Photo Gallery, Τοπικά

Καταλήψεις με εντάσεις στα σχολεία

Στα επτά ανήλθαν χθες τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού Μαγνησίας που τελούσαν υπό κατάληψη. Ένταση δημιουργήθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου υπήρξε φραστικό επεισόδιο μεταξύ μαθητών και γονέων που είχαν συγκεντρωθεί ζητώντας τη λήξη της κατάληψης. Στο σχολείο κλήθηκε η Αστυνομία, ενώ λίγο μετά μαθητές και γονείς μετέβησαν στο Αστυνομικό Τμήμα Νέας Ιωνίας, προκειμένου να λυθεί η παρεξήγηση. Τελικά το θέμα έληξε, ενώ το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά. Μάλιστα χθες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε και εκδήλωση με ομιλήτρια ψυχολόγο σχετικά με τη στήριξη που μπορούν να προσφέρουν οι γονείς στα παιδιά τους.

Τα σχολεία που χθες τελούσαν υπό κατάληψη, ήταν το Γυμνάσιο και Λύκειο Σκοπέλου λόγω της έλλειψης καθηγητών, το 4ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, το 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, το 2ο και 8ο Γυμνάσιο Βόλου λόγω των διαφόρων σεναρίων για συγχώνευση και το 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου η κατάληψη διήρκεσε πολύ λίγο.

Πάντως από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας αναφέρθηκε πως οι περισσότερες καταλήγεις πραγματοποιούνται χωρίς να έχουν γίνει πριν συνελεύσεις.

Την ίδια στιγμή ένα ακόμη θέμα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Μέχρι και αύριο Παρασκευή ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Δοδοντσάκης θα πρέπει να ενημερώσει ηλεκτρονικά το υπουργείο Παιδείας για την πρότασή του. Επίσης μέχρι τις 11 Νοεμβρίου θα πρέπει να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις και οι Δήμοι. Παράλληλα για αύριο Παρασκευή προγραμματίζεται συνάντηση του κ. Δοδοντσάκη με το προεδρείο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, η οποία είναι αντίθετη σε οποιαδήποτε κατάργηση σχολείου.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, στον κυκλώνα των συγχωνεύσεων δεν αποκλείεται να βρεθούν σχολεία της περιφέρειας με πολύ μικρό μαθητικό δυναμικό, αλλά και συστεγαζόμενα Γυμνάσια και Λύκεια.

Από τις συγχωνεύσεις κινδυνεύουν να χαθούν τμήματα τάξεων, αλλά και οργανικές θέσεις, οπότε ο φόβος των καθηγητών είναι μεγάλος.

Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας απέστειλε ανοιχτή επιστολή στα Στελέχη της Εκπαίδευσης για τις «Συγχωνεύσεις», όπου επισημαίνει δέκα λόγους για τους οποίους δεν πρέπει αν γίνουν συγχωνεύσεις.

1. Κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα να μορφώνεται και να εκπαιδεύεται υπό ίσους όρους και συνθήκες με κάθε άλλο μαθητή. Η δημόσια, καθολική και ισότιμη εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτη αξία, αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα να υπερτιμολογείται ή να υποτιμολογείται.

2. Κάθε σχολείο είναι εφάμιλλο με το άλλο, κάθε μαθητής είναι ισότιμος με τον άλλον και κάθε εκπαιδευτικός είναι ισάξιος με τον άλλο.

3. Το κλείσιμο ενός σχολείου σημαίνει έναν πυρήνα παιδείας και εκπαίδευσης λιγότερο, με ό,τι δεινό, αυτό, συνεπάγεται.

4. Η συγχώνευση ενός σχολείου με ένα άλλο, θα σημάνει ατελείωτα προβλήματα για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς). Τα προβλήματα θα είναι οργανωτικά, ανθρωπιστικά, εκπαιδευτικά και κυρίως παιδαγωγικά, αφού θα πάψει η προσωπική-παιδαγωγική σχέση του εκπαιδευτικού με το μαθητή του, τις ιδιαιτερότητές του, τα προβλήματά του.

5. Το κλείσιμο σχολείων της περιφέρειας θα σημάνει το μαράζωμά της, η συγχώνευση σχολείων των αστικών περιοχών θα σηματοδοτήσει μια ανεξέλεγκτη και ζοφερού μέλλοντος κατάσταση, το κλείσιμο των επαγγελματικών σχολείων θα σημάνει απομάκρυνση από τη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.

6. Κάθε Στέλεχος της Εκπαίδευσης είναι πρώτα απ’ όλα εκπαιδευτικός, η θέση που κατέχει είναι προσωρινή και πρέπει να σκεφτεί ως εκπαιδευτικός και όχι ως φερέφωνο ή «μεγάφωνο» εξουσιών, οι οποίες βλέπουν το μαθητή και τον καθηγητή σαν αριθμό και όχι σαν πρόσωπο.

7. Δεν είναι καθόλου δύσκολη η τεκμηρίωση της μη συγχώνευσης κάποιου σχολείου, ειδικά αν διαθέτεις πραγματικά τα προσόντα, τα οποία απαιτήθηκαν για να αναλάβεις μία τέτοια θέση ευθύνης. Ένας ικανός διευθυντής Εκπαίδευσης πρέπει να δύναται να υπερβαίνει τα όρια που κάποιοι του επιβάλλουν.

Δεν πρέπει κανείς εκπαιδευτικός να παράσχει οποιοδήποτε επιχείρημα, οποιαδήποτε δικαιολογία ή άλλοθι σε οποιονδήποτε σκοπεύει στο κλείσιμο σχολείου.

9. Δεν πρέπει κανείς εκπαιδευτικός να συνδέσει το όνομά του με το κλείσιμο ενός σχολείου.

10. Δεν πρέπει κανείς εκπαιδευτικός να έρθει σε σύγκρουση με την κοινωνία και τα ζητούμενα από αυτή. Ο εκπαιδευτικός δεν συγκρούεται με την κοινωνία, είναι μέρος της και την υπηρετεί.

Πέραν αυτών, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας δηλώνει ότι θα αξιοποιήσει κάθε δυνατότητά του είτε αυτή απορρέει από την ευρύτερη νομοθεσία είτε από το καταστατικό της, για να αποδώσει «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» σε όποιον εκπαιδευτικό δεν τιμήσει τη θέση και το λειτούργημά του αυτή τη δύσκολη ώρα».

Με κεντρικό σύνθημα «ο φασισμός δεν θα περάσει» η ΕΛΜΕ εξέδωσε χθες ανακοίνωση, όπου επισημαίνεται μεταξύ άλλων πως ο φασισμός, ο ναζισμός, ο ρατσισμός είναι παθογόνα μικρόβια στον κοινωνικό ιστό που αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποφασιστικά εξαπλώνονται σαν γάγγραινα και σαπίζουν την κοινωνία.

Μέσα στα σχολεία όπου διαμορφώνονται οι νέοι πολίτες που με τη στάση και δράση τους θα καθορίσουν το μέλλον της κοινωνίας, οι εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος πρώτης προτεραιότητας να αποκαλύψουμε την πραγματική φύση του φασισμού, να εξηγήσουμε ότι είναι ο σκληρός πυρήνας του συστήματος που υποτίθεται ότι αμφισβητούν, να αποδείξουμε την εχθρότητά τους σε πανανθρώπινες ανθρωπιστικές αξίες και τη βάρβαρη στάση τους απέναντι στον πολιτισμό.

Καλούμε τους μαθητές και μαθήτριες, τους νέους και τις νέες, να υπερασπιστούν το δικαίωμα στη διαφορετικότητα κάθε μορφής, την ισότητα, τον κοινωνικό ανθρωπισμό και τη Δημοκρατία που σε τελική ανάλυση κρίνεται από τη στάση της υπέρ των αδυνάτων. Ο φασισμός δεν μπορεί ούτε πρέπει να περάσει!».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το