Photo Gallery, Πολιτισμός

Καλλιτέχνες δημιουργούν μαζί με παιδιά

Εννιά καλλιτέχνες δημιούργησαν μαζί με μαθητές και τα έργα τους θα εκτεθούν από σήμερα στο Ντε Κίρικο

Εγκαινιάζεται σήμερα Παρασκευή και ώρα 20:30 στο Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο η έκθεση «Παιχνίδια με την τέχνη: 9 καλλιτέχνες δημιουργούν μαζί με τα παιδιά» με έργα μαθητών σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προέκυψαν στο πλαίσιο του αντίστοιχου εκπαιδευτικού προγράμματος που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με εθελοντές καλλιτέχνες της πόλης. Η Παρασκευή Τσιμά, ιστορικός – αρχαιολόγος, Υπεύθυνη στο Στέκι Παιδιού και επιστημονική υπεύθυνη στο ΚΔΑΠ Νεάπολης και ΚΔΑΠ Λεχωνίων, μας μίλησε για το πώς προέκυψε η ιδέα του συγκεκριμένου προγράμματος, την ανταπόκριση παιδιών και καλλιτεχνών, αλλά και για το τι θα δούμε στο Ντε Κίρικο από σήμερα έως και τις 9 Φεβρουαρίου.

Πώς εμπνευστήκατε το συγκεκριμένο πρότζεκτ και ποιος ο σκοπός του;

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στο κύκλο εκδηλώσεων «Παιχνίδια με την τέχνη» που ξεκίνησε το 2004. Το σκεπτικό του ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με καλλιτέχνες, να γνωρίσουν το έργο τους και στη συνέχεια να δημιουργήσουν το δικό τους. Ουσιαστικά ήταν ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλα τα παιδιά του Βόλου και είχε τεράστια ανταπόκριση. Τη φετινή χρονιά σκεφτήκαμε να προχωρήσουμε σε μια συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και για πρώτη φορά με τη Δευτεροβάθμια όπου ο κάθε καλλιτέχνης θα παρουσίαζε ένα συγκεκριμένο έργο του και πάνω σε αυτό θα δούλευε με τα παιδιά.

 

Ποια η πρώτη αντίδραση εικαστικών και εκπαιδευτικών όταν τους το προτείνατε;

Με τους καλλιτέχνες έχουμε μια συνεργασία χρόνων και έχουμε καλλιεργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης όσον αφορά στους στόχους που έχει το Στέκι Παιδιού και το πρόγραμμα που εφαρμόζει. Ανταποκρίθηκαν λοιπόν με μεγάλη χαρά, μολονότι υπήρχε πίεση χρόνου για όλους. Όσο αφορά στους εκπαιδευτικούς όλα αυτά τα χρόνια που πραγματοποιούμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα έχουμε αναπτύξει μια άριστη συνεργασία και γνωρίζουν την ποιότητα όσων υλοποιούμε.

 

Ποια τα συμπεράσματα που εσείς βγάλατε για τη σχέση τέχνης – παιδιού παρακολουθώντας την υλοποίηση και τα καλλιτεχνικά του αποτελέσματα;

Τα συμπεράσματα είναι σχεδόν πάντα το ίδιο εξαιρετικά. Τα παιδιά από τη φύση τους διακατέχονται από το έμφυτο χάρισμα της δημιουργίας και σε συνδυασμό με την αθωότητα που τα χαρακτηρίζει μπορούν να εμπλακούν σε οποιαδήποτε δημιουργική διαδικασία με τα πιο απίθανα αποτελέσματα. Όμως στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω το σημαντικό ρόλο ύπαρξης οργανωμένων εικαστικών εργαστηρίων για παιδιά που με το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή θα αποκαλύψουν στα παιδιά τη δύναμη της τέχνης.

 

Τι θα δούμε στο Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο και ποιο θα είναι εκείνο το στοιχείο που θα σας κάνει να πείτε πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα πέτυχε το σκοπό του;

Κατ’ αρχάς να επισημάνω ότι κάθε φορά που υλοποιείται ένα πρόγραμμα έχεις πάντα στο μυαλό σου αυτό που θα μπορούσες να κάνεις παραπάνω, που θα ήθελες να εξελίξεις και νιώθεις από τη μια χαρά και από την άλλη την αγωνία. Όσον αφορά στη συγκεκριμένη έκθεση μάλλον περιμένουμε τις αντιδράσεις μικρών και μεγάλων για να αξιολογήσουμε το αποτέλεσμα

 

Υπάρχει κάποιο στιγμιότυπο, αντίδραση – σχόλιο μαθητή κ.λπ. κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων που καταγράψατε ιδιαίτερα;

Το να συνυπάρχεις και να συνδιαλέγεσαι με τα παιδιά στην καθημερινότητά σου για μένα είναι ευλογία. Η όλη διαδικασία είναι κάθε φορά το ίδιο αποκαλυπτική, το ίδιο συναρπαστική. Είναι τα ίδια τα παιδιά που «ζυγιάζουν» με το ένστικτο που τα διακρίνει και στη συνέχεια αφήνονται στο παιχνίδι της δημιουργίας, με τις παρατηρήσεις, τα σχόλια και στο τέλος με τα ίδια τους τα έργα. Στο τέλος κάθε εργαστηρίου ζητάμε από τα παιδιά να μας χαρίσουν μια λέξη, είναι το δώρο για μας και για τον καλλιτέχνη. Στις λέξεις που ειπώθηκαν από πρόσωπα με βλέμματα που αστράφτουν μπορεί κανείς να συνοψίσει την επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

 

Ενθαρρύνει και υποστηρίζει η Πολιτεία, με όποια της μορφή π.χ. Δήμος,

Υπουργείο Παιδείας, παρόμοιες δράσεις;

Δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει κεντρική πολιτική που να υποστηρίζει και να ενθαρρύνει παρόμοιες δράσεις σε κανέναν τομέα που να αφορά στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό ιδιαίτερα για τα παιδιά. Μεμονωμένα προσπαθούν άνθρωποι ή και φορείς να στηρίξουν τομείς όπως η αισθητική αγωγή ή θεσμούς όπως οι Παιδικές Βιβλιοθήκες. Στην πόλη μας βέβαια υπάρχει ένα σημαντικό ιστορικό όσον αφορά στον τομέα των παιδιών και ο Δήμος υποστηρίζει και ενισχύει παρόμοιες δράσεις.

 

Οι εθελοντές καλλιτέχνες

Για το πρόγραμμα δούλεψαν εθελοντικά οι καλλιτέχνες:

Κώστας Κομνηνός, εικαστικός

Γιώργος Κουρκούβελος, ζωγράφος

Ιωακείμ Μιναρετζόπουλος, ζωγράφος

Κερασία Ντάτσιου, ζωγράφος

Μαρία Παπαδημητρίου, εικαστικός

Βασιλική Πέρκα, γλύπτρια

Νίκος Ποδιάς, εικαστικός

Χριστίνα Στεφανούλη, ζωγράφος

Αλέξανδρος Ψυχούλης, εικαστικός

 

Τα σχολεία που συνεργάστηκαν: Παιδικός Σταθμός Ιάσονας, 4ο Νηπιαγωγείο Βόλου, 4ο Δημοτικό Βόλου, 5ο Δημοτικό Βόλου, 6ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 2ο Δημοτικό Κάτω Λεχωνίων, 23ο Δημοτικό Νεάπολης, 5ο Γυμνάσιο Βόλου.

* Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί ένα εργαστήριο in situ στο χώρο της έκθεσης, από την εικαστικό Μαρία Παπαδημητρίου με θέμα «Πώς φαντάζομαι το Στέκι μου» όπου τα παιδιά θα κατασκευάσουν τη δική τους μακέτα του εργαστηρίου. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διοργανώθηκε από το «Στέκι Παιδιού» της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΔΟΕΠΑΠ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. του Δήμου Βόλου σε συνεργασία με το ΚΔΑΠ Νεάπολης και το ΚΔΑΠ Λεχωνίων του ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ Δήμου Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το