Photo Gallery, Τοπικά

Καταγγελία της ΛΑΣ: Έκαναν αεροταξί το περιπολικό αεροπλάνο

Το κόστος προμήθειας του μικρού αεροπλάνου Cessna ανήλθε στο ποσό των 75.000 €

Αντί να πραγματοποιεί εναέριες περιπολίες για την πρόληψη δασικών πυρκαγιών, το μοναδικό αεροσκάφος που διέθεταν οι Δήμοι της Μαγνησίας, έκανε μεταφορές τρίτων προσώπων, ακόμη και εκτός Θεσσαλίας.

Το θέμα της διαχείρισης λειτουργίας του αεροπλάνου, ιδιοκτησίας ΤΕΔΚ Μαγνησίας, επαναφέρει με επερώτησή της στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου η Λαϊκή Συσπείρωση Βόλου αναφέροντας τα εξής:

«Από τον Οκτώβριο του 2011, η παράταξή μας είχε υποβάλει επερώτηση προς τη δημοτική αρχή με θέμα τις «Διαδικασίες λειτουργίας του αεροπλάνου ιδιοκτησίας ΤΕΔΚ* για πολιτική προστασία». Η επερώτηση που υποβάλαμε εδώ και οκτώ μήνες παραμένει αναπάντητη, παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις της δημοτικής αρχής για τη διερεύνηση και την επίλυση των προβλημάτων που προέκυπταν από τη χρήση του αεροπλάνου (Cessna 172P και διακριτικά SX-AXL, μοντέλο 1981) από την Αερολέσχη Μαγνησίας, η οποία, με χρησιδάνειο, έχει αναλάβει τη λειτουργία του.

Επαναφέρουμε το θέμα, όχι μόνο γιατί, παρά τα τεκμηριωμένα επιχειρήματά μας που αφορούν στην καταστρατήγηση των όρων του χρησιδανείου ΤΕΔΚ – «Αερολέσχης Μαγνησίας» για την αξιοποίηση αυτού του δημόσιου μέσου πολιτικής προστασίας δεν πήραμε καμιά απάντηση, αλλά και γιατί, σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα, συνεχίζεται η παράτυπη χρήση του μικρού αεροπλάνου από την «Αερολέσχη Μαγνησίας» μεταφέροντας επιβάτες. Παραμένουν λοιπόν τα ερωτήματά μας, όπως διατυπώθηκαν στην αρχική ερώτησή μας, την οποία και παραθέτουμε όπως είχε κατατεθεί τον Οκτώβριο του 2011.

*Η ΤΕΔΚ Μαγνησίας έχει πλέον καταργηθεί και στη θέση της δημιουργήθηκε η ΠΕΔ Θεσσαλίας, στην οποία πιθανότατα έχει μεταφερθεί και η αρμοδιότητα διαχείρισης του αεροπλάνου πολιτικής προστασίας».

Στην πρώτη επερώτηση, οι σύμβουλοι κ.κ. Νάνος, Νίκου, Ριζόπουλος και Κοντάκης ανέφεραν και τα εξής:

«Όπως είναι γνωστό, η πρώην Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ν. Μαγνησίας έχει στην ιδιοκτησία της ένα μικρό αεροπλάνο, που το προμηθεύτηκε το 2009, με κοινή χρηματοδότηση όλων των μελών της, μεταξύ των οποίων και ο Δήμος Βόλου. Το αεροπλάνο τύπου Cessna 172P και διακριτικά SX-AXL, μοντέλο 1981, επιλέχθηκε ως η συμφερότερη λύση, ύστερα από δημόσιο διαγωνισμό, για ανάγκες πολιτικής προστασίας, εκτάκτων αναγκών και πρόληψης πυρκαγιών. Το κόστος προμήθειας του μικρού αεροπλάνου ανήλθε στο ποσό των 75.000 €.

Όπως επίσης είναι γνωστό με την απόφαση 49/2009 το αεροπλάνο της ΤΕΔΚ Ν. Μαγνησίας παραχωρήθηκε με χρησιδανείο στο αθλητικό σωματείο «Αερολέσχη Μαγνησίας».

Στους όρους της σύμβασης, που συνέταξε ο δικηγόρος της «Αερολέσχης Μαγνησίας» Αργύρης Κοπάνας, αναφέρεται ότι «η παραχώρηση χρήσης εκ μέρους του χρησιδανειστή γίνεται για την αρτιότερη εξυπηρέτηση σκοπών πολιτικής προστασίας και κοινωνικής προσφοράς» και «η κάρπωση των ωφελημάτων εκ της χρήσεως του αεροσκάφους ανήκει στο χρησιδανειστή», ο οποίος «αναλαμβάνει την υποχρέωση καταβολής των δαπανών, που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τη χρήση του αεροσκάφους κατά τους θερινούς μήνες (από Μάιο έως Σεπτέμβριο) προς αντιμετώπιση ή επιτήρηση των πυρκαγιών ή άλλων εκτάκτων αναγκών και ακραίων καιρικών φαινομένων (πλημμύρες, σεισμός, κ.λπ.)», ενώ στην απόφαση παραχώρησης αναφέρεται ότι «θα καταρτίζεται εβδομαδιαίο ή μηνιαίο πρόγραμμα πτήσεων». Η απόφαση ακόμη επισημαίνει ότι «ο χρησάμενος ευθύνεται για τη μεταχείριση του αεροσκάφους… και να μην το παραχωρεί σε τρίτους χωρίς την άδεια του χρησιδανειστή».

Επίσης σε έγγραφό του προς τον αερολιμενάρχη Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου ο αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, Δημ. Αλεξόπουλος, αναφέρει πως το συγκεκριμένο αεροπλάνο, που είναι ενταγμένο «στο σχεδιασμό για την πρόληψη δασικών πυρκαγιών… διενεργεί εναέριες περιπολίες στο Πήλιο και στα νησιά των Β. Σποράδων όταν ο βαθμός επικινδυνότητας είναι στο 3 και άνω», ότι «οι εντολές δίνονται από το τμήμα πολιτικής προστασίας στην «Αερολέσχη Μαγνησίας»… με εμβέλεια δράσης τα όρια της Περιφέρειας Θεσσαλίας» και ότι «για κάθε προγραμματισμένη εναέρια περιπολία …θα προηγείται γραπτή ενημέρωση».

Επισημαίνουμε επίσης, ότι σύμφωνα με το πιστοποιητικό νηολόγησης, το Α/Φ πρέπει να έχει ως βάση το πολιτικό αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου στην οποία πρέπει και να σταθμεύει.

Σύμφωνα με τεκμηριωμένες πληροφορίες το Α/Φ της ΤΕΔΚ Ν. Μαγνησίας, με αριθμό νηολογίου SXAXL, από 1/1/2011 έως 28/8/2011, πραγματοποίησε 89 ώρες πτήσης ,σύμφωνα με τα στοιχεία του Πύργου Ελέγχου της Ν. Αγχιάλου. Κατά την διάρκειά τους μεταφέρθηκαν 28 επιβάτες (χρήση από τρίτους κατά παράβαση των κανονισμών), τα οποία κατέβαλαν Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), που δεν ανήκουν στην «Αερολέσχη Μαγνησίας», τα μέλη της οποίας δεν είναι υποχρεωμένα να πληρώνουν «σπατόσημο».

Ακόμη από τις 89 ώρες πτήσεις που έγιναν μόνο 11 ώρες αφορούν πυρανίχνευση – πυροπροστασία, δύο με έγγραφη εντολή της πολιτικής προστασίας, και δύο με προφορική εντολή του εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου για θέματα πολιτικής προστασίας κ. Λεωνίδα Ρίνη. Σε μία εκ των υπολοίπων 78 ωρών πτήσεων μετέφερε επιβάτη έξω από τα όρια της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ζάκυνθο), όπου και στάθμευσε, ενώ τα αεροπλάνο στάθμευσε και στην Τερψιθέα Λάρισας, όπου προσγειώθηκε και απογειώθηκε σε αφύλακτο πεδίο χωρίς την έγκριση του ιδιοκτήτη (ΤΕΔΚ). Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το αεροπλάνο δεν στάθμευε (σταθμεύει;) στον Κρατικό Αερολιμένα Ν. Αγχιάλου, στους χώρους της ΥΠΑ, αλλά στην 111 ΠΜ, από όπου γίνεται ο ανεφοδιασμός του αεροσκάφους και πιθανές επισκευές κατά παράβαση των κανονισμών. Η στάθμευση του Α/Φ στην 111 ΠΜ έχει ως αποτέλεσμα να μην διασφαλίζεται ο έλεγχος πτήσεων από την ΥΠΑ, τόσο του προγράμματος, όσο και των επιβαινόντων.

Η «Αερολέσχη Μαγνησίας», σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής από δημοσιευμένες αποφάσεις, έχει επιχορηγηθεί από την Περιφέρεια Θεσσαλίας με το ποσό των 15.000€ (Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας – Πρακτικό 9/15/4/2011 – ΑΔΑ: 4ΑΓΤ7ΛΡ-ΑΡ), με το ποσό των 5.000€ για καύσιμα (Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Θεσσαλίας 263/14-7-2011 – ΑΔΑ: 4ΑΣΓ7ΛΡ-Γ62), δαπάνη 3.762,50€ για την ετήσια επιθεώρηση του αεροσκάφους και την ανανέωση του πιστοποιητικού πτητικής ικανότητας (Απόφαση ΤΕΔΚ Ν. Μαγνησίας, 6η Συνεδρίαση/ 8-7-2011)».

 

Αντ. Φωκίδης

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το