Photo Gallery, Τοπικά

Ενιαία και αξιόπιστη θέση για το αεροδρόμιο

Πρότεινε ο δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης κατά το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο
Πρότεινε ο δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης κατά το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο

Την πρότασή του σχετικά με την ανάγκη διαμόρφωσης ενιαίας και αξιόπιστης θέσης για την προοπτική του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, σε περιφερειακό επίπεδο και ευρύτερα σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας, επανέφερε ο δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μάλιστα με τη μορφή του κατεπείγοντος. Ενημερώνοντας το Σώμα για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται με βάση το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων που προωθεί η κυβέρνηση, ο κ. Σκοτινιώτης τόνισε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους των τοπικών φορέων, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο μπορεί μεν να εξυπηρετεί τις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες, μπορεί και πρέπει να είναι και να αναγνωριστεί ως το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας, πάνω απ’ όλα όμως είναι ένα εθνικό αεροδρόμιο και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκοπεί από τον εθνικό σχεδιασμό.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, σύμφωνα με ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη τις προηγούμενες μέρες,  η εμπορική εκμετάλλευση και η λειτουργική διαχείριση 21 περιφερειακών αεροδρομίων πρόκειται να εκχωρηθούν σε ιδιώτες, μέσω μακροχρόνιας σύμβασης διάρκειας 30-35 χρόνων, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων. Ο διεθνής διαγωνισμός θα αρχίσει εντός του Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί το αργότερο σε ένα χρόνο. Τα αεροδρόμια έχουν ομαδοποιηθεί σε δυο ομάδες. Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου είναι «μπαλαντέρ», δηλαδή μπορεί να το επιλέξει ο επενδυτής είτε της πρώτης είτε της δεύτερης ομάδας.

«Το θέμα που αυτές τις μέρες κρίνεται δεν είναι γενικά η ανάγκη αξιοποίησης του αεροδρομίου και ενδυνάμωσης του ρόλου του ως αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας, αλλά ο φορέας λειτουργίας και εκμετάλλευσής του» επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Σκοτινιώτης και πρόσθεσε ότι γι’ αυτό το λόγο είναι μεν σημαντικές οι πρωτοβουλίες του ΤΕΕ και του Επιμελητηρίου, πρωτοβουλίες που οπωσδήποτε στηρίζει ο Δήμος Βόλου, πλην όμως το περιεχόμενό τους, όπως προκύπτει από τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, δεν απαντά στο κεντρικό ζήτημα που θα κριθεί τις αμέσως επόμενες μέρες. Αφορούν ενδεχομένως μια προηγούμενη ή μια επόμενη φάση.

Αναφερόμενος στις θέσεις που έχουν διατυπωθεί μέχρι τώρα τοπικά για το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Σκοτινιώτης υπενθύμισε ότι:

* Ένας βουλευτής έχει ταχθεί υπέρ της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου.

* Άλλοι βουλευτές έχουν ταχθεί υπέρ της διατήρησής του υπό κρατικό έλεγχο.

* Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει προτείνει να αναλάβει η ίδια τη λειτουργία, επισημαίνοντας μάλιστα πως έχει επεξεργαστεί συγκεκριμένο σχέδιο προς τούτο.

* Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας αρχικά τάχθηκε υπέρ της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, στη συνέχεια όμως φάνηκε να στηρίζει το σχέδιο της Περιφέρειας.

Σημειώνεται ότι με αφορμή τις διαφορετικές απόψεις που διατυπώνονταν, ο δήμαρχος Βόλου είχε υπογραμμίσει με δήλωσή του από τις 14.1.13 την ανάγκη να υπάρξει πρωτοβουλία, πρωτίστως από την Περιφέρεια λόγω της περιφερειακής διάστασης του θέματος, ενδεχομένως σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Στόχος της πρωτοβουλίας θα ήταν να παρουσιαστεί σε σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων το σχέδιο της Περιφέρειας για τη λειτουργία και αξιοποίηση του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, ώστε να χαραχθούν από κοινού τα επόμενα κρίσιμα βήματα.

Επαναφέροντας την πρόταση αυτή κατά τη σημερινή ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, και μάλιστα με τη μορφή του κατεπείγοντος όπως προαναφέρθηκε, ο κ. Σκοτινιώτης σημείωσε χαρακτηριστικά: «Το θέμα έχει πολλές πλευρές, χρειάζεται μεγάλη προσοχή και είναι ανάγκη να σταθμίσουμε πολλά πράγματα, χωρίς ιδεοληψίες, με γνώμονα το συμφέρον του αεροδρομίου και της περιοχής μας».

«Το κεντρικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε», συνέχισε ο δήμαρχος, «είναι: Με δεδομένη την κυβερνητική πολιτική, συμφέρει να ενταχθεί το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου σε μία από τις δυο ομάδες που θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες, ή συμφέρει να ζητήσουμε την εξαίρεσή του, πολλώ μάλλον αν παρουσιαστεί αξιόπιστο εναλλακτικό σχέδιο από την Περιφέρεια Θεσσαλίας που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την προοπτική του, το οποίο θα στηρίξουμε όλοι μας». Στο σημείο αυτό δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι ο περιφερειάρχης Ηπείρου διαμαρτύρεται, θεωρώντας ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αδικείται και υποβαθμίζεται, επειδή μένει εκτός λίστας στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδίου αποκρατικοποίησης.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Σκοτινιώτη, σε σχέση με το κυβερνητικό σχέδιο, θα πρέπει να τεθούν κάποια κρίσιμα ζητήματα:

1) Το όλο εγχείρημα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν μια απλή διαδικασία εκχώρησης περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.

2) Η διαδικασία παραχώρησης του αεροδρομίου δεν μπορεί να γίνει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και των φορέων του τουρισμού, κάτι που δεν γίνεται άλλωστε ούτε σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Είναι ανάγκη να συγκροτηθεί μια Εποπτική-Ρυθμιστική Αρχή, με τη συμμετοχή των φορέων που συνδέονται με την αξιοποίηση των αεροδρομίων (Τοπική Αυτοδιοίκηση, φορείς τουριστικών επιχειρήσεων, Επιμελητήρια κ.λπ.) και συγκεκριμένες αρμοδιότητες, με στόχο:

* Τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων (κυρίως όσον αφορά στα τέλη, ζητήματα ασφαλείας κ.λπ.).

* Τη διασφάλιση πραγματικού ανταγωνισμού, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα δημιουργίας καρτέλ.

* Τη διασφάλιση του ύψους των επενδύσεων που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους για την αναβάθμιση της λειτουργίας των αεροδρομίων. Στην περίπτωση του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου υπενθυμίζεται ότι εκκρεμούν η οδική σύνδεση με την ΠΑΘΕ, η αναβάθμιση των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα επέκτασης των τακτικών πτήσεων και καθιέρωσης πτήσεων cargo, καθώς και η σιδηροδρομική σύνδεση.

* Τη διάρκεια των συμβάσεων παραχώρησης και το ύψος του τιμήματος που θα καταβληθεί από τους ιδιώτες παραχωρησιούχους.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το