Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

“Επιχείρηση” ελεύθερα πεζοδρόμια στο Βόλο

Πεζόδρομοι και κεντρικές πλατείες του Βόλου κατακλύζονται από αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και ποδήλατα

 

Τοποθέτηση τεχνικών εμποδίων και αστυνόμευση θα είναι η «λύση» στο πρόβλημα των καταλήψεων των πεζοδρομίων και των δημοσίων χώρων από ασυνείδητους οδηγούς. Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου συζητήθηκε το πρόβλημα της πόλης, που μετατρέπεται καθημερινά σε ένα τεράστιο πάρκιν από αυθαιρεσίες οδηγών.

«Επιχείρηση ελεύθερα πεζοδρόμια-οι δημόσιοι χώροι ανήκουν στους πολίτες» ήταν το αντικείμενο της χθεσινής συζήτησης στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, με τον εκπρόσωπο της ΜΟΤΟΛΕΒ να τονίζει ότι βασικό πρόβλημα της πόλης ήταν η πολύχρονη ανοχή σε φαινόμενα αυθαιρεσιών, αλλά και το γεγονός ότι ο Δήμος δεν εκμεταλλεύτηκε τις «χρυσές» εποχές ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή χώρων στάθμευσης.

Η πόλη του Βόλου βρίσκεται υπό «ομηρία» από εκατοντάδες οδηγούς που καθημερινά αυθαιρετούν και δεν συμβιβάζονται με την ιδέα ότι δρόμοι, πεζοδρόμια, πεζόδρομοι και πλατείες δεν είναι οι προσωπικοί τους χώροι στάθμευσης.

Στη      χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας ο πρόεδρός της κ. Ξηρακιάς κατέθεσε πρόταση αντιμετώπισης του φαινομένου και τόνισε ότι χρόνος δεν υπάρχει και τα μέτρα θα εφαρμοστούν. Τη λήψη σκληρών μέτρων για όσους αυθαιρετούν, με την απομάκρυνση αυτοκινήτων με γερανούς, ζήτησαν μέλη της Επιτροπής όπως ο κ. Τσιργούλας και ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΛΕΒ κ. Κακαδιάρης Θωμάς τόνισε πως λόγω της παράνομης στάθμευσης σε κεντρικούς και περιφερειακούς δρόμους, η ορατότητα των οδηγών μέσα στην πόλη είναι μηδενική.

Ο ίδιος τόνισε επίσης πως με τις κορύνες δεν αντιμετωπίζονται τα προβλήματα της παράνομης στάθμευσης, ενώ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο κ. Ξηρακιάς ανακοίνωσε ότι η ΔΕΥΑΜΒ θα σταματήσει να εισπράττει τέλη αποχέτευσης από τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης σε πολυκατοικίες.

Το μεγάλο έλλειμμα της πόλης είναι η απουσία παιδείας από τους κατοίκους της, που θεωρούν αυτονόητη δράση την αυθαιρεσία, όπως επισημάνθηκε από μέλη της Επιτροπής.

Χθες επίσης αποφασίστηκε να ανοίξει διάλογος για τις θέσεις στάθμευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Μόνο στο Βόλο οι δεσμευμένες θέσεις ανέρχονται σε 320 και αποφασίστηκε να τεθεί το θέμα σε σωστές βάσεις, ώστε να μη γίνεται κατάχρηση του δικαιώματος απόκτησης θέσης στάθμευσης.

Μόνη λύση η «απελευθέρωση» της πόλης

Η δυσκολία  της προσπέλασης των πεζών μέσα στην πόλη  έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια και σε πολλά πεζοδρόμια όχι μόνο στο κέντρο της, αλλά και στις γειτονιές όπου η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την παράνομη κατάληψή τους από τα αυτοκίνητα, είτε των περιοίκων είτε από διερχόμενα που σταθμεύουν προσωρινά για αγορές ή καφέ σε περιφερειακά καταστήματα αναψυχής.

Πολλές φορές στην Επιτροπή, σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά,  αλλά και στην αρμόδια Υπηρεσία προσέρχονται πολίτες, οι οποίοι με αγωνία ζητούν την άδεια για να τοποθετήσουν, με δικές τους δαπάνες, κολονάκια ώστε να εμποδίζουν τα αυτοκίνητα να ανεβαίνουν στο πεζοδρόμιο και να τους κλείνουν την είσοδο του σπιτιού τους.

Το θέαμα πολύ συχνά είναι απαράδεκτο. Πεζόδρομοι και κεντρικές πλατείες κατακλύζονται από αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και ποδήλατα.

Γάμος ή κηδεία στην κεντρικότερη πλατεία της πόλης τον Άγιο Νικόλαο και η πλατεία ασφυκτιά από τα αυτοκίνητα. Κυκλοφορούν μαζί με τους πολίτες και υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων.

Το ίδιο και στον Άγιο Κωνσταντίνο  με τα αυτοκίνητα να μπαίνουν μέσα στην παραλία και να παρκάρουν μέχρι τις παρυφές του πάρκου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής, στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών και η εμπέδωση της αντίληψης περί της σειράς προτεραιότητας: Πρώτα οι πεζοί, μετά τα ποδήλατα και στο τέλος οι μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα. Επίσης στόχος είναι η απελευθέρωση πεζοδρομίων των πεζοδρόμων και των πλατειών από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια.

Χωρίς «ιδιωτικά πάρκιν» η εκκλησία

Στο πλαίσιο των μέτρων θα αφαιρεθεί το δικαίωμα από την εκκλησία να καταλαμβάνει δημόσιο πολύτιμο χώρο σε προαύλια ναών, όπως στον Άγιο Νικόλαο για να παρκάρουν οι ιερείς.

Θα υπάρξει κατασκευή τεχνιτών εμποδίων εισόδου των ΙΧ μέσα στις πλατείες και καθορισμός χώρων για ποδηλατοστάσια και χώρος μοτοσικλετών.

Η δημοτική αστυνόμευση για να είναι γρήγορη και αποτελεσματική λόγου του μικρού αριθμού των υπαλλήλων και του πλήθους των θεμάτων αστυνόμευσης πρέπει να ενισχυθεί τόσο με εξοπλισμό ακινητοποίηση οχημάτων, όσο και με γερανάκι απομάκρυνσης του παράνομα σταθμευμένου οχήματος.

Θα υπάρξει επίσης εισαγωγή σύγχρονου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ώστε οι πολίτες να βρίσκουν εύκολα χώρο στάθμευσης γύρω από τις πλατείες και πεζοδρόμους.

Επίσης βαρύτητα θα δοθεί στη διευκόλυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα στη  γρήγορη διέλευσή τους από το κέντρο της πόλης (αναδιάρθρωση, γραμμών, αστυνόμευση στάθμευσης στις στάσεις των ΜΜΜ κ.λπ.).

Οι δημόσιοι χώροι ανήκουν στους πολίτες και πρέπει  να αποδοθούν ελεύθεροι από οχήματα εμπόδια και εμπορεύματα.

Οι πολίτες καλούνται να επισημάνουν περιοχές που γίνονται συνήθως καταλήψεις δημοσίων χώρων ώστε η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας  να προγραμματίσει την κατασκευή τεχνικά εμπόδιο και η Δημοτική Αστυνομία να εντείνει την αστυνόμευση» τόνισε ο κ. Ξηρακιάς.

Σε δεινή θέση το ΚΤΕΛ

Η μείωση του μεταφορικού έργου λόγω οικονομικής κρίσης έχει οδηγήσει σε δεινή οικονομική κατάσταση το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, που επανασχεδιάζει τα δρομολόγιά του, ενώ στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας φάνηκε καθαρά ότι «φουντώνει» ο πόλεμος με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ.

Ο εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ στην επιτροπή κ. Πλαστάρας τόνισε ότι θα υπάρξει μοιραία επανασχεδιασμός δρομολογίων, αλλά με γνώμονα την εξυπηρέτηση του κοινού και ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Η. Ξηρακιάς δήλωσε πως θα κινητοποιηθεί ο Δήμος, αλλά και το Πανεπιστήμιο προκειμένου να κατατεθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Ο κ. Πλαστάρας κατήγγειλε το Υπεραστικό ΚΤΕΛ για κλοπή του μεταφορικού έργου και δήλωσε ότι το Αστικό ΚΤΕΛ αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και έχει προχωρήσει σε περικοπές δρομολογίων τα Σαββατοκύριακα, ενώ η οικονομική κρίση οδήγησε και σε απολύσεις δέκα ατόμων.

Μέλη της Επιτροπής κατήγγειλαν για τη στάση του το Υπεραστικό ΚΤΕΛ που ουδέποτε εκπροσωπείται στις συνεδριάσεις και ο κ. Ξηρακιάς επισήμανε την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων ώστε το ΚΤΕΛ να αυξήσει τα δρομολόγιά του μέσα στην πόλη. Ο ίδιος ζήτησε ωστόσο να εφαρμοστούν από το ΚΤΕΛ όλα τα μέτρα που έχει αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο στο πλαίσιο της λύσης του κυκλοφοριακού προβλήματος. Για μια ακόμη φορά στη χθεσινή συνεδρίαση επισημάνθηκε το πρόβλημα της έλλειψης περιφερειακών χώρων στάθμευσης και τέθηκαν προβληματισμοί για το εάν έπρεπε να απαγορευτεί η χρήση των αυτοκινήτων στο κέντρο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

2 Comments

  1. ΛΑΒΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΝΜ
    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ.

    “Παρακαλώ να διορθώσετε στο κεντρικό σας άρθρο το όνομά μου διότι αυτό, αναφερόμενο στην εισήγηση της ΜΟΤΟΛΕΒ στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου, δεν είναι “Κασιδιάρης” αλλά Κακαδιάρης Θωμάς. Η ΜΟΤΟΛΕΒ δεν έχει στα μητρώα κανένα μέλος με το επώνυμο Κασιδιάρης και θα παρακαλούσα η εφημερίδα σας να μην μας “γράφει” νέα μέλη χωρίς τις σχετικές διαδικασίες. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την διόρθωση!”

  2. PAVEMENTS WITHOUT CARS (a successful example of citizens’ demonstration for the proper use of the pavements around the Archeological Museum of Thessaloniki)
    ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ένα πετυχημένο παράδειγμα κινητοποίησης πολιτών για τη σωστή χρήση των πεζοδρομίων περιμετρικά του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης)

    http://youtu.be/r8ycGpj4P1Q

Μοιραστείτε το