Photo Gallery, Τοπικά

Ευκαιρίες για προώθηση προϊόντων σε αραβικές χώρες

Οι κ.κ. Ν. Σαμαράς (αριστερά). Αρ. Μπασδάνης (κέντρο) και Απ. Παπαδούλης

 

Κρασί, φρούτα, τα βρώσιμα γενικά είναι ορισμένα από τα τοπικά προϊόντα, που θα μπορούσαν να προωθηθούν στις αγορές των χωρών του αραβικού κόλπου (Σαουδική Αραβαία, Εμιράτα, Κουβέιτ, Ντουμπάι κ.άλ.), όπως επισημάνθηκε χθες, σε ημερίδα που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Μαγνησίας, με την σύμπραξη της εξειδικευμένης «δεξαμενής σκέψης» I.P.D. Ινστιτούτο για την Ανάπτυξη και την Εξέλιξη.

Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου κ. Ν. Σαμαράς, «τα προϊόντα πρέπει να είναι πολύ καλά, ούτε μια «λαδιά» δεν πρέπει να γίνει, ενώ και ο τουρισμός έχει δυνατότητες, καθώς το προσωπικό που εργάζεται στα αραβικά κράτη, παίρνει δύο εβδομάδες άδεια κάθε εξάμηνο».

Επίσης ανέφερε πως στο λιμάνι του Κουβέιτ κατασκευάζεται κτίριο με 8.000 γραφεία, που χρειάζονται έπιπλα και παρκέτα, ενώ στα ξενοδοχεία των Βρυξελλών, που κατέχουν Άραβες, τρώνε ελληνικό οξύρυγχο…

Διευκρίνισε ωστόσο ο κ. Σαμαράς, ότι η επιχειρηματικότητα με τους Άραβες, δεν έχει σχέση με την δυτικότροπη άποψη.

Όπως ανακοινώθηκε, για όλο το πλέγμα των προϊόντων είναι δυνατόν να ανοίξουν δρόμοι προς τις χώρες του Αραβικού κόλπου, εκτός της πολεμικής βιομηχανίας και των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.

Ο πρόεδρος του I.P.D., που χρόνια επισκέπτεται την περιοχή, τόνισε πως «η Μαγνησία έχει δυναμισμό» και πρόσθεσε ότι «αν είναι κάποιος να μας σώσει, είμαστε εμείς». Επίσης ανέφερε ότι «το αύριο της οικονομικής εξέλιξης βρίσκεται εδώ, διότι υπάρχει εύρος παραγωγής, υπάρχει φυσικός πλούτος και υπάρχει και η ικανότητα. Οι πέντε ερωτήσεις των Αράβων είναι: Υπάρχει επαγγελματική-εργασιακή ηρεμία; Έχουμε με τον συνδυασμό των κομμάτων. Μπορεί να ανεβάσει τις δυνατότητες; Είναι μια ευλογημένη περιοχή. Η γνώση δεν είναι προσόν, είναι στοιχείο δέσμευσης της ικανότητας. Έχουν ευρηματικότητα, έχουν καινοτόμο σκέψη. Το κυριότερο όργανό μας είναι το digital road show, το όργανο με το οποίο οι Άραβες πουλάνε, για να μπορέσουμε να τους πουλήσουμε».

Το Ινστιτούτο για την Ανάπτυξη και την Εξέλιξη είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός και όλες οι πράξεις και οι πρωτοβουλίες δεν κοστίζουν. Το στηρίζουν Επιμελητήρια (εκτός της Μαγνησίας), οργανισμοί λιμένων και άλλοι φορείς.

Στόχος της προσπάθειας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας είναι να αναλυθούν, στις επιχειρήσεις της περιοχής, οι δυνατότητες που υπάρχουν για άμεσα εφικτές, επενδυτικές συνεργασίες μικρού και μεσαίου μεγέθους, με επενδυτές από χώρες του Αραβικού Κόλπου. Να δοθούν στοχευόμενες πληροφορίες στις παραγωγικές μονάδες της περιοχής, ώστε να εκτιμήσουν πρωτίστως, αν δύνανται να επιχειρήσουν τέτοιες συνεργασίες και στη συνέχεια, πώς και με ποιους μπορούν να έρθουν σε επαφή, προκειμένου να δρομολογήσουν την υλοποίησή τους. Ιδιαίτερη σημασία εμφανίζουν δύο σημαντικά στοιχεία, που αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας:

-Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που θα προκύψουν, από τις εν δυνάμει επενδυτικές συνέργειες, θα προωθούνται κυρίως στις αγορές του εξωτερικού.

-Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες μάρκετινγκ, βάσει των οποίων λειτουργούν οι επιχειρηματίες των χωρών του Αραβικού Κόλπου, οι οποίοι διαπνέονται από εντελώς διαφορετικές νοοτροπίες από αυτές της δυτικής επιχειρηματικότητας. Στην ημερίδα αναλύθηκαν λεπτομερώς οι λειτουργίες των «Digital Road Shows», ενός επιχειρηματικού – ενημερωτικού εργαλείου, με δοκιμασμένη μεγάλη αποτελεσματικότητα στις αγορές του αραβικού επιχειρείν. Εισηγήσεις, στην εκδήλωση έκαναν οι κ.κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης – πρόεδρος Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Σωτήριος Γιαννακόπουλος – πρόεδρος Επιμελητηρίου Λάρισας, Απόστολος Παπαδούλης – πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος και Νικόλαος Σαμαράς – πρόεδρος «I.P.D – Ινστιτούτο για την Ανάπτυξη και την Εξέλιξη».

 

ΔΗΜΟ.Σ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το