Πολιτική

Η Hocthief πουλάει το «Ελ. Βενιζέλος»

Ελ. Βενιζέλος

Εμπιστευτική διαδικασία πώλησης έξι αεροδρομίων, ανάμεσα στα οποία και το «Ελ. Βενιζέλος», βρίσκεται σε εξέλιξη με ορίζοντα τον Μάρτιο από την Hochtief, σύμφωνα με τηλεγράφημα του Bloomberg.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η κατασκευαστική εταιρία από την Έσση, σε συνεργασία με την Deutsche Bank, έχει καλέσει πιθανούς αγοραστές να καταθέσουν προσφορές έως το τέλος Μαρτίου, σε μία προσπάθεια επανάληψης της διαδικασίας πώλησης που έλαβε χώρα ανεπιτυχώς το 2011, όταν και η Hochtief δεν έπιασε το τίμημα που περίμενε.

Η Hochtief, η οποία επιχειρεί να πωλήσει τις συμμετοχές της σε παραχωρήσεις αεροδρομίων, έπειτα από την ανάληψη του μάνατζμεντ και του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της εταιρίας από την ισπανική ACS, διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έξι διεθνών αεροδρομίων (Αθήνα Βουδαπέστη, Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Σίδνευ και Τίρανα).

Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο, κατά τη διάρκεια της κατάθεσης προσφορών, η γαλλική VINCI και η κινεζική HNA προσέφεραν κάτι περισσότερο από ένα δισ. ευρώ για το πακέτο των έξι αεροδρομίων, όμως η Hochtief υπολόγιζε τίμημα, ύψους 1,6 δισ. ευρώ. Προσφορά για πέντε εκ των έξι αερολιμένων είχε καταθέσει το 2011 και η γερμανική Fraport AG (παραχωρησιούχος του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης), όμως στη συνέχεια αποσύρθηκε από τον διαγωνισμό.

Εν τω μεταξύ με κερδοφορία για πρώτη φορά στην ιστορία της έκλεισε το 2012 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία κέρδισε το στοίχημα της βιωσιμότητας, αφού εμφάνισε καθαρά κέρδη πριν από το 2015, πιάνοντας πρόωρα τον στόχο του επιχειρηματικού της σχεδίου. Μάλιστα, τα καλά νέα από την εταιρία έρχονται να προστεθούν στην ενεργοποίηση της συμφωνίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ – COSCO – HP, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα περί τα τέλη Μαρτίου.

Η επίτευξη των θετικών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, αποτελούσε την βασική προϋπόθεση που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση του business plan της εταιρίας. Έτσι, όπως μεταδίδουν, η Κομισιόν πλέον καλείται να δώσει ένα τέλος στο ζήτημα, αφού η ανοιχτή εκκρεμότητα με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για το «πράσινο φως» στην έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρίας αποθαρρύνει ανοιχτά τους υποψήφιους επενδυτές, εν όψει της μεταφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με στόχο την ιδιωτικοποίησή της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που παρουσίασε «Το Βήμα», η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει το 2012 θετικά αποτελέσματα τόσο μεικτά όσο και καθαρά, αφού τα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αποτελέσματα έφτασαν το 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ κατεγράφη καθαρό πλεόνασμα, ύψους 269.241 ευρώ.

Σημειωτέον ότι το 2011 η εταιρία είχε αρνητικά EBITDA, ύψους 26 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες ύψους 33 εκατ. ευρώ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών σε σχέση με την περασμένη χρονιά, καθώς πέτυχε συνολικά έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή και το 2011.

Παράλληλα, όμως, η σιδηροδρομική επιχείρηση πέτυχε σημαντική πτώση των εξόδων κατά 33 εκατ. ευρώ, τα οποία μειώθηκαν από τα 173 εκατ. ευρώ στα 140 εκατ. ευρώ, δηλαδή συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 20%.

Κύριος λόγος αυτής της πτώσης ήταν οι μειωμένες αμοιβές και έξοδα προσωπικού (36 εκατ. ευρώ αντί 49 εκατ. ευρώ), καθώς και τόσο η πτώση στα λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης (16 εκατ. ευρώ αντί 27 εκατ. ευρώ) όσο και το χαμηλότερο κόστος ενοικίασης (18 εκατ. αντί 23 εκατ. ευρώ) και συντήρησης τροχαίου υλικού (19 εκατ. ευρώ αντί 23 εκατ. ευρώ).

Εξάλλου τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα μεταφέρουν για λογαριασμό της COSCO, τα πρώτα προϊόντα της HP στο κεντρικό εργοστάσιο του τεχνολογικού κολοσσού στην Τσεχία. Κατά πληροφορίες, η συνεργασία θα ξεκινήσει με δύο εμπορευματικά δρομολόγια ανά εβδομάδα.

Ήδη, το επιτελείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τρέχει για να «κλείσει» τις τεχνικές λεπτομέρειες του εγχειρήματος για την διασφάλιση της μεταφοράς των φορτίων προς Βορράν.

Η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – HP – COSCO, η οποία έχει προκαλέσει το εντονότατο ενδιαφέρον του Μεγάρου Μαξίμου, τελεί υπό την πλήρη υποστήριξη των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως μεταδίδουν κύκλοι του υπουργείου.

Η επόμενη περίοδος, όπως λένε, είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς θα πρέπει σιγά – σιγά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αρχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας στις εμπορευματικές, σιδηροδρομικές μεταφορές.

Και αυτό διότι το στοίχημα που έχει αναληφθεί είναι πολύ μεγάλο, έχει δημιουργήσει σημαντικές προσδοκίες και για νέες συμφωνίες με πολυεθνικές επιχειρήσεις, τελεί υπό την στενή παρακολούθηση των μεγάλων διεθνών «παικτών» της διαμετακομιστικής αλυσίδας και, μάλιστα, σε περίπτωση επιτυχίας του, θα απειλήσει το εξασφαλισμένο μεταφορικό έργο των λιμένων της Βόρειας Ευρώπης.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το