Τοπικά

Επιχείρηση μετακίνησης-κατάργησης περιπτέρων στο Βόλο

Μεγάλη επιχείρηση με θέμα τη μετακίνηση και κατάργηση κλειστών περιπτέρων ετοιμάζουν οι Υπηρεσίες του Δήμου Βόλου από το κέντρο της πόλης του Βόλου, προκειμένου να απελευθερωθούν ζωτικοί κοινόχρηστοι χώροι. Οι υπηρεσίες που έχουν εμπλακεί στο σχεδιασμό αυτό είναι το Τμήμα Σχεδίου Πόλης της Διεύθυνσης της Υπηρεσίας Δόμησης και το Τμήμα Εμπορίου της Διεύθυνσης Ανάπτυξης. Η συγκεκριμένη εργασία προετοιμάζεται εδώ και αρκετούς μήνες, ενώ από έχουν προηγηθεί και συναντήσεις των εκπροσώπων των σχετικών Ενώσεων Περιπτερούχων και Αναπήρων με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Νίκο Μόσχο, καθώς και δικαιούχους περιπτέρων.

Ως περίπτερα που εμποδίζουν και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις καταγράφηκαν συνολικά 47, από τα οποία ωστόσο τα περισσότερα είναι σε πλήρη λειτουργία.

 

Υπάλληλοι του Τμήματος Σχεδίου Πόλης σε συνεργασία με υπαλλήλους της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας τους τελευταίους μήνες προχώρησαν στην αναλυτική καταγραφή των περιπτέρων που εμποδίζουν την κίνηση των πεζών σε ιδιαίτερα στενά πεζοδρόμια στο κέντρο του Βόλου. Από τα περίπτερα αυτά διακρίνονται εκείνα που είναι ήδη κλειστά, δεν λειτουργούν τους τελευταίους μήνες και αυτόματα μπαίνουν στην πρώτη σειρά προτεραιότητας για μετακίνησή τους, μετά από συνεννόηση με τους δικαιούχους.

Επίσης καταγράφηκαν τα σχολάζοντα περίπτερα, αυτά δηλαδή που έχουν μείνει χωρίς δικαιούχους και είναι ήδη κλειστά. Οι Υπηρεσίες επίσης κατέγραψαν 20 προτεινόμενες θέσεις και σημεία σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα, εκτός κέντρου, σε σημεία με ικανό πλάτος που δεν θα παρεμποδίζεται η κίνηση των πεζών και που θα μπορούσαν να μετακινηθούν τα ήδη κλειστά περίπτερα και θα προταθούν ή έχουν ήδη προταθεί σε δικαιούχους κλειστών περιπτέρων.

Ωστόσο από τα 47 περίπτερα που ενοχλούν, αρκετά είναι κλειστά και μεταξύ άλλων βρίσκονται στα εξής σημεία:

Δημητριάδος – Μακεδονομάχων, Κ. Καρτάλη – Ρ. Φεραίου, Ελ. Βενιζέλου – Τ. Οικονομάκη, Κοραή – Γαζή, Ρ. Φεραίου – Μακρυνίτσης, Πολυμέρη – Ι. Τζάνου, Κ. Καρτάλη – Α. Γαζή, Λ. Βύρωνος – Κύπρου, Φ. Ιωάννου – Πολυμέρη, Ελ. Βενιζέλου – Μαγνήτων.

Τα σχολάζοντα περίπτερα που καταγράφηκαν να εμποδίζουν είναι στα σημεία:

Γρ. Λαμπράκη – Παπαδιαμάντη, Ρ. Φεραίου – Αθ. Διάκου, Καρτάλη – Μακρυγιάννη, Ορμινίου – Δημ. Πολιορκητού, Φιλιππίδη – Αναλήψεως, Αναλήψεως – Γκλαβάνη, Α. Γαζή – Γκλαβάνη, Α. Γαζή – Κοραή, Ιωλκού – 28ης Οκτωβρίου, Πολυμέρη – Φ. Ιωάννου.

 

Οριστική απομάκρυνση

Τα σχολάζοντα αυτά περίπτερα θα απομακρυνθούν οριστικά. Μάλιστα για πολλά από αυτά τα περίπτερα, υπάρχουν καταγγελίες από πολίτες, αφού τα κουβούκλια πολλών είναι φθαρμένα, τα οποία τα καθιστούν και επικίνδυνα. Συνολικά από τις Υπηρεσίες του Δήμου έχουν καταγραφεί 19 σχολάζοντα περίπτερα, σε όλο τον Καλλικράτειο Δήμο Βόλου, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι κενά.

Ο σχεδιασμός που έχει γίνει από τους αρμόδιους αντιδημάρχους κ.κ. Μόσχο και Πελεκάνο περιλαμβάνει δύο στάδια. Ένα αφορά αυτό των περιπτέρων που είναι κλειστά με δικαιούχους και τα οποία κατόπιν κοινής συνεννόησης θα μετακινηθούν και ένα δεύτερο αφορά στα περίπτερα που έχουν απομείνει χωρίς κανένα δικαιούχο και θα καταργηθούν οριστικά.

Η μετατόπιση των 20 περιπτέρων, με τις όποιες αυξομειώσεις πραγματοποιηθούν στην πορεία, κρίνεται σκόπιμη, αφού αυτά είναι χωροθετημένα σε ιδιαίτερα στενά πεζοδρόμια, που δυσχεραίνει την κίνηση των πεζών. Τα περίπτερα είναι κλειστά, οπότε δεν θα προκληθεί οικονομική αναστάτωση στους ιδιοκτήτες αυτούς. Τα νέα σημεία που κατέγραψαν οι Υπηρεσίες του Δήμου πληρούν τα κριτήρια του πλάτους πεζοδρομίου, της πυκνότητας με άλλα γειτονικά περίπτερα, της περιοχής, ώστε να διασφαλίζεται και η οικονομική βιωσιμότητα και αποδοτικότητα των περιπτέρων που θα μετακινηθούν. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε και η εφαρμογή G.I.S από το Σχέδιο Πόλης, το οποίο κατέγραψε το σύνολο των περιπτέρων στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου – Ν. Ιωνίας, προκειμένου να αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο από τώρα και στο εξής για κάθε μελλοντική χωροθέτηση ή μετακίνηση.

Η μετατόπιση γίνεται και για λόγους ασφαλείας της κυκλοφορίας των πεζών, αφού λόγω της στενότητας των πεζοδρομίων, ειδικά στους κεντρικούς οδικούς άξονες, αυτοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα και όχι το πεζοδρόμιο. Η μετατόπιση πραγματοποιείται επίσης για λόγους εξωραϊσμού του αστικού περιβάλλοντος του κέντρου της πόλης, με σκοπό την απελευθέρωση στενών πεζοδρομίων και την ανάδειξη κοινόχρηστων χώρων και ιστορικών κτιρίων.

Στο Δήμο θεωρούν ότι ο σχεδιασμός αυτός έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς άλλων αποφάσεων, που στόχο έχουν την προάσπιση και ανάδειξη των κοινόχρηστων χώρων της πόλης, όπως αυτή για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που υιοθέτησε τις αρχές της Βιώσιμης Κινητικότητας, για τους όρους και προϋποθέσεις για τους κοινόχρηστους χώρους, για το αστικό πράσινο.

Μόλις ολοκληρωθούν οι επαφές με τους ενδιαφερόμενους, το θέμα θα έρθει προς συζήτηση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και κατόπιν στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο και θα λάβει τις σχετικές αποφάσεις. Έχει δοθεί έμφαση στο να μην πληγεί κανένας δικαιούχος περιπτέρου, ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο.

Πάντως αντίστοιχο σχεδιασμό έχει κάνει και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος ήδη έχει προχωρήσει σε κατάργηση και μετακίνηση 13 περιπτέρων από το κέντρο της πόλης που εμπόδιζαν.

Σημαντικό επίσης θέμα, που δεν φαίνεται να αποτελεί αντικείμενο των επικείμενων αποφάσεων, είναι οι επεκτάσεις που έχουν πραγματοποιήσει πολλά περίπτερα με πλήθος ψυγείων, κατασκευών, οι οποίες καταλαμβάνουν κοινόχρηστο χώρο.

Κατερίνα Τασσοπούλου

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το