Τοπικά

Καταδίκη με αναστολή για δύο για τους ποδηλατόδρομους

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για το δίκτυο ποδηλατόδρομων του Βόλου που προβλήθηκαν στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου στη δίκη 14 ατόμων, που παραπέμφθηκαν μετά την έρευνα της Εισαγγελίας και αντιμετώπιζαν την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών. Οι 12 από τους κατηγορουμένους κρίθηκαν αθώοι, δύο καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 10 και οκτώ μηνών με τριετή αναστολή.

Η ποινή των 10 μηνών επιβλήθηκε στον ανάδοχο εκτέλεσης του έργου και των οκτώ μηνών σε πρώην υπάλληλο του Δήμου Βόλου (νυν συνταξιούχο) ως επιβλέποντα της εκτέλεσης του έργου. Το σκεπτικό της καταδίκης τους είναι ότι δεν φρόντισαν να εγκαταστήσουν τη σωστή σήμανση. Οι συνήγοροι των καταδικασθέντων εξέφρασαν παράπονα για την καταδικαστική απόφαση επισημαίνοντας ότι είναι άδικη, δεδομένου ότι η σήμανση δεν τοποθετήθηκε επειδή δεν έφτασε η χρηματοδότηση. Χαρακτηριστικά σημειώθηκε ότι τα χρήματα δόθηκαν για άλλες εργασίες, που κρίθηκαν ως πιο απαραίτητες και συνεπώς ελλείψει κονδυλίου δεν έγινε η εγκατάσταση πινακίδων σήμανσης. Οι καταδικασθέντες άσκησαν έφεση. Αθωωτική ήταν η πρόταση της Εισαγγελέως της έδρας κ. Μελετοπούλου για το σύνολο των κατηγορουμένων.

Η ακροαματική διαδικασία άρχισε την περασμένη Δευτέρα και διεκόπη για χθες Τετάρτη. Στη διάρκεια της αποδεικτικής διαδικασίας έμφαση δόθηκε στη μελέτη του έργου και υποστηρίχθηκε ότι ήταν σωστή και έγινε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Στην ουσία, όπως τονίστηκε και από το συνήγορο του μελετητή – εκ των βασικών κατηγορουμένων – επρόκειτο για μετατροπή μέρους του παλαιού δρόμου και όχι για αρχική κατασκευή. Με τα δεδομένα της πόλης ήταν ο μοναδικός σχεδιασμός που θα μπορούσε να γίνει και για να στηριχθεί αυτή η άποψη κατατέθηκαν στο δικαστήριο στοιχεία από ανάλογους ποδηλατόδρομους στη Λιόν της Γαλλίας, το Παρίσι και σε πόλεις της Γερμανίας. Η πλευρά των κατηγορουμένων υποστήριξε ότι ο ποδηλατόδρομος είναι ασφαλής και μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Γραπτή άποψη – πραγματογνωμοσύνη κατατέθηκε στο δικαστήριο του τακτικού καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και διευθυντή του Εργαστηρίου Βιώσιμης Κινητικότητας κ. Θάνου Βλαστού. Ακόμη αναφέρθηκε ότι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή ήταν όσα προέβλεπε η μελέτη και είχαν εγκριθεί. Στον ισχυρισμό γιατί δεν τοποθετήθηκαν πλαστικά κολονάκια αντί των τσιμεντένιων, η πλευρά των κατηγορουμένων μέσω των δικηγόρων ανέπτυξε το επιχείρημα ότι η επιλογή έγινε μετά τις κλοπές που διαπιστώθηκαν στην αρχική τοποθέτηση πλαστικών. Για τη μονιμότητα του έργου τελικά κατασκευάστηκαν τσιμεντένια κολονάκια. Υποστηρίχθηκε ότι το έργο είναι ασφαλές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και τυπικά έχει παραδοθεί στο Δήμο Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το