Photo Gallery, Τοπικά

Θα μασκαρευτούν για να ξεδώσουν

Κόντρα στην κρίση παρατηρείται αυξημένη ζήτηση στα καταστήματα με τα αποκριάτικα
Κόντρα στην κρίση παρατηρείται αυξημένη ζήτηση στα καταστήματα με τα αποκριάτικα

Οι μάσκες με τα πρόσωπα της Μέρκελ, του Σαμαρά, του Παπανδρέου και του Βενιζέλου, οι περούκες και οι στολές του πειρατή, του αστυνόμου, του πανκ, του φυλακισμένου ή του πρωτόγονου, κυριαρχούν στο φετινό ελληνικό καρναβάλι. Στα καταστήματα με τα αποκριάτικα η ζήτηση έχει αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες, με τους καταστηματάρχες να δηλώνουν αισιόδοξοι ότι θα κορυφωθεί την ερχόμενη, τελευταία εβδομάδα του Τριωδίου.

Ο κόσμος θέλει να μασκαρευτεί, για να ξεσκάσει, να ξεχάσει τη μαυρίλα των ημερών, την κρίση και τα μνημόνια.

Μπορεί να μη διαθέτει πολλά χρήματα, αλλά υπάρχουν λύσεις για μασκάρεμα, ακόμη και με 5 ευρώ.

Οι καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι υπάρχουν στολές, μάσκες, περούκες για όλα τα βαλάντια και μάλιστα όπως σημειώνει ο έμπορος παιχνιδιών κ. Κ. Μπιντάκας,  «μπορεί ένας να μασκαρευτεί με μια περούκα με 5 ευρώ και γυαλιά. Στις Απόκριες, στην κρίση, ο Μπιντάκας δίνει λύση».

Ο κόσμος θέλει να ξεδώσει, γι’ αυτό και πλέον δεν έχουν ζήτηση οι περυσινές στολές με το ΔΝΤ ή την τρόικα, που οι Έλληνες θέλουν να τα ξεχάσουν, να μην τα βλέπουν μπροστά τους.

Φέτος ζήτηση παρουσιάζουν στολές όπως του αστυνομικού, του πρωτόγονου, του ράμπο, του νίντσα.

«Η κίνηση πάει καλά και βρίσκεται στα περυσινά επίπεδα» επισημαίνει η κ. Μαρία Μούτου, υπεύθυνη καταστήματος παιχνιδιών.

«Τα κορίτσια φέτος στις ηλικίες των 6-8 ετών, θέλουν να ντυθούν πειρατίνες, αστυνομικίνες, χανούμισσες, ενώ τα αγόρια νίντσα, ιππότες, πειρατές, σωματοφύλακες» προσθέτει η κ. Μούτου.

Οι παιδικές στολές κοστίζουν από 10 μέχρι 35 ευρώ, οι γυναικείες και ανδρικές από 10 μέχρι 30 ευρώ, οι σφυρίχτρες 0,30 ευρώ, οι περούκες από 5 ευρώ, οι σερπατίνες από 0,20 ευρώ, οι μάσκες των πολιτικών από 2 ευρώ, ενώ από 12 ευρώ κοστίζουν οι ολοπρόσωπες μάσκες, οι πλαστικές σφαίρες από 0,80 ευρώ και οι αφροί (πιστοποιημένοι) από 1 ευρώ.

Σε πρώτη ζήτηση βρίσκονται για τα παιδιά οι στολές της μοναχής, του πανκ, της χορεύτριας φλαμένγκο, της πειρατίνας, του κλόουν, της νοσοκόμας, του ναύτη, της γάτας, της πασχαλίτσας, της νεράιδας, του δράκου. Για τους μεγάλους του κατάδικου, του πιλότου, του μοναχού, του καουμπόι, της τούρτας, της μπύρας, του πρωτόγονου…

 

Καλύτερα από πέρυσι…

«Η κίνηση πάει καλύτερα από πέρυσι, υπάρχει ζήτηση. Θέλουν να μασκαρευτούν κυρίως τα παιδιά και οι γονείς, ακόμη κι αν δεν έχουν την οικονομική άνεση, περιορίζουν κάτι άλλο, για να κάνουν το χατίρι των παιδιών» σημειώνει ο κ. Ανδρ. Κουρουπάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος παιχνιδιών.

Αντίθετα με το γενικότερο κλίμα, όπως αναφέρει ο κ. Κουρουπάκης, «οι γονείς δεν θέλουν τα παιδιά τους να ντυθούν αστυνομικοί, τα παιδιά όμως θέλουν…».

Όπως σημειώνει, οι τιμές των στολών ξεκινούν από τα 10 ευρώ, αλλά υπάρχουν και στολές με 20-30 ευρώ, μάσκες από 0,20 ευρώ, σερπατίνες από 0,20 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος και την ποσότητα, περούκες από 3 ευρώ.

Σύμφωνα με τους ιστορικούς στη διάρκεια των Ελευσινίων μυστηρίων, όταν μεταφερόταν το πέπλο της Αθηνάς στον Παρθενώνα, μέσω της Ιεράς Οδού, παρήλαυνε και μια μικρογραφία του ιερού πλοίου της εποχής, όπως ήταν η Πάραλος. Σημειώνεται ότι τα Ελευσίνια μυστήρια όπως και τα Διονύσια θεωρούνται οι πρόγονοι του σημερινού καρναβαλιού.

Οι μικρογραφίες των πλοίων είχαν ρόδες και τις στόλιζαν με άνθη και καρπούς.

Οι παρελάσεις αυτές έχουν άμεση σχέση με τις παρελάσεις καρναβαλικών αρμάτων σήμερα. Εξάλλου οι μεταμφιέσεις, σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, ξεκίνησαν γύρω στο 2000 προ Χριστού στη Μεσοποταμία και τη Βαβυλώνα.

Βέβαια το καρναβάλι ποτέ δεν έβρισκε σύμφωνη την Εκκλησία και όπως είναι γνωστό, από τον 2ο αιώνα μετά Χριστό εκκλησιαστικοί συγγραφείς είχαν στραφεί εναντίον των εκδηλώσεων αυτών.

Οι μεταμφιέσεις ιστορικά συνεχίστηκαν επί ρωμαϊκής και βυζαντινής εποχής και μάλιστα στρατιώτες μεταμφιέζονταν σε στρατηγούς και άρχοντες, άντρες σε γυναίκες και αντίστροφα, πλούσιοι σε φτωχούς και αντίστροφα.

Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών που τελειώνει την Κυριακή του Ασώτου, λέγεται και Προφωνή, επειδή παλιά προσφωνούσαν, δηλαδή διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου, επειδή έτρωγαν κρέας και δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ή την Παρασκευή. Η εβδομάδα αυτή γιορτάζεται με γλέντια και φαγοπότια χωρίς κανένα θρησκευτικό περιορισμό. Η Κυριακή της εβδομάδας αυτής, η Κυριακή της Απόκρεω -και συνεκδοχικά ολόκληρη η περίοδος από την είσοδο του Τριωδίου μέχρι την Καθαρά Δευτέρα- ονομάστηκε έτσι, επειδή συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι χριστιανοί, δηλαδή «να απέχουν από το κρέας». Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας, για να προετοιμαστούν σιγά – σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής. Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι (Carneval, Carnevale, από τις λέξεις Carne=κρέας και Vale=περνάει).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το