Photo Gallery, Τοπικά

Κανονικά τα ταξί από σήμερα

Έληξε τα ξημερώματα η απεργία των ταξί

Κανονικά κυκλοφορούν από σήμερα στις 5 το πρωί τα ταξί του Βόλου, ύστερα από την αναστολή της απεργιακής κινητοποίησης, που αποφάσισε η διοίκηση της Ομοσπονδίας τους. Σε σχετική ανακοίνωση της διοίκησης της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων αναφέρεται ότι «δώσαμε όλοι μαζί έναν αγώνα, για την προάσπιση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Παρά τις προσπάθειες, παρά τις υποσχέσεις, παρά τις πιέσεις που ασκήσαμε, δεν πετύχαμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το νομοσχέδιο με όλα τα άρθρα ενιαία έφερε την κομματική πειθαρχία και ελάχιστες διορθώσεις έγιναν».

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ραδιοταξί Βόλου κ. Αν. Αλτιπαρμάκης, «η απεργία λήγει, παρά το ότι δεν αποσύρθηκε το επίμαχο για μας άρθρο στο πολυνομοσχέδιο, που ψηφίστηκε στη Βουλή».

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ταξί αναμένει τη δημοσίευση του νόμου, ώστε από κει και πέρα να συνεχίσει τις προσπάθειες και το διάλογο για την έκδοση των προβλεπόμενων αποφάσεων, προς όφελος των αυτοκινητιστών.

Και καταλήγει: «Σεβόμενοι τις αποφάσεις μας, τον αγώνα και την αγωνιστικότητα των συναδέλφων, που ήρθαν από την επαρχία, αποφασίσαμε τη λήξη της απεργίας στις 5 το πρωί της Παρασκευής».

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, έχει τέσσερις ρυθμίσεις για τη μίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό και την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων, καθώς επίσης και για τη μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τη μίσθωση μικρών φορτηγών κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εισάγει τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών.

Οι αυτοκινητιστές υποστηρίζουν ωστόσο ότι θίγονται άμεσα από τις αλλαγές για τη μίσθωση ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό και την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων.

Κι’ αυτό γιατί σύμφωνα με τη ρύθμιση, δίνεται το δικαίωμα σε τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, να εκμισθώνουν επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα με οδηγό. Πρόκειται για ολική εκμίσθωση του οχήματος μέσω προ-κράτησης, με αντίστοιχη σύμβαση, ελάχιστης διάρκειας 12 ωρών. Στόχος είναι να βελτιωθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, έτσι ώστε να ενισχυθεί ο ποιοτικός τουρισμός στη χώρα μας.

Σε αυτού του είδους τις μεταφορές, απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου έτσι ώστε να γίνει σαφής ο διαχωρισμός μεταξύ αυτής της υπηρεσίας και της υπηρεσίας που παρέχουν τα επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ταξί). Επιπλέον, δίνεται το δικαίωμα σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί, να λειτουργούν τέτοιου είδους υπηρεσίες. Προς την κατεύθυνση αυτή και προκειμένου να προλάβουν τις εξελίξεις, ο Συνεταιρισμός των ιδιοκτητών ραδιοταξί Βόλου θα προχωρήσει σύντομα στη δημιουργία και παροχή τέτοιου είδους υπηρεσιών, προκειμένου να έχει τον πρώτο λόγο στο άνοιγμα της εν λόγω αγοράς. «Το ζήτημα είναι ότι πέσαμε πάνω στην κρίση και δεν υπάρχουν τα λεφτά» προσθέτει ο κ. Αλτιπαρμάκης.

Για να εξασφαλίζεται η προσφορά καλής ποιότητας υπηρεσιών, ορίζονται ελάχιστα προσόντα, που πρέπει να καλύπτουν οι οδηγοί που απασχολούνται για αυτές τις υπηρεσίες, αλλά και χαρακτηριστικά που πρέπει να φέρουν τα ίδια τα οχήματα.

Οι οδηγοί πρέπει υποχρεωτικά: Να έχουν λευκό ποινικό μητρώο, να έχουν ισχύον δίπλωμα οδήγησης δύο χρόνια πριν την έναρξη της απασχόλησής τους, να έχουν περάσει ιατρικές εξετάσεις, αντίστοιχες με αυτές που περνούν οι οδηγοί ταξί.

Τα οχήματα πρέπει: Να είναι άνω των 1.500 κυβικών εκατοστών, να εμπίπτουν στην κατηγορία EURO V ή μεταγενέστερη και να μην ξεπερνούν ηλικιακά τα 7 χρόνια, και αν είναι ανοικτού τύπου τα 9 χρόνια.

Στην περίπτωση που εντοπιστεί τέτοιο μισθωμένο όχημα, να διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, τότε επιβάλλονται στο νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης και στον οδηγό οι εξής ποινές: 6 μήνες φυλάκιση, 3.000 ευρώ χρηματική ποινή, και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για 2 χρόνια.

Το πολυνομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα επίσης σε κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, να χρησιμοποιούν είτε δικά τους ιδιόκτητα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, είτε αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους (με leasing), για να μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο τους πελάτες τους από το ξενοδοχείο σε σημείο εισόδου/εξόδου (δηλαδή, λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς) και αντίστροφα.

Παράλληλα, με την προτεινόμενη ρύθμιση δίνεται το δικαίωμα και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί, να συνάπτουν συμβάσεις ολικής ή μερικής εκμίσθωσης των αυτοκινήτων τους, με ξενοδοχειακές μονάδες, με κόμιστρο το οποίο θα καθορίζεται από τη σύμβαση μεταξύ εταιρείας ταξί και ξενοδοχείου, για τη μεταφορά των πελατών από και προς το σημείο εισόδου/εξόδου προς το ξενοδοχείο. Τα οχήματα αυτά θα φέρουν ειδικά διακριτικά και τυχόν άλλα στοιχεία, για να είναι σαφές ότι εκτελούν τη συγκεκριμένη μόνο υπηρεσία.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το