Τοπικά

Ερωτήματα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του κατά 75%, σύμφωνα με το ΤΕΕ Μαγνησίας
Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του κατά 75%, σύμφωνα με το ΤΕΕ Μαγνησίας

Ερωτήματα γεννά ο μειωμένος προϋπολογισμός για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, όπως επισημαίνει σε υπόμνημά του το Τμήμα Μαγνησίας του ΤΕΕ. Ο νέος προϋπολογισμός του έργου (Α’ και Β’ φάση) ανέρχεται σε 22.105.600 ευρώ, όταν ο αρχικός προϋπολογισμός, όπως σημειώνει το ΤΕΕ, ανερχόταν σε 80-100 εκατομμύρια ευρώ…

Σε υπόμνημά του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλο το ΤΕΕ Μαγνησίας αναφέρει τα εξής:

«Με μεγάλη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε από τον Τοπικό τύπο, ότι το Δ.Σ. του ΟΣΕ, στην τελευταία συνεδρίασή του, ενέκρινε τη διακήρυξη για τη δημοπράτηση της Α΄ φάσης του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η Α’ φάση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η Β΄ φάση αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.

Συνολικά, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α’ και Β’ φάση), είναι προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Το ΤΕΕ Μαγνησίας διαχρονικά έχει τοποθετήσει το παραπάνω έργο ως το υπ’ αριθμόν «ένα» αναπτυξιακό έργο της περιοχής.

Είναι δε το πρώτο έργο, που ζητήσαμε όταν η τότε κυβέρνησή μας είχε υποσχεθεί αντισταθμιστικά έργα για την απώλεια των Μεσογειακών Αγώνων, που βέβαια δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.

Σας παρακαλούμε όμως άμεσα να γίνει η παρουσίαση της μελέτης, διότι ο μειωμένος προϋπολογισμός γεννά πλείστα όσα ερωτήματα.

Το συγκεκριμένο έργο είχε αρχικά συνολικά προϋπολογιστεί για το ποσό των 80-100 εκ. ευρώ. Η αλλαγή της χάραξης (κατάργηση του λεγόμενου «S» μέσα στη Νέα Ιωνία Βόλου) και η διατήρηση της υπάρχουσας μειώνει αρκετά τον προϋπολογισμό. Και ίσως αυτή την αλλαγή μέσα στην παρούσα οικονομική συγκυρία, μπορούμε να τη δικαιολογήσουμε.

Δεν μπορούμε όμως να δικαιολογήσουμε κατασκευή της υποδομής της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής με προδιαγραφές μικρότερων απαιτήσεων από την κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τη γραμμή Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας.

Στόχος όλων πρέπει να είναι:

α) Η επίτευξη ταχυτήτων μεγαλύτερων των 120 χλμ/ώρα και επομένως στην πραγματοποίηση της συγκεκριμένης διαδρομής σε χρόνο 30 έως 35 λεπτά.

β) Η δρομολόγηση των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινηταμαξών Desiro.

γ) Η σύνδεση με τον προαστιακό Λάρισας – Θεσσαλονίκης.

δ) Η πραγματοποίηση των δρομολογίων Βόλος – Θεσσαλονίκη και Βόλος – Αθήνα σε χρόνους προσαυξημένους με τον παραπάνω σε σχέση με τα δρομολόγια προς Λάρισα».

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το