Τοπικά

Κανένας υπάλληλος του Δήμου Βόλου σε κινητικότητα

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

Έλλειμμα σε προσωπικό παρουσιάζει ο Δήμος Βόλου, σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών και συγκεκριμένα με τη μελέτη της Επιτροπής Ραπακούλια για την αξιολόγηση των ΟΤΑ της χώρας, προκειμένου να εντοπισθούν οι ανάγκες σε προσωπικό και πλεονάζουσες θέσεις, για την ένταξη δημοτικών υπαλλήλων στο καθεστώς της κινητικότητας.

Σύμφωνα με την επιστολή του Αν/τή Υπουργού, κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου, προς το Δήμαρχο Βόλου, που στάλθηκε ηλεκτρονικά σήμερα το μεσημέρι, το ελλείπον προσωπικό στο Δήμο Βόλου φτάνει τα 278 άτομα. Ωστόσο, αξιολογώντας τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου, που υπολογίζονται βάσει της επεξεργασίας των οικονομικών στοιχείων που αφορούν στα έσοδα και τις υποχρεώσεις, με συγκεκριμένους δείκτες, επιτρέπεται να καλυφθούν μόνο 19 θέσεις.

«Συμμεριζόμαστε την αντίδραση της ΚΕΔΕ για τον αιφνιδιασμό που για μια ακόμη φορά επιχειρεί η κυβέρνηση δια του αρμοδίου Υπουργού. Σε ό,τι πάντως αφορά τον Δήμο Βόλου, επισημαίνουμε ότι πλέον και το ίδιο το Υπουργείο επιβεβαιώνει αυτό που επανειλημμένως έχουμε υποστηρίξει. Ότι δηλαδή ο Δήμος Βόλου, σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον, με συνεχώς μειούμενους πόρους και με πολύ λιγότερο σε σχέση με τις ανάγκες του προσωπικό, αλλά με ορθολογικότερη  οργάνωση, αξιοποίηση κάθε χρηματοδοτικής πηγής και συνεπή προσπάθεια, επιτυγχάνει μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο αποτέλεσμα», τόνισε σε σχετική δήλωσή του ο Δήμαρχος Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτης και πρόσθεσε: «Οι αριθμοί ως αδιάψευστοι μάρτυρες αποδεικνύουν τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν οι   εργαζόμενοι, προκειμένου να υλοποιούν το κοινωνικό και αναπτυξιακό έργο του Δήμου, μεγιστοποιώντας, όσο είναι δυνατό, το κοινωνικό όφελος. Δυστυχώς, τα κληρονομημένα από το παρελθόν οικονομικά βάρη δεν μας επιτρέπουν παρά μόνο ελάχιστη αύξηση του αριθμού υπαλλήλων».

Επισημαίνεται ότι τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν στη σχετική μελέτη του Υπουργείου Εσωτερικών, για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων ανά δήμο, συνοψίζονται στα ακόλουθα: α) ο πληθυσμός, για τον οποίο λαμβάνεται υπόψη ο πραγματικός πληθυσμός βάσει της απογραφής του 2011. β) Ο αριθμός των εργαζομένων, στους οποίους υπολογίζεται το άθροισμα των τακτικών (μόνιμοι – αορίστου χρόνου) και έκτακτων (συμβασιούχοι) υπαλλήλων κάθε δήμου και των νομικών του προσώπων δημοσίου δικαίου. γ) Η οικονομική ευρωστία του δήμου, που προκύπτει από την αφαίρεση των υποχρεώσεων από τις εισπράξεις. δ) Το κόστος μισθοδοσίας σε σχέση με τα έσοδα του δήμου. ε) Το κόστος μισθοδοσίας ανά κάτοικο. στ) Η ιδιαιτερότητα κάθε δήμου, η οποία προκύπτει από τα στοιχεία του μεγέθους, της έκτασης, της ορεινότητας, της νησιωτικότητας, της διοικητικής υποστήριξης, του αν αποτελεί έδρα νομού, καθώς και του κατακερματισμού των διοικητικών υπηρεσιών.

Επίσης, στην παραπάνω μελέτη, για την αξιολόγηση της αριθμητικής του επάρκειας ή μη, το προσωπικό κατανέμεται ανά κατηγορία εκπαίδευσης στους ακόλουθους κλάδους: «βοηθητικό προσωπικό, γεωτεχνικών – περιβάλλοντος, δεν έχει καθοριστεί ειδικότητα, διάφορες ειδικότητες, διοικητικών – οικονομικών, δομικών έργων, εκπαιδευτικό – διδακτικό προσωπικό, καλλιτεχνικών, μηχανικών (γενικά), οδηγών, πληροφορικής, προσωπικό ειδικών θέσεων, προσωπικό καθαριότητας, τεχνιτών, υγείας – πρόνοιας, φυλάκων, χειριστών μηχανημάτων».

Σχολιάζοντας το θέμα, η Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, κ. Ν. Οικονόμου, επισήμανε χαρακτηριστικά: «Χωρίς να καλλιεργούμε εφησυχασμό, σίγουρα μας ικανοποιεί το γεγονός ότι κανείς υπάλληλος του Δήμου μας δε διατρέχει, προς το παρόν τουλάχιστον, τον κίνδυνο να μπει σε καθεστώς υποχρεωτικής κινητικότητας, καθώς αποδεικνύεται περίτρανα από τη μελέτη του Υπουργείου το μεγάλο έλλειμμα του Δήμου Βόλου σε προσωπικό. Ωστόσο, αυτό είναι στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερο, καθώς, κατά την εκτίμησή μας, αρκετά στοιχεία δεν είναι σωστά ή η αξιολόγησή τους δεν έχει γίνει με ορθολογικό τρόπο. Το γεγονός, με άλλα λόγια, ότι συνυπολογίζονται στο κριτήριο του προσωπικού οι συμβασιούχοι και αντιμετωπίζονται ενιαία Δήμος και Νομικό Πρόσωπο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το διακριτό και επομένως οι διαφορετικές ανάγκες των δύο δομών, καθώς και η μη συνεκτίμηση της μεταβλητότητας της κατάστασης του προσωπικού στους δήμους, τους τελευταίους μήνες (κατάργηση ειδικοτήτων δημοτικών αστυνόμων, σχολικών φυλάκων / συνταξιοδοτήσεις κλπ), οδηγεί τη μελέτη σε ανορθολογικά συμπεράσματα και διαστρεβλώνεται, με αυτό τον τρόπο, η πραγματικότητα. Τα στοιχεία της μελέτης που αφορούν στο Δήμο μας, θα εξεταστούν άμεσα από την Υπηρεσία μας, προκειμένου να απευθυνθούμε στο Υπουργείο για τις αναγκαίες διορθώσεις και βελτιώσεις.». Η Αντιδήμαρχος, αναφερόμενη συγκεκριμένα προς ενίσχυση των παραπάνω, επισήμανε ότι, για παράδειγμα, στα στοιχεία του προσωπικού που αφορούν στον κλάδο των φυλάκων, υπολογίζεται ως υφιστάμενο προσωπικό 48 άτομα και 1 ως ελλείπον, ενώ, οι 40 σχολικοί φύλακες έχουν μπει σε καθεστώς διαθεσιμότητας, από τον περασμένο Σεπτέμβριο και οι 5 που παρέμειναν στο Δήμο μετατάχθηκαν στην κατηγορία διοικητικών ΔΕ, με αποτέλεσμα δεκάδες δημοτικά κτήρια να είναι χωρίς φύλαξη. Ή στα στοιχεία των οδηγών υπολογίζεται ως υφιστάμενο προσωπικό 19 άτομα και 3 ως ελλείπον, ενώ μόνο στην Υπηρεσία Καθαριότητας εργάζονται περίπου 45 οδηγοί. Αυτά και μόνο τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι έχουν γίνει σημαντικά σφάλματα και παραλείψεις στη μελέτη του Υπουργείου για το προσωπικό των ΟΤΑ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το