Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Καθυστερεί η έγκριση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου του λιμανιού

Συνήλθε σε Σώμα χθες η νέα διοίκηση του ΟΛΒ
Συνήλθε σε Σώμα χθες η νέα διοίκηση του ΟΛΒ

Στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) βρίσκεται προς έγκριση το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) του λιμανιού του Βόλου. Στο σχέδιο αναμένονται τροποποιήσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Παράλληλα την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η έγκριση του Κώδικα Ασφαλείας ISPS του λιμανιού από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Χθες συνεδρίασε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) υπό τη νέα της σύνθεση και συνήλθε σε σώμα, υπό την προεδρία του κ. Ι. Πρίγκου. Στο νέο επταμελές διοικητικό συμβούλιο μετέχουν ακόμη οι κ.κ. Σ. Αναγνώστου, πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας ως αντιπρόεδρος, Ν. Ντόκος, ε.α. αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων, Θ. Κρητικός, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Λιμενεργατών, Ν. Σακελλαρίου εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΛΒ, Τ. Μπασδάνης, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και Θαν. Λιάγκος, εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει περιέλθει το λιμάνι του Βόλου.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ δήλωσε ότι το master plan του λιμανιού βρίσκεται ήδη στην ΕΣΑΛ, προκειμένου να εγκριθεί, ωστόσο πρόσθεσε ότι αναμένονται τροποποιήσεις. Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε προχθές στο συνέδριο του Economist, ότι το Υπουργείο προκρίνει ένα ενιαίο και συγκεκριμένο σχέδιο για την ανάπτυξη των λιμανιών της χώρας, προκειμένου αυτά να αναδειχθούν σε μοχλούς ανάπτυξης. Όπως ανέφερε, η ίδρυση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, βάσει διάταξης που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Η νέα αυτή Αρχή θα έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, με βασικές αρμοδιότητες την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στον λιμενικό τομέα και την εποπτεία των εμπορικών λιμένων, κρατικών και ιδιωτικών. Σύμφωνα με τον κ. Μουσουρούλη, «η ανάπτυξη των λιμανιών υπό το παρόν μοντέλο δεν είναι εφικτή, λόγω χρονοβόρων διαδικασιών, παρωχημένης οργανωτικής δομής, αδυναμίας χρηματοδότησης και έλλειψης δυνατότητας προσέλκυσης μεγάλων πελατών».

Εξάλλου σε δηλώσεις του ο κ. Πρίγκος ανέφερε μεταξύ άλλων πως φέτος ο μέσος αριθμός επιβατών ανά κρουαζιερόπλοιο που θα έρχεται στο Βόλο, θα είναι 800, από 600 πέρυσι, ωστόσο το έσοδο του Οργανισμού ανά επιβάτη είναι 0,32 ευρώ, που σημαίνει ότι για ένα κρουαζιερόπλοιο των 800 επιβατών τα έσοδα για τον ΟΛΒ είναι μόλις 2.560 ευρώ…

 

Πέντε χρόνια το Σχέδιο

Ήδη το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) του λιμανιού του Βόλου έχει καθυστερήσει πάνω από πέντε χρόνια, ενώ έχει υποστεί μερική τροποποίηση, όσον αφορά στα έργα στη μαρίνα τουριστικών σκαφών στο «Κορδόνι».

Το Σχέδιο, από το οποίο εξαρτάται η ανάπτυξη του λιμανιού, έχει καθυστερήσει πολύ και υπάρχει ο κίνδυνος, να χάσει το λιμάνι επενδυτικά προγράμματα και κανένας δεν γνωρίζει, πώς θα κινηθεί στη νέα εποχή.

Στην τροποποίηση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου, όσον αφορά στα έργα στη μαρίνα τουριστικών σκαφών, προβλέπεται μεταξύ άλλων περιορισμός κατά 100 τετραγωνικά μέτρα του κτιριολογικού προγράμματος της μαρίνας και αφετέρου αποκλείεται η διέλευση των οχημάτων τροφοδοσίας και έκτακτης ανάγκης από την γέφυρα στο «Κορδόνι».

Όπως αναφέρεται, «ο ανεφοδιασμός με καύσιμα θα γίνεται από τον υφιστάμενο σταθμό στο κρηπίδωμα Τελωνείου. Η μαρίνα θα διαθέτει εγκατάσταση υποδοχής λυμάτων και επεξεργασίας τους, καθώς και συστήματα ασφαλείας της ζώνης του τουριστικού λιμένα, δίκτυα παροχής νερού, ηλεκτρικού και τηλεφωνοδότησης. Για τις ανάγκες της στάθμευσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όπως αναφέρεται, οι χώροι στην κεντρική προβλήτα ή ιδιωτικοί χώροι στις γειτονικές οδούς. Επισημαίνεται ότι οι απαραίτητες δραστηριότητες τεχνικής υποστήριξης σκαφών προφανώς δεν μπορούν να αναπτυχθούν στην παραλιακή ζώνη, μπορούν όμως να χωροθετηθούν στην περιοχή της ιχθυόσκαλας ή ακριβώς απέναντι στα Πευκάκια, όπου λειτουργεί και στην παρούσα φάση παραδοσιακή ναυπηγοεπισκευαστική εγκατάσταση (καρνάγιο). Εναλλακτικά (ή και παράλληλα), οι εν λόγω δραστηριότητες μπορούν να χωροθετηθούν, τουλάχιστον προσωρινά, στη γένεση της προβλήτα 3 ή και στη γένεση του σιδηροδρομικού πορθμείου».

Ακόμη στην τροποποίηση του σχεδίου οι μελετητές αναφέρουν ότι «η μορφή και διαστάσεις της υφιστάμενης γέφυρας (ΣΣ στο Κορδόνι) δεν επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων, οπότε διερευνήθηκαν άλλες εναλλακτικές μέθοδοι κάλυψης των έκτακτων αναγκών και τροφοδοσίας του μικρού κτιριακού συγκροτήματος της νέας μαρίνας (πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, όχημα παραλαβής αποβλήτων κ.αλ.), οι οποίες και θα εξειδικευθούν κατά τη φάση της μελέτης-αδειοδότησης. Ενδεικτικά προτείνεται να διατίθεται μονίμως αγκυροβολημένο πυροσβεστικό πλοιάριο, πλησίον της μαρίνας ή και άλλα πρόσθετα μέτρα, που θα συστήσει η αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία κατά τη φάση αδειοδότησης. Για την κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας προτείνεται η χρήση ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων, τα οποία  να μπορούν να φέρουν και φορείο μέχρι το σημείο πρόσβασης των νοσοκομειακών στην παραλιακή ζώνη».

Τέλος αναφορικά με την κτιριακή εγκατάσταση της μαρίνας αναφέρεται ότι «το μικρό κτιριακό συγκρότημα της νέας μαρίνας θα περιλαμβάνει μόνο τις απαραίτητες ελάχιστες εγκαταστάσεις σύμφωνα με το νόμο 2160/93, ήτοι συγκρότημα αποχωρητηρίων και ντους, αποθήκες και καταστήματα διάθεσης ειδών πρώτης ανάγκης (μίνι μάρκετ). Το διοικητήριο με το λιμενικό σταθμό, το τελωνείο και τις άλλες συναφείς αρχές και το ιατρείο ενσωματώνονται στο εφαπτόμενο στο κτίριο του ΟΛΒ κτίριο της παλαιάς αποθήκης, στην κεντρική προβλήτα, για την ελαχιστοποίηση της κτιριακής επιβάρυνσης του προσήνεμου μόλου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το