Photo Gallery, Τοπικά

Κενά δασκάλων στη Σκιάθο

Με προβλήματα τα Δημοτικά - Λείπουν και καθηγητές ειδικοτήτων

 

Με προβλήματα λειτουργούν τα Δημοτικά Σχολεία στη Σκιάθο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών τόσο στις τάξεις του πρωινού διδακτικού ωραρίου όσο και στις δομές που σχετίζονται με τους υποστηρικτικούς θεσμούς, όπως είναι το τμήμα ένταξης και η τάξη υποδοχής. Στο μεταξύ, στη Μαγνησία διορίστηκαν 16 αναπληρωτές δάσκαλοι ειδικής αγωγής οι οποίοι θα τοποθετηθούν εντός ημερών.

Οι αναρρωτικές άδειες που έχουν λάβει εκπαιδευτικοί είναι η κύρια αιτία, σύμφωνα με το διευθυντή Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιάννη Παπαΐωάννου, για τα κενά που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στη Σκιάθο και τα οποία αναμένεται να καλυφθούν μόνο με το διορισμό αναπληρωτών δασκάλων. Μάλιστα, η Διεύθυνση έχει ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να προσληφθούν στα σχολεία των νησιών ως αναπληρωτές οκτώ δάσκαλοι.

Πιο συγκεκριμένα από το 1ο Δημοτικό Σκιάθου με 270 μαθητές και το οποίο μάλιστα εντάσσεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα με τα 961 Δημοτικά, λείπει ένας δάσκαλος από τη Β’ Τάξη, ενώ οι ώρες καλύπτονται σε ένα βαθμό από τη διευθύντρια. Παράλληλα, δεν υπάρχει δάσκαλος για να λειτουργήσει το τμήμα ένταξης, ενώ συγχρόνως λείπουν και ειδικότητες καθηγητών στις οποίες στηρίζεται όλη η δομή του αναμορφωμένου προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, χρειάζονται από ένας γυμναστής και καθηγητής αγγλικών, καθώς και μουσικής, θεατρικών σπουδών και εικαστικών.

Η διευθύντρια του σχολείου κ. Σικυώτου σημείωσε πως είναι ανάγκη τα κενά να καλυφθούν άμεσα, προκειμένου το σχολείο να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος.

Επίσης και το 2ο Δημοτικό Σκιάθου αντιμετωπίζει έλλειψη δασκάλων. Ειδικότερα, δεν υπάρχει δάσκαλος για το ένα από τα δύο τμήματα της Ε’ Τάξης, καθώς και δάσκαλος για την τάξη υποδοχής. Το αποτέλεσμα είναι τα μαθήματα του τμήματος της Ε’ Τάξης να διδάσκονται από το δάσκαλο που έχει τοποθετηθεί στο ολοήμερο σχολείο και το οποίο τελικά δεν λειτουργεί, ενώ οι γονείς δυσφορούν, αφού αρκετοί είναι και εργαζόμενοι. Παράλληλα, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός για να λειτουργήσει η τάξη υποδοχής.

Όπως προαναφέρθηκε, η μόνη περίπτωση για να καλυφθούν τα κενά δασκάλων είναι να διοριστούν αναπληρωτές δάσκαλοι μέσω της Β’ Φάσης προσλήψεων η οποία όμως καθυστερεί να γίνει.

Όσον αφορά στα τμήματα ένταξης φαίνεται πως υπάρχει πιο άμεση εξέλιξη, καθώς, όπως τόνισε ο κ. Παπαΐωάννου, στο νομό Μαγνησίας διορίστηκαν 16 αναπληρωτές δάσκαλοι ειδικής αγωγής οι οποίοι θα καλύψουν κενά από τα επτά ειδικά Δημοτικά που λειτουργούν στο νομό. Όσοι περισσεύσουν θα προωθηθούν για τη λειτουργία τμημάτων ένταξης στα νησιά των Βορείων Σποράδων, δύο σε Σκιάθο και από ένα σε Αλόννησο και Σκόπελο.

Σχετικά με τις ειδικότητες που λειτουργούν στα ειδικά σχολεία για το ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως νοσηλεύτρια, εργοθεραπεύτρια, λογοθεραπεύτρια, από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας έχουν ετοιμαστεί οι πίνακες για την πρόσληψη αναπληρωτών που για τη Θεσσαλία θα ανέλθουν στους 25.

Στο μεταξύ, χθες διορίστηκαν στη Μαγνησία γύρω στους δεκαπέντε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί διαφόρων οργάνων που θα διδάξουν στο Μουσικό Σχολείο Βόλου.

Φώτης Σπανός 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το