καλή προσβασιμότητα. Στηρίζουμε το αεροδρόμιο με την ανανέωση της σύμβασης με τη Ryanair και επιδιώκουμε τη συνεργασία με τη ρωσική τουριστική αγορά με την καθιέρωση μιας πτήσης τσάρτερ την εβδομάδα. Τα αεροδρόμια δεν είναι στα πρόθυρα ιδιωτικοποίησης, αλλά στο πουθενά. Επιλογή μας είναι να το διαχειριστούμε και να αναλάβουμε τα έξοδα, που ανέρχονται ετησίως στις 500.000 ευρώ, χωρίς το κόστος των εργαζομένων. Το έχουμε συζητήσει με το δήμαρχο Βόλου για να αναλάβουμε την κατάσταση. Η ιδέα έχει βρει πρόσφορο έδαφος και συζητιέται από όλους τους φορείς, οι οποίοι πρέπει να συμβάλουν οικονομικά και όχι με λόγια».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Βόλου κ. Παν. Σκοτινιώτης τόνισε πως «το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας και πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε σε σχέση με την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εκχώρησή του σε ιδιώτες. Το θέμα που πρέπει να κυριαρχήσει, είναι αν συνηγορούμε σε αυτή την επιλογή ή αν διατυπώνουμε εναλλακτική πρόταση και να το διεκδικήσουμε μέσω της Περιφέρειας και των Δήμων. Στην περίπτωση που εκχωρηθεί σε ιδιώτη, θα πρέπει να βάλουμε ένα πλαίσιο αρχών, για να διασφαλίσουμε τις επενδύσεις που εκκρεμούν».

Ο δήμαρχος Αλμυρού κ. Βαγ. Χατζηκυριάκος πως «το αεροδρόμιο αποτελεί ένα πυρήνα τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης, που δεν περιορίζεται στο επίπεδο της Μαγνησίας. Τώρα είναι περισσότερο από ποτέ επιτακτική η ανάγκη να διαμορφώσουμε από κοινού προτάσεις, που θα είναι αναπτυξιακά βιώσιμες και θα προασπίζονται τα συμφέροντα του αεροδρομίου και της περιοχής μας. Οφείλουμε να αντιπροτείνουμε εναλλακτικές και αξιόπιστες στρατηγικές, εναρμονισμένες με τον εθνικό σχεδιασμό και τις διεθνείς εξελίξεις, αλλά και με τα συμφέροντα της περιοχής μας» προσέθεσε, επισημαίνοντας πως το θέμα θα έρθει προς συζήτηση και στην ΠΕΔ.

Ο αερολιμενάρχης κ. Κ. Ευσταθίου, ανέφερε πως «το αεροδρόμιο δεν πρέπει να εκχωρηθεί εξ’ ολοκλήρου στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους Δήμους, αλλά σε ιδιώτη που να το εκμεταλλευτεί μαζί με το λιμάνι του Βόλου. Μόνο με τον ιδιωτικό τομέα θα πάει το αεροδρόμιο μπροστά. Αν δεν υπάρξουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στην περιοχή, δεν μπορεί να γίνει τίποτα» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ο αντιδήμαρχος Βόλου κ. Δημ. Δερβένης ζήτησε να ενημερωθεί κατά πόσο το αεροδρόμιο λειτουργεί με κέρδη, για να απαντήσει ο κ. Ευσταθίου λέγοντας πως «τα πράγματα είναι οριακά». Σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, που παρουσίασε ο κ. Αγοραστός, τα έξοδα, πλην του προσωπικού, ανέρχονται στις 500.000 ευρώ και τα έσοδα στις 300.000 ευρώ. «Αναλαμβάνουμε εμείς να καλύψουμε τη διαφορά ως φορείς της Θεσσαλίας, παίρνοντας το ρίσκο. Το διακινδυνεύουμε, καθώς θεωρούμε ότι χειρότερα δεν θα πάμε» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Απ. Παπαδούλης, πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής, Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Κεντρικής Ελλάδος, τόνισε πως «το αεροδρόμιο δεν αξιοποιείται και μπαίνει «μέσα». Είναι αναπτυξιακός πόλος και ο ιδιώτης θα επενδύσει στην υποδομή για να έχει κέρδος. Σήμερα δεν υπάρχουν κανόνες βιωσιμότητας. Πρέπει να δούμε πώς θα αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σενάριο να εκχωρηθεί σε ιδιώτη και να το κλείσει, είναι φαντασίας. Να το βγάλουμε από τη λογική του «μπαλαντέρ» και να το βάλουμε στη λογική να πουληθεί» προσέθεσε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Κων. Λεβέντης ανέφερε πως «η λύση αυτή τη στιγμή με το σημερινό καθεστώς, είναι να παραχωρηθεί το αεροδρόμιο σε ιδιώτη για 25 έως 30 χρόνια. Αυτό το αεροδρόμιο είναι η ελπίδα μας. Ή όλοι μαζί θα πάμε να βγάλουμε τη Θεσσαλία «έξω» ή να περιμένουμε να γίνει κάτι. Θα ήθελα ιδιώτη στο αεροδρόμιο που θα «τρέξει» το θέμα του μάρκετινγκ, αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει και ένα δεύτερο πλάνο».

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Αγοραστός και ξεκαθάρισε πως «αν επιλεγεί η λύση του ιδιώτη, τότε θα σταματήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας να χρηματοδοτεί. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να κατηγορηθώ ότι ετοιμάζω το έδαφος για να το πάρει ιδιώτης και δεν θα ρίξω εγώ νερό στο μύλο της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Εμείς δεν προσβλέπουμε σε κέρδος, αλλά στην ανάπτυξη της περιοχής» επισήμανε με τον κ. Λεβέντη να τονίζει πως «πρέπει όλοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη εφόσον καταλήξουμε στην πρόταση της Περιφέρειας Θεσσαλίας».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκρ. Αναγνώστου ανέφερε πως «πρέπει να γίνει Ανώνυμη Εταιρεία για να λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Πρέπει να δούμε και το θέμα το κάργκο εκτός από την επιβατική κίνηση, για να έχει κίνηση όλο το χρόνο. Χρειάζεται διαφήμιση προς 2 – 3 δημοφιλείς προορισμούς για όλο το χρόνο. Αν μείνει το υπάρχον καθεστώς στο αεροδρόμιο θα είναι ανησυχητικό».

Στο θέμα του μάρκετινγκ του αεροδρομίου και όλων των ενεργειών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την ανάδειξη και προβολή του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου αναφέρθηκε η περιφερειακή σύμβουλος κ. Εύη Αδαμάκη, ενώ η εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Θέκλα Καμμένου έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα του κάργκο, όπως και ο πρόεδρος του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας κ. Κων. Λάμπρος.

Στο τέλος της σύσκεψης ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κων. Αγοραστός δήλωσε πως «η Περιφέρεια συνεχίζει την πολιτική που έχει χαράξει για το θέμα του αεροδρομίου» και προσέθεσε: «Θα επιδιώξουμε να έχουμε συνάντηση με τους αρμοδίους του ΤΑΙΠΕΔ και τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη. Θα εξετάσουμε τη συνέχιση προβολής του αεροδρομίου. Η ιδιωτικοποίηση μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή του αεροδρομίου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Για να δουλευετε σαν δημοσιοι υπαλληλοι και να ειναι κλειστο το αεροδρομιο οταν ερχονται τα αεροπλανα. φυγε και ασε αυτους που θελουν να εργαστουν, δημιουργησουν. Εσυ μονο τις ψηφους σκεπτεσαι.

Μοιραστείτε το