Τοπικά

Εμπιστεύεται το ΕΣΥ το 80% των ασθενών

 

Το ποσοστό 80% αγγίζει ο βαθμός ικανοποίησης των νοσηλευόμενων και εξωτερικών ασθενών από το ΕΣΥ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διεύθυνσης Ποιότητας και Αποδοτικότητας του υπουργείου Υγείας, η οποία χθες διοργάνωσε στο Βόλο ημερίδα για το σύστημα ποιότητας στα εργαστήρια. Συνολικά 300 διοικητικά στελέχη, εργαζόμενοι των εργαστηρίων, αλλά και άλλοι εμπλεκόμενοι με το ΕΣΥ παρευρέθηκαν στις εργασίες της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο «Volos Palace».

Το υπουργείο Υγείας έχει ξεκινήσει εδώ και 2,5 περίπου χρόνια μια προσπάθεια για την εφαρμογή συστημάτων ποιότητας σε κρίσιμους τομείς ενός Νοσοκομείου, προκειμένου ο ασθενής από τη στιγμή που θα εισαχθεί σε ένα Νοσοκομείο μέχρι την ώρα που θα αποχωρήσει, να απολαμβάνει υψηλές υπηρεσίες και να νιώθει ικανοποιημένος.

Οι τομείς αυτοί είναι εξής: Νοσοκομειακές λοιμώξεις, υγιεινή των χεριών, περιορισμός της ανθεκτικότηατς των μικροβίων, εργαστήρια, διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες, διατροφή, ασφάλεια εγκαταστάσεων και καθαριότητα.

Η χθεσινή ημερίδα του υπουργείου Υγείας με τίτλο «Ευαισθητοποίηση των λειτουργών Υγείας για τα Συστήματα Ποιότητας στα εργαστήρια», αφορούσε το χώρο εργαστηρίων, όπου πραγματοποιούνται χιλιάδες διαγνωστικές εξετάσεις και η εγκυρότητα των οποίων είναι καθοριστική για τη διάγνωση και τη θεραπεία που θα ακολουθήσει στη συνέχεια ο γιατρός στον ασθενή.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Υγείας, ενώ εκπροσωπήθηκε και η 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω του διοικητή της κ. Μακρή.

Μέχρι στιγμής πολύ λίγα εργαστήρια Νοσοκομείων πανελλαδικά έχουν λάβει πιστοποίηση. Πάντως η μελλοντική διαπίστευση θα γίνεται μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Διαπίστευσης Εργαστηρίων. Ουσιαστικά τώρα έχουν αρχίσει οι προσπάθειες που στηρίζονται από το ΕΣΠΑ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Αξιολόγησης Ποιότητας και Τεχνολογίας Υγείας του υπουργείου Υγείας κ. Γιώργος Παππούς ανέφερε πως το θέμα της ημερίδας είχε να κάνει με την ποιότητα στο χώρο του εργαστηριακού τομέα των Νοσοκομείων. Τα εργαστήρια παρέχουν διαγνωστικές εξετάσεις που είναι ένα κρίσιμο εργαλείο στα χέρια του γιατρού για να βγάλει τη σωστή διάγνωση και να δώσει τη σωστή θεραπεία. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία το σωστό αποτέλεσμα των εργαστηρίων. Και ένας τρόπος που διεθνώς ακολουθείται για να εξασφαλιστεί αυτό το σωστό αποτέλεσμα, είναι μέσα από την εφαρμογή συστημάτων ποιότητας, ενώ κρίνεται απαραίτητη τόσο η πιστοποίησή τους, όσο και η διαπίστευση των εργαστηρίων. Τόσο στη χώρα μας, όσο και στην Ελλάδα δεν είναι μεγάλος ο αριθμός των πιστοποιημένων εργαστηρίων στο δημόσιο τομέα.

Εμπιστοσύνη για το ΕΣΥ

Σύμφωνα με την τελευταία πιλοτική έρευνα που ολοκληρώθηκε πριν δύο μήνες από τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του υπουργείου Υγείας, ένα 80% των νοσηλευομένων και εξωτερικών ασθενών εμπιστεύεται το ΕΣΥ.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ποιότητας και Αποδοτικότητας του υπουργείου Υγείας κ. Καλλιόπη Βουρλιώτου σημείωσε πως το υπουργείο Υγείας έχει προγραμματίσει επτά ημερίδες για τις διαδικασίες εφαρμογής συστημάτων ποιότητας στο ΕΣΥ με στόχο τη διασφάλιση των επαγγελματιών υγείας και την ικανοποίηση των ασθενών. Στο Βόλο έγινε η τρίτη κατά σειρά ημερίδα.

Η ίδια συμπλήρωσε πως από τη στιγμή που ο ασθενής θα εισέλθει στο Νοσοκομείο, μέχρι τη στιγμή που θα αποχωρήσει, θα πρέπει να τυγχάνει φροντίδας και προσοχής μέσα από ένα σύστημα ποιότητας. Αυτό είναι το όραμα της δικής μας υπηρεσίας και έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο οκτώ τομέων ποιότητας που είναι οι εξής: Νοσοκομειακές λοιμώξεις, υγιεινή των χεριών, περιορισμός της ανθεκτικότητας των μικροβίων, εργαστήρια, διοικητικοοικονομικές υπηρεσίες, διατροφή, ασφάλεια εγκαταστάσεων και καθαριότητα. Όταν όλοι αυτοί οι τομείς ενεργοποιηθούν και μπουν οι διαδικασίες ποιότητας στα Νοσοκομεία, τότε αισθάνεται ότι ο ασθενής θα εμπιστευτεί το ΕΣΥ.

Η κ. Βουρλιώτου ανέφερε πως σύμφωνα με την τελευταία πιλοτική έρευνα που έγινε στα Νοσοκομεία όλης της χώρας και τελείωσε τον περασμένο Δεκέμβριο, φάνηκε ότι οι ασθενείς εμπιστεύονται το ΕΣΥ σε ποσοστό πάνω από 80%. Ωστόσο θα πρέπει να γίνουν πάρα πολλά ακόμη. Επίσης πολύ υψηλό είναι το ποσοστό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες επισημαίνοντας βέβαια τα σημεία που πρέπει να διορθωθούν, όπως για παράδειγμα ο τομέας των επειγόντων.

Ποιότητα και ιατρικός τουρισμός

Η προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης και Τεχνικών Υποδομών του υπουργείου Υγείας κ. Φιλομήλα Ραίδου τόνισε πως στόχος της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των θεμάτων ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας και πώς η βελτίωσή τους θα ενδυναμώσουν το ΕΣΥ και τους επαγγελματίες υγείας. Και αυτή είναι η κατεύθυνσή μας. Γιατί χωρίς να έχουμε διασφαλίσει τα θέματα της ποιότητας, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε παραπάνω. Και θα πρέπει να δούμε την ποιότητα σαν μια επένδυση. Γιατί μέσω της εξασφάλισης συστημάτων ποιότητας θα υπάρξει δημοσιονομικό όφελος, ενώ θα ενισχυθεί και ο ιατρικός τουρισμός αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο τόπος μας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το