Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old)

Καλά δείγματα την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων

Τρέχουσες ανάγκες καλύπτουν οι καταναλωτές παρά τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων

Σχετικά καλά φαίνεται να ξεκίνησε η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, παρά τις συνθήκες καύσωνα που επικρατούσαν χθες στην πόλη του Βόλου και του γεγονότος ότι τα εμπορικά καταστήματα ήταν μισή ημέρα ανοιχτά. Σήμερα αναμένεται να δείξει, αν τα πρώτα θετικά μηνύματα από την αγορά θα έχουν συνέχεια, καθώς όπως επισημαίνουν έμποροι, ό,τι γίνει, θα γίνει το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων. Πάντως οι καταναλωτές αγοράζουν είδη που έχουν ανάγκη σήμερα και μόνον και όχι για το μέλλον.

Σχετικά αυξημένη ήταν η κίνηση χθες το πρωί στην εμπορική αγορά, κυρίως από νέους, που έκαναν διερευνητικές επισκέψεις σε καταστήματα και συνέκριναν τιμές και ποιότητες προϊόντων. Αν και όσοι θέλουν να προβούν σε αγορές στη διάρκεια των εκπτώσεων, έχουν κάνει ήδη τις επιλογές τους τόσο σε ενδύματα όσο και σε υποδήματα. Τα ποσοστά των εκπτώσεων ξεκινούν από 30% και κατά μέσο όρο κυμαίνονται στο 40%, ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις που φθάνουν και το 70%. Ωστόσο οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν στα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.

«Ξεκίνησε καλά, αλλά η μέρα είναι μισή. Δείχνει μια δυναμική η φετινή περίοδος των εκπτώσεων. Εμείς κάνουμε κατά μέσο όρο εκπτώσεις 40%. Πάντως υπάρχουν και μαγαζιά που δεν έχουν προϊόντα», σημειώνει ο υπεύθυνος μεγάλου εμπορικού καταστήματος κ. Αλ. Τέντης.

Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι όλη την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες, ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης, εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Σημειώνεται επίσης, ότι σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, μετά τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009 προσφορές επιτρέπονται μέχρι την παραμονή της έναρξης των επισήμων εκπτώσεων.

Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα, που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

Προσοχή στις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής, όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις. Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά. Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα, που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, καθώς και τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

«Υπάρχει κίνηση. Ένα βήμα μπροστά, αλλά ο θεσμός των εκπτώσεων έχει ξεφτίσει. Μπορεί να βρει ο καταναλωτής κάποιες ευκαιρίες στα είδη εποχής, μαγιό, φορέματα θάλασσας, καλοκαιρινά. Αλλά δεν αγοράζουν πλέον για το μέλλον, για τον επόμενο χειμώνα. Παίρνουν ό,τι χρειάζονται σήμερα», σημειώνει η κ. Βάσω Κλεφτάκη, γενική γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου.

«Προσγειωνόμαστε πλέον στην πραγματικότητα και ισχύει το «δος ημίν σήμερον», προσθέτει η κ. Κλεφτάκη.

Η περίοδος των φετινών θερινών εκπτώσεων λήγει την Παρασκευή 31 Αυγούστου. Όσοι έμποροι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών, που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της επιχείρησής τους. Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 1.000 έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το