Photo Gallery, Τοπικά

Κυκλοφοριακή μελέτη για την οδό Αργοναυτών

Υπάρχουν ενστάσεις για τη διέλευση 298 λεωφορείων ημερησίως από την οδό Αργοναυτών
Υπάρχουν ενστάσεις για τη διέλευση 298 λεωφορείων ημερησίως από την οδό Αργοναυτών

Την εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης για το κυκλοφοριακό στην παραλιακή οδό Αργοναυτών, προκειμένου να καταδειχθεί αν υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, αποφάσισε στη χθεσινή του συνεδρίαση το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Ακόμη η διοίκηση του ΟΛΒ αποφάσισε να μειώσει το τιμολόγιο και να κάνει σχετική προσφορά, ανταποκρινόμενη στο αίτημα ναυτικού πράκτορα, που εκπροσωπεί επενδυτές, για τη δημιουργία σταθμού διακίνησης οχημάτων στο λιμάνι του Βόλου.

Η πρόταση – μελέτη του Δήμου Βόλου για την αλλαγή διαδρομής των αστικών και υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση, ωστόσο η απόφαση, ύστερα και από ενστάσεις που διατυπώθηκαν, ήταν να εκπονηθεί ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για την οδό Αργοναυτών. Η μελέτη θα εκπονηθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες του ΟΛΒ και από ανεξάρτητο τεχνικό σύμβουλο, ενώ προφανώς δεν θα αγνοηθούν και τα στοιχεία της μελέτης του Δήμου. Υπέρ της εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης έχει ταχθεί και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου. Η μελέτη αφού εκπονηθεί, θα διαβιβαστεί προς έγκριση στα υπουργεία Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Σημειώνεται ότι κατά καιρούς έχουν εκφραστεί αντίθετες απόψεις για τη διέλευση λεωφορειακών γραμμών από την οδό Αργοναυτών, τόσο από το Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, όσο και από το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου.

Όπως έχει σημειωθεί, το πρόβλημα δεν έγκειται στη διέλευση πολλών λεωφορειακών γραμμών από την οδό Ιάσονος, από το μποτιλιάρισμα που προκαλούν στην εν λόγω οδό τις ώρες αιχμής, τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα και η έλλειψη επαρκούς αστυνόμευσης, παρά τις κορύνες που έχουν τοποθετηθεί.

Παράλληλα οι αντιδρώντες στη διέλευση από την Αργοναυτών θέτουν ζητήματα αισθητικής, αλλά και κυκλοφοριακών φόρτων σε ένα δρόμο τουριστικό, αφού σύμφωνα με την πρόταση του Δήμου Βόλου, θα διέρχονται από την εν λόγω οδό εννέα λεωφορειακές γραμμές αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ (298 διελεύσεις λεωφορείων).

Υπενθυμίζεται ότι την πλήρη αντίθεσή της στην εν λόγω διέλευση είχε εκφράσει και η μελέτη του συγκοινωνιολόγου κ. Πετράκη, που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του ΟΛΒ το 2009, με θέμα το κυκλοφοριακό από τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στον χώρο του λιμανιού.

Σύμφωνα με το Δήμο Βόλου, η μόνη ρεαλιστική και εφαρμόσιμη λύση είναι η πρόταση για διέλευση των αστικών λεωφορειακών γραμμών 2, 3, 4, 7, 8 και 9 και των υπεραστικών για Χάνια-Ζαγορά και Πορταριά-Μακρινίτσα από τον ήδη κυκλοφορούμενο παραλιακό δρόμο οδό Αργοναυτών μέχρι την οδό Κ. Καρτάλη κι από εκεί ευθεία επάνω. Με την πρόταση αυτή ο καθημερινός κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Ιάσονος ελαφρύνεται κατά 298 λεωφορεία το 24ωρο (μείωση κατά 58,2%) και απαλλάσσεται από το σημαντικό πρόβλημα της αριστερής στροφής στον κόμβο Ιάσονος – Κ. Καρτάλη, όπου πλέον στρέφει αριστερά μόνον η Γραμμή 15 (μείωση κατά 78,1%). Τα λεωφορεία, τα οποία είτε ξεκινούν από την Αφετηρία του αστικού ή του υπεραστικού ΚΤΕΛ, είτε έρχονται από την οδό Λαρίσης, κινούνται επί της οδού Λαμπράκη και εισέρχονται στην οδό Αργοναυτών στον κόμβο Λαμπράκη-Παπαδιαμάντη, μπροστά από τα Νέα Ψαράδικα και την πλατεία Τελωνείου. Κινούνται στη συνέχεια παραλιακά, προσπερνούν τις εισόδους-εξόδους του λιμένα και φθάνουν στον κόμβο Κ. Καρτάλη -Ιάσονος με κατεύθυνση προς βορρά. Στον κόμβο Ιάσονος-Κ. Καρτάλη απαιτείται τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης, που θα γίνει από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Βόλου.

Σύμφωνα με την απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου στην παραλιακή αυτή διαδρομή προβλέπεται η χωροθέτηση τριών στάσεων με στέγαστρα στο προς τη θάλασσα πεζοδρόμιο, όπου υπάρχει επαρκέστατος χώρος. Συγκεκριμένα: 1η στο ύψος της παλαιάς ψαραγοράς απέναντι από το Δημαρχείο, 2η στη διασταύρωση Αργοναυτών και Σόλωνος και 3η Αργοναυτών και Κ. Καρτάλη».

Επισημαίνεται ότι η κίνηση των λεωφορείων στην οδό Αργοναυτών θα είναι μονόδρομη. Η αντίθετη διαδρομή διεξάγεται όπως γίνεται και σήμερα, μέσω της οδού Δημητριάδος. Κατά συνέπεια, η αμφίδρομη κυκλοφορία στην οδό Αργοναυτών διεξάγεται κανονικά, με μόνη προϋπόθεση την αυστηρή τήρηση της αμφίπλευρης απαγόρευσης στάθμευσης, όπως ισχύει και σήμερα.

Σταθμός διακίνησης οχημάτων

Εξάλλου η διοίκηση του ΟΛΒ αποφάσισε χθες να κάνει αποδεκτή πρόταση ναυτικού πρακτορείου του Βόλου και να μειώσει το τιμολόγιο διακίνησης αυτοκινήτων μέσω του λιμανιού για εταιρίες κατασκευής οχημάτων που θέλουν να δημιουργήσουν «car terminal». Απομένει η υλοποίηση της πρότασης και η απάντηση των ενδιαφερομένων επενδυτών εντός των προσεχών ημερών. Οι επενδυτές αναμένουν την απάντηση και του Συνδέσμου Λιμενεργατών Βόλου.

Περίπου 8.000 με 12.000 αυτοκίνητα θα διακινούνται κάθε μήνα μέσω του λιμανιού του Βόλου, εφόσον υλοποιηθεί η επένδυση.

Σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, τα έσοδα για τον ΟΛΒ από τη διακίνηση οχημάτων θα φθάσουν στα 2.400.000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον (με μέσο κόστος ανά όχημα τα 25 ευρώ), έσοδα που θα δώσουν τεράστια οικονομική «ανάσα» στα ισχνά οικονομικά του Οργανισμού σήμερα. Επίσης σε μόνιμη βάση θα δημιουργηθούν 15-20 θέσεις εργασίας στην εγκατάσταση του διαμετακομιστικού κέντρου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το