Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Κατασκεύασαν κομπιούτερ με παλιά εξαρτήματα

Μαθητές της Β’ Τάξης από το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου
Μαθητές της Β’ Τάξης από το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου

 

Βρήκαν παλιά εξαρτήματα, αντικείμενα και κομμάτια από ηλεκτρονικούς υπολογιστές που δεν λειτουργούν, τα συνέθεσαν και με δεξιοτεχνία δημιούργησαν το δικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή, μέσω του οποίου μπορούν να γράφουν κείμενο, να εκτελούν διάφορες εργασίες, ακόμη και να στέλνουν email.

Η πρωτοβουλία ανήκει σε ένα τμήμα της Β’ Τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου Βόλου, όπου οι μαθητές στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας και με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, προχώρησαν σε αυτή την ενδιαφέρουσα κατασκευή, την οποία θα παρουσιάσουν την ερχόμενη Τρίτη.

Η κατασκευή του ηλεκτρονικού υπολογιστή αποδεικνύει πως οι μαθητές, όταν έχουν το μεράκι και την απαιτούμενη επιστημονική στήριξη, μπορούν να πετύχουν πολλά πράγματα που συμβάλλουν στη μορφωτική τους εξέλιξη, ενώ παράλληλα να δημιουργούν στην πράξη. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στις δραστηριότητες του Τομέα Πληροφορικής του σχολείου.

Το ιδιαίτερο στοιχείο σε αυτήν την περίπτωση είναι πως η κατασκευή του ηλεκτρονικού υπολογιστή δεν έγινε από τους απόφοιτους του σχολείου που με την εμπειρία τους ξέρουν να συναρμολογούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αγοράζοντας συγκεκριμένα υλικά, τα οποία κυκλοφορούν στο εμπόριο, αλλά από τους μαθητές της Β’ Τάξης που για πρώτη φορά ασχολούνται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Κατσιαβριάς δήλωσε ότι ανάμεσα στις δραστηριότητες και τις εργασίες των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου το σχολικό έτος 2012-13 ήταν και η κατασκευή ηλεκτρονικού υπολογιστή βήμα – βήμα.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είτε προέρχονταν από παλιούς – παροπλισμένους υπολογιστές του σχολείου είτε από παλιούς υπολογιστές των ίδιων των μαθητών, εξαρτήματα δηλαδή που οι μαθητές έφεραν από τα σπίτια τους, ενώ παράλληλα το κόστος της κατασκευής ήταν μηδενικό.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις νέες δυνατότητες που δίνει η ερευνητική εργασία ενθαρρύνοντας το πνεύμα της μάθησης, της συλλογικότητας, της ομαδικής δουλειάς. Πιο συγκεκριμένα υπογράμμισε πως «τα καινούρια προγράμματα μας δίνουν τη δυνατότητα να εντάξουμε είτε ως ερευνητικές εργασίες, είτε ως διαθεματικές εργασίες είτε ως προγράμματα, πράγματα που δεν περιέχονται στα αναλυτικά προγράμματα, αλλά τα κρίνουμε απαραίτητα για τη μόρφωση και την κατάρτιση των μαθητών μας. Το παρόν σχέδιο ήταν μια διαθεματική εργασία, που νομίζουμε ότι ήταν εξαιρετικά επιτυχής».

Ο υπεύθυνος καθηγητής Πληροφορικής κ. Αριστοτέλης Βαβίτσας δήλωσε ότι «το 90% της κατασκευής ήταν έργο των μαθητών, οι οποίοι χάρηκαν το όλο εγχείρημα. Ο υπολογιστής δουλεύει μια χαρά, βρήκαμε και δωρεάν λογισμικό, και θα μπορούσε να πάρει μια θέση σε κάποιο εργαστήριο του σχολείου».

Οι μαθητές την Τρίτη 15/5 που θα γίνει η παρουσίαση των εργασιών και των δραστηριοτήτων του σχολείου σε ανοιχτή εκδήλωση ενώπιον μαθητών και γονέων, θα παρουσιάσουν το έργο τους. Μάλιστα θα υπάρχει και βιντεοπροβολέας, ώστε να δείξουν στους υπόλοιπους συμμετέχοντες τα βήματα που ακολούθησαν στην κατασκευή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το