Τοπικά

Κυκλοφοριακό χάος και τροχονόμος ούτε για… δείγμα

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Ιδιαίτερα βεβαρημένο κυκλοφοριακά είναι αυτές τις ημέρες το κέντρο του Βόλου. Η κίνηση χθες ήταν πολύ αυξημένη. Πολλά τα προβλήματα, έντονος ο εκνευρισμός, δεν έλειψαν και αψιμαχίες οδηγών, ενώ τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα κυριαρχούσαν παντού. Η χθεσινή εικόνα της κυκλοφοριακής κίνησης στο Βόλο ήταν – για μία ακόμη φορά – τριτοκοσμική. Ο καθένας που κατέβαινε στο κέντρο το όποιο όχημα διαθέτει, στην κυριολεξία, έκανε ό,τι ήθελε ή μάλλον ό,τι το βόλευε.

Οι τέσσερις βασικοί δρόμοι της πόλης ασφυκτιούσαν από αυτοκίνητα, που προσπαθούσαν να διασχίσουν πεζοί, παρά το γεγονός ότι το φανάρι απείχε μόλις δύο ή τρία μέτρα. Οδηγοί και πεζοί αποτελούν πλέον ένα συνονθύλευμα αυτής της κυκλοφοριακής τρέλας. Στη Δημητριάδος, σε όλο σχεδόν το μήκος, όπως και στην Ιάσονος – όπου υπάρχουν κορύνες και το μήκος του δρόμου στενεύει – τα σταθμευμένα αυτοκίνητα έκαναν διπλή ή τριπλή σειρά. Μόλις μάλιστα ένα παράνομα σταθμευμένο αυτοκίνητο έφυγε μέσα σε ελάχιστα λεπτά τη θέση του καταλάμβανε κάποιο άλλο. Το απίστευτο αλαλούμ όμως παρατηρείται μπροστά από τα καφέ, όπου όσοι θέλουν να αγοράσουν καφέ καταλαμβάνουν – στην κυριολεξία – το δρόμο, αδιαφορώντας για τη ροή της κυκλοφορίας.

Οδηγοί δικύκλων στο μεταξύ κάνοντας «σφήνες» και ζιγκ – ζαγκ προσπαθούν να απεγκλωβιστούν από την κίνηση. Φυσικά σε αυτό το σκηνικό δεν λείπουν και οι ποδηλάτες κάθε ηλικίας. Όσο για τα πεζοδρόμια, σε μεγάλο μήκος είναι σχεδόν μόνιμα κατειλημμένα από δίκυκλα ή ποδήλατα δεμένα με αλυσίδες στους μεταλλικούς στύλους από τα σήματα.

Η κίνηση ήταν πολύ αυξημένη από την αρχή της οδού Ιάσονος (με Μπόρελ) έως και τη συνάντησή της με την Φιλελλήνων. Η οδός Δημητριάδος είχε ασφυκτική κίνηση σε όλο της το μήκος έως την έξοδο της πόλης. Έντονο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι οδηγοί των λεωφορείων. Δεν είναι λίγες οι φορές που προκαλούνται καυγάδες μεταξύ των οδηγών των αστικών λεωφορείων με οδηγούς παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, ειδικά στα σημεία όπου υπάρχουν κορύνες.

Τα όσα προαναφέρθηκαν είναι περιγραφή σκηνών κυκλοφοριακής τρέλας στο κέντρο του Βόλου και έχουν γίνει συνήθεια σε πολλούς από τους πολίτες. Όμως η κατάσταση είναι αρνητική τόσο για την συνολική εικόνα της πόλης, όσο και για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της.

Η αυξημένη κίνηση, λόγω και του Δεκαπενταύγουστου, που προκαλεί και αυξημένα προβλήματα, δυστυχώς – δεν κινητοποίησε την Τροχαία. Η συγκεκριμένη αστυνομική υπηρεσία λάμπει – για ακόμη μία περίοδο αιχμής – με την απουσία της. Η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και το κενό που επέφερε – έστω το στοιχειώδες – δεν καλύφθηκε ούτε κατά διάνοια από την Τροχαία. Στο κέντρο της πόλης δεν υπάρχει τροχονόμος ούτε για… δείγμα.

 

Ένα και μοναδικό

περιπολικό

 

Για ακόμη μία φορά η απάντηση των αξιωματικών της Τροχαίας είναι κοινότυπη: «Δεν είμαστε η υπηρεσία που νομίζουν πολλοί. Το προσωπικό έχει ελαχιστοποιηθεί. Τρέχουμε και δεν φτάνουμε… Πότε να ασχοληθούμε και με την παράνομη στάθμευση;».

Η Τροχαία Βόλου, όπως επισημαίνεται, λειτουργεί με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό. Σε κάθε βάρδια – και την πρωινή – υπάρχει ένα περιπολικό της υπηρεσίας με δύο αστυνομικούς. Ελέγχεται κυρίως ο περιφερειακός δρόμος, έχει προτεραιότητα στα τροχαία ατυχήματα (σημειώνονται καθημερινά πολλά υλικών ζημιών) και εκτελεί υπηρεσία σε εκδηλώσεις και διάφορες άλλες διοργανώσεις.

Παράλληλα καταργήθηκαν δύο ομάδες: Η ΟΕΠΤΑΑ, που ήταν αποκλειστικά τροχονομικής αστυνόμευσης και η «μυστική» ομάδα για τον έλεγχο της ηχορύπανσης από τους οδηγούς δικύκλων. Η δεύτερη είχε συσταθεί πριν από ένα χρόνο, με εντολή του αστυνομικού διευθυντή και είχε ως στόχο τον εντοπισμό οδηγών δικύκλων που προκαλούσαν υπερβολικό θόρυβο, παράνομους ελιγμούς και σούζες. Το περσινό μάλιστα καλοκαίρι είχαν ακινητοποιηθεί περισσότερα από 40 δίκυκλα.

Κοινή διαπίστωση είναι πως η λειτουργία της Τροχαίας είναι προβληματική. Ο τροχονόμος, που ο ρόλος του διαχρονικά το θέλει κοντά στον πολίτη της πόλης, δεν υπάρχει. Η αστυνόμευση είναι παντελής απούσα, ωστόσο τα προβλήματα, στην καθημερινή ζωή και κίνηση της πόλης, είναι πολλά και δυσκολεύουν τις ζωές όλων μας.

Η καθημερινότητα οδηγεί στην τεράστια ανάγκη να αλλάξει η λειτουργία αυτής της υπηρεσίας για την αλλαγή και της συνολικής εικόνας της πόλης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το