Photo Gallery, Τοπικά

Κόντρα Δήμου Βόλου με Εμπορικό Σύλλογο και Αστικό ΚΤΕΛ

Δικαστικά προσέφυγε το Αστικό ΚΤΕΛ και διεκδικεί με αγωγές οφειλές για μεταφορές μαθητών από το Δήμο Βόλου, ενώ με ανακοίνωσή του επιτίθεται με σφοδρότητα στη Δημοτική Αρχή και στον αντιδήμαρχο κ. Παντσά, ο οποίος με τη σειρά του επιμένει ότι για το θέμα της μεταφοράς των παιδιών του Μουσικού Σχολείου η ανώνυμη εταιρεία φέρει ακέραια την ευθύνη γιατί εκμεταλλεύεται μαθητικά δελτία χωρίς να πραγματοποιεί δρομολόγια.

Ο Δήμος αναγνωρίζει τις συνολικές οφειλές του για το μεταφορικό έργο και η αντιδήμαρχος κ. Νατάσσα Οικονόμου δήλωσε ότι τα χρέη προς το ΚΤΕΛ δεν διευθετήθηκαν από τους πρώην Δήμους. Ο πρώην Δήμος Νέας Ιωνίας χρωστά χρήματα από τη Δημαρχία του Στέφανου Φούσκη και συνολικά οι οφειλές που δεν έχουν διευθετηθεί από το 2004, ανέρχονται σε 700.000 ευρώ, σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση της εταιρείας. Την ίδια ώρα το ΚΤΕΛ απειλεί με παύση του μεταφορικού έργου και ο Δήμος είναι έτοιμος να καταβάλλει μικρό τμήμα των χρεών, καθώς εάν το κράτος δεν αποδώσει όσα οφείλει, δεν θα είναι δυνατή η συνολική εξόφληση του ποσού.

Η σύγκρουση με το ΚΤΕΛ ξέσπασε μετά από απάντηση που έδωσε στη μείζονα μειοψηφία ο αντιδήμαρχος κ. Παντσάς και επέρριψε τις ευθύνες για τις δυσλειτουργίες στη μεταφορά των μαθητών του μουσικού σχολείου, στη διοίκηση της ανώνυμης εταιρείας.

«Το μόνο που έχουμε να προσθέσουμε είναι η λαϊκή παροιμία «εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι»… ήταν η απάντηση του ΚΤΕΛ.

Οι οφειλές χρονολογούνται από το 2005 και ανέρχονται σε 700.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, οι οφειλές προέρχονται από το πρόγραμμα «Συν-κοινωνία», τη μεταφορά των λουομένων κατά τη θερινή περίοδο («μπάνια λαού»), τη μεταφορά μαθητών, αλλά και πολιτών στην εμποροπανήγυρη του πρώην Δήμου Αισωνίας.

«Στην τακτική του «φεσώματος» προηγήθηκαν οι όμοροι Καποδιστριακοί τότε Δήμοι, όπως οι πρώην Δήμοι Αρτέμιδας, Ιωλκού, Πορταριάς, Αισωνίας, Αγριάς και Νέας Ιωνίας. Δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι της εποχής, κατά την προσφιλή τους συνήθεια και με στόχο να δομήσουν το κοινωνικό τους προφίλ, ώστε να κερδίσουν «ψηφουλάκια» έταζαν με δανεικές υπηρεσίες δωρεάν παροχές.

Και βέβαια, αυτά με την ανοχή της «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ Α.Ε.» που με μοναδικό γνώμονα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και στο πλαίσιο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, στόχευε όλα τα προηγούμενα χρόνια σε μία καλή συνεργασία με τους ΟΤΑ.

Και… εγένετο Καλλικράτης.

Θα περίμενε κανείς με το πρόγραμμα Καλλικράτης, που τόσο θερμούς υποστηρικτές βρήκε στα πρόσωπα των νυν δημοτικών συμβούλων και του νέου Δημάρχου Πάνου Σκοτινιώτη, η καλή αρχή να γινόταν και από μία καλή συμφωνία -εν είδει διακανονισμού- με την Εταιρεία μας.

Ο Καλλικράτης όμως φαίνεται καλά κρατεί και στα «φέσια», που συνεχίζονται και για το διευρυμένο πλέον Δήμο Βόλου», τονίζει το Αστικό ΚΤΕΛ και σημειώνει πως όχι απλά δεν έγινε συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, παρά τις αλλεπάλληλες συναντήσεις του προέδρου της Εταιρείας με τη Δημοτική Αρχή, αλλά ο Δήμος από την ενοποίησή του και μετά δεν έχει καταβάλλει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία για τις οφειλές του.

«Αντίθετα, η πρόταση της αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου ήταν να προσφύγουμε στα δικαστήρια διεκδικώντας με αγωγές τις οφειλές», τονίζεται.

Νέες οφειλές

Μέσα στο διάστημα των δεκαπέντε μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής, σύμφωνα με το ΚΤΕΛ, δημιουργήθηκαν νέα χρέη της τάξης των 100.000 ευρώ από τη μεταφορά των μαθητών, που προστέθηκαν στη μακριά πλέον λίστα των οφειλών του Δήμου.

«Συγκεκριμένα, ο Δήμος Βόλου οφείλει αυτή την ώρα στην Εταιρεία, την οποία και θυμάται μόνο όταν θέλει να προβάλλει το κοινωνικό του πρόσωπο, το συνολικό ποσό των 700.000 ευρώ.

Η οφειλή των 700.000 ευρώ, αποτελεί για όλο αυτό το χρονικό διάστημα τη μεγάλη οικονομική αιμορραγία της Εταιρείας που αναγκάζεται να δανειοδοτηθεί για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες της, γεγονός που δεν θα συνέβαινε βέβαια εάν ο Δήμος ανταποκρινόταν, ως όφειλε, στις υποχρεώσεις του», τονίζεται.

Απειλούν με παύση λειτουργίας

Στην περίπτωση δε που δεν υπάρξει καμία ανταπόκριση από την πλευρά του Δήμου Βόλου, η Εταιρεία, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα αναγκαστεί να θέσει εκτός λειτουργίας το λεωφορειακό της στόλο, καθώς πλέον κινείται σε οριακά επίπεδα όσον αφορά στη μισθοδοσία και την προμήθεια πετρελαίου κίνησης, σύμφωνα με τη διοίκηση.

«Η Δημοτική Αρχή μπορεί τώρα να επικαλείται αδιαφορία από την πλευρά του κ. Κουκουλόπουλου για τις οφειλές που η ίδια έχει δημιουργήσει, εντούτοις υπενθυμίζουμε ότι τα δύο μέρη που υπέγραψαν τη σύμβαση του προγράμματος είναι η «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ Α.Ε.» και ο Δήμος Βόλου.

Επίσης, και οι δύο φορείς λειτουργούν και υπηρετούν την τοπική κοινωνία -τουλάχιστον έτσι πιστεύαμε μέχρι σήμερα – γι’ αυτό και πάντοτε επιδιώκουμε την καλύτερη δυνατή συνεργασία.

Από τη μέχρι τώρα αντίδραση της Δημοτικής Αρχής το μόνο που έχουμε διαπιστώσει είναι η απαξία κάθε φορέα που θέλει να προσφέρει καλές υπηρεσίες στο τοπικό σύνολο.

Και επειδή η εποχή του «δώσε και μένα μπάρμπα» τέλειωσε, καθώς διανύουμε την εποχή της χειρότερης οικονομικής κρίσης που γνώρισε η μεταπολιτευτική Ελλάδα, η εταιρεία «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ Α.Ε.» ακολούθησε την ανορθόδοξη προτροπή της κ. Οικονόμου και προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, όπου και κατέθεσε σειρά αγωγών, ώστε να μπορέσει έστω και με αυτό τον τρόπο να διευθετηθεί το ζήτημα.

Κατά συνέπεια είναι απορίας άξιο πώς με περισσό θράσος ο αντιδήμαρχος Βόλου κ. Παντσάς -δεν γνωρίζει άραγε τι συμβαίνει στο Δήμο;- ρίχνει για άλλη μία φορά το μπαλάκι της ευθύνης στην «ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ Α.Ε.» για τη μεταφορά των μαθητών», καταλήγει η ανακοίνωση.

Αναγνωρίζουν τις οφειλές

Εάν το κράτος δεν ανταποκριθεί σε όσα οφείλει από τα προγράμματα «Συν-κοινωνία» που εφάρμοσε για τους πρώην ΟΤΑ, ο δήμος Βόλου είναι αδύνατον να πληρώσει τις οφειλές.

Από το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ» υπάρχει από πρώην Δήμους Βόλου, Ν. Ιωνίας, Πορταριάς, Ιωλκού, Αρτέμιδας, Αγριάς, περίπου 332.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός κ. Κουκουλόπουλος πρόσφατα είχε δηλώσει ότι το θέμα θα λυθεί σε κεντρικό επίπεδο ώστε να αποδοθούν τα χρήματα για να πληρώσουν οι δήμοι.

Ο δήμος Βόλου αντιμετωπίζει δύο αγωγές του Αστικού ΚΤΕΛ για οφειλόμενα από την επιχείρηση «Ιωνία». Πρόκειται για 45.000 ευρώ που οφείλονται από το 2004 και το 2005, ενώ η πρώην ΔΗΤΕΒ του δήμου Βόλου οφείλει για τα «μπάνια του λαού» 64.000 ευρώ. Οι δίκες έχουν αναβληθεί λόγω αποχής των δικηγόρων.

Ο πρώην δήμος Αισωνίας οφείλει 5.000 ευρώ για τα μπάνια του λαού και οι επιχειρήσεις των πρώην δήμων που είτε λύθηκαν, είτε συγχωνεύθηκαν σε μια ενιαία κοινωφελή επιχείρηση του Βόλου οφείλουν 34.000 ευρώ για τα μπάνια του λαού και για τις μεταφορές πολιτών στο παζάρι της Αισωνίας.

Και για τη συγκεκριμένη υπόθεση έχει οριστεί δικάσιμος για το Μάιο, ενώ ο δήμος Βόλου προτίθεται να εξοφλήσει το τιμολόγιο πριν την εκδίκαση της υπόθεσης.

Για μεταφορά μαθητών ο πρώην δήμος Αγριάς οφείλει 50.000 ευρώ, αλλά η σύμβαση που είχε υπογραφεί με το ΚΤΕΛ παρουσιάζει «κενά» και την εξετάζει η δικηγόρος του δήμου.

Ο δήμος οφείλει επίσης στο ΚΤΕΛ 75.000 για τις μεταφορές των μαθητών από το 2011 μέχρι τις αρχές του 2012.

Πώς θα γίνει η εξόφληση

Χρήματα από την κεντρική διοίκηση για τη μεταφορά μαθητών κατατέθηκαν στο δήμο πριν 10 μέρες και πρόκειται για περίπου 84.000 ευρώ. Πρόθεση του δήμου, όπως σημείωσε η αντιδήμαρχος Νατάσσα Οικονόμου, είναι καταβολή μέρους των οφειλών, τις επόμενες μέρες, με συμψηφισμό οφειλών του ΚΤΕΛ προς το Δήμο.

Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι κακώς η μεταφορά των μαθητών του μουσικού σχολείου συνδέεται με το θέμα των οφειλών, καθώς η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για δημιουργία γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας έγινε μετά από υπόδειξη και θέληση του ΚΤΕΛ, που θεωρούσε αυτή ως την πιο αποτελεσματική λύση. Ωστόσο, θα έπρεπε το ΚΤΕΛ να εκπονήσει οικονομοτεχνική μελέτη για τον ακριβή προσδιορισμό του κόστους, την οποία απέφυγε ώς τώρα, με προφάσεις, καθώς μάλλον είναι πιο επικερδές για αυτό το καθεστώς των καρτών – εισιτηρίων.

Ο αντιδήμαρχος κ. Παντσάς έχει δηλώσει άλλωστε από την προηγούμενη Παρασκευή με απάντηση σε επερώτηση της μειοψηφίας ότι η μεταφορά των μαθητών του μουσικού σχολείου έγινε αφού το αστικό ΚΤΕΛ διαβεβαίωσε τα εκτελούμενα δρομολόγια και κατόπιν ο δήμος προέβη στην έκδοση Ειδικών Μαθητικών Δελτίων. Στη συνέχεια, λόγω και σχετικών αιτημάτων και συναντήσεων με το σύλλογο γονέων του Μουσικού Σχολείου Βόλου και με τη συναίνεση και προτροπή του προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ, ο δήμος πρότεινε τη σύσταση γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας.

Αρνείται το ΚΤΕΛ συνεργασία

Οι γραμμές αυτές, οι οποίες θα εξυπηρετούσαν καλύτερα τη μεταφορά των μαθητών του Μουσικού Σχολείου (αλλά και άλλων σχολικών μονάδων, όπως το ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας) δυστυχώς δε λειτούργησαν, αρχικά λόγω κωλυσιεργίας και στη συνέχεια λόγω τελεσίδικης άρνησης του Αστικού ΚΤΕΛ, το οποίο, παρά τις συνεχείς οχλήσεις, αρνήθηκε να υλοποιήσει αυτό το οποίο αρχικά είχε συμφωνήσει. Καθ’ όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων και της αναμονής των αποφάσεων του Αστικού ΚΤΕΛ μέχρι σήμερα, όλοι οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου, οι όποιοι δικαιούνται δωρεάν μεταφορά, προμηθεύτηκαν Ειδικά Μαθητικά Δελτία, τα οποία τιμολογούνται κάθε μήνα από το Αστικό ΚΤΕΛ και για τα οποία το ΚΤΕΛ πληρώνεται.

Την Τετάρτη όμως 1 Φεβρουαρίου, κοινοποιήθηκε στο δήμο επιστολή από το Μουσικό Σχολείο, με την οποία επισημάνθηκε πρόβλημα σχετικά με καθυστερήσεις μαθητών από Άγιο Στέφανο και Αγριά – Λεχώνια.

Μέχρι σήμερα  δεν υπάρχει επίσημη απάντηση από το Αστικό ΚΤΕΛ για όσα συμβαίνουν, ενώ ταυτόχρονα οι μετακινήσεις των μαθητών τιμολογούνται κανονικά (άρα θεωρούνται ως πραγματοποιημένες). Σε κάθε περίπτωση, εάν το ΚΤΕΛ βεβαιώσει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης των μαθητών από τις εν λόγω περιοχές, θα πρέπει να επιστραφούν τα Ε.Μ.Δ,, ώστε να μην τιμολογούνται πλέον. «Τονίζουμε ότι μέχρι σήμερα το Αστικό ΚΤΕΛ δεν έχει ανταποκριθεί σε σχετικό ερώτημα υπηρεσίας μας, γιατί εκμεταλλεύεται τον αριθμό των Ειδικών Μαθητικών Δελτίων που έχουν εκδοθεί και για τα οποία πληρώνεται ούτως ή άλλως, με αποτέλεσμα να προκύπτει σημαντικό οικονομικό όφελος κι εξαιτίας αυτού δε δείχνει καμία πρόθεση συνεργασίας. Ήδη εξετάζουμε νομικά το θέμα για την εξασφάλιση της δυνατότητας πρόσβασης στο σχολείο μέσω της Δημόσιας Συγκοινωνίας», επαναλαμβάνει ο κ. Παντσάς.

 

Για το θέμα της πάταξης του παρεμπορίου στην πόλη

Κόντρα Δήμου Βόλου και Εμπορικού Συλλόγου

 

Σκληρή κόντρα ξέσπασε μεταξύ της δημοτικής αρχής και του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου. Ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Τσέλιος κατηγόρησε το Δήμο Βόλου ότι είναι ανύπαρκτος στα θέματα της πάταξης του παρεμπορίου, για να του απαντήσει ο αντιδήμαρχος κ. Πελεκάνος ότι βρίσκεται εκτός πραγματικότητας και δεν εκπροσωπεί θεσμικά το φορέα του, αλλά την αντιπολίτευση του δημοτικού συμβουλίου.

Ο αντιδήμαρχος κ. Πελεκάνος υπεύθυνος για θέματα εμπορίου τονίζει ότι η δημοτική αρχή έχει πλήρη επίγνωση των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε τοπικό επίπεδο,  κάτω από τις πιέσεις που ασκεί η βαθιά οικονομική κρίση.

«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αντίστοιχο πνεύμα συνεργασίας υπάρχει και από την πλευρά της νέας διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, αν και στις αναφορές του προέδρου της κ. Κ. Τσέλιου, φαίνεται να  υπερισχύει η  ιδιότητα του μέλους της παράταξης της  μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, των πρωτοβουλιών της Δημοτικής Αρχής για τη στήριξη του εμπορικού κόσμου, γίνεται προσπάθεια να συμβάλλουμε στην οργανωμένη αντιμετώπιση του φαινομένου του παρεμπορίου, που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις», σημειώνει ο αντιδήμαρχος.

Ο κ. Πελεκάνος τονίζει ότι η Δημοτική Αρχή ήταν εκείνη που πήρε την πρωτοβουλία, ήδη από τους πρώτους μήνες του 2011, για τακτικούς ελέγχους μικτών κλιμακίων (Δημοτική Αστυνομία, Ελληνική Αστυνομία, Λιμενική Αστυνομία, Σ.Δ.Ο.Ε.), σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη σχετική νομοθεσία. «Οι έλεγχοι συνεχίζονται συστηματικά και οδηγούν σε συνεχείς κατασχέσεις και καταστροφές προϊόντων που διαθέτουν οι παράνομοι μικροπωλητές. Για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων των κλιμακίων και αυτών που διενεργεί αυτόνομα η Δημοτική Αστυνομία, ο Δήμος Βόλου ενημερώνει το κοινό σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω του Τύπου. Φυσικά, θα ήταν αφελές να υποστηρίξουμε ότι ειδικά στο Βόλο λύθηκε ένα θέμα που έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά σίγουρα είναι άδικο να υποβαθμίζεται μια σοβαρή προσπάθεια  που γίνεται με τις λιγοστές δυνάμεις που διαθέτουμε, όπως επίσης είναι άδικο ένα πρόβλημα στην αντιμετώπιση του οποίου εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες, να γίνεται προσπάθεια να χρεωθεί αποκλειστικά στο Δήμο Βόλου».

Σχετικά με την αισθητική αναβάθμιση της οδού Ερμού και με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν με τη νέα διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου, η αρμόδια υπηρεσία θα ενισχύσει το πράσινο μόλις γίνει η παραλαβή του φυτικού υλικού, το οποίο προμηθεύεται  κάθε έτος κατά τη διάρκεια της εαρινής περιόδου, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία της προμήθειας των κάδων απορριμμάτων και  θα ολοκληρωθεί με τη σχετική έγκριση της προμήθειας από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

«Εκεί όμως που η κριτική του κ. Τσέλιου είναι κυριολεκτικά εκτός πραγματικότητας, είναι η αναφορά του στις εκδηλώσεις των Χριστουγέννων. Οι πάντες γνωρίζουν ότι οι επιτυχημένες εκδηλώσεις του Δήμου Βόλου σε όλη τη διάρκεια των γιορτών εστιάστηκαν στην κεντρική αγορά και συνέβαλαν ουσιαστικά στην τόνωση της εμπορικής κίνησης. Υπενθυμίζουμε ότι είχαν προηγηθεί οι εκδηλώσεις εικαστικού ενδιαφέροντος το Μάιο του 2011 με το ίδιο επίκεντρο, ενώ πρόσφατα οι εκδηλώσεις του καρναβαλιού 2012 σχεδιάστηκαν με τρόπο που να καλύψουν όχι μόνο το εμπορικό κέντρο του Βόλου, αλλά και αυτό της Νέας Ιωνίας.

Σε ό,τι αφορά στις ρυθμίσεις των κυκλοφοριακών θεμάτων της πόλης, που αποφάσισε η Δημοτική Αρχή, είναι προφανές ότι αυτές δεν αφορούν μόνο τον εμπορικό κόσμο, τα συμφέροντα του οποίου απολύτως διασφαλίζουν, αλλά συνολικά τη λειτουργία της πόλης. Συνεπώς και μετά από την πολύμηνη διαβούλευση, στην απόφαση έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι παράμετροι που οδηγούν σε μία λύση βιώσιμη και συμφέρουσα για τους δημότες, τους εμπόρους και τους επισκέπτες του Βόλου.

Για την αξιοποίηση της κρουαζιέρας, εμείς είμαστε αυτοί που περιμένουμε την ανταπόκριση του Εμπορικού Συλλόγου στις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει, προκειμένου η εμπορική αγορά να αξιοποιήσει πιο αποτελεσματικά τη δυναμική που δημιουργείται. Από την πλευρά μας, θα λειτουργήσουμε – και την τρέχουσα τουριστική περίοδο – προς όφελος του συνόλου των επαγγελματιών του Βόλου, με την αξιοποίηση κάθε δυνατότητας που θα δοθεί.

Αυτό που θα θέλαμε, εν κατακλείδι, να επισημάνουμε είναι η πεποίθησή μας πως αυτό που κατεξοχήν χρειάζεται για να αντιμετωπίσουμε τις οδυνηρές συνέπειες της οικονομικής κρίσης, δεν είναι οι άγονες αντιπαραθέσεις, αλλά η ενότητα και η συνεργασία των τοπικών φορέων», κατέληξε.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το