Τοπικά

Ελένη Ψυχούλη: «Να γνωρίσουμε τα τοπικά προϊόντα»

Φιλοξενούμενοι στο Επιχειρηματικό Πανόραμα παραγωγοί από τη Λακωνία ετοίμασαν μαζί με την Ελένη Ψυχούλη πορτοκαλόπιτα κατά τη χθεσινή εκδήλωση
Φιλοξενούμενοι στο Επιχειρηματικό Πανόραμα παραγωγοί από τη Λακωνία ετοίμασαν μαζί με την Ελένη Ψυχούλη πορτοκαλόπιτα κατά τη χθεσινή εκδήλωση

Την ανάγκη γνωριμίας και άμεσης επικοινωνίας των τοπικών παραγωγών και προϊόντων με τους καταναλωτές τόνισε η κ. Ελένη Ψυχούλη, δημοσιογράφος, συγγραφέας και παρουσιάστρια της τηλεοπτικής εκπομπής «Chef στον αέρα» μιλώντας στη «Θ» με αφορμή τη χθεσινή παρουσίαση στο 11ο Επιχειρηματικό Πανόραμα στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Στρογγυλό τραπέζι» της οποίας ήταν η βασική ομιλήτρια.

Αν και Βολιώτισσα η κ. Ψυχούλη ήταν η πρώτη φορά που επισκέφθηκε τη συγκεκριμένη διοργάνωση. Ολοκληρώνοντας τη βόλτα της στα περίπτερα των εκθετών απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Θ» για τις εντυπώσεις της σημείωσε πως «τα προϊόντα είναι πολύ ωραία αλλά νομίζω ότι λείπουν πάρα πολλά. Υπάρχουν και άλλοι συνεταιρισμοί και άλλοι μικροί τοπικοί παραγωγοί που παράγουν ιδιαίτερα προϊόντα τα οποία ελπίζω σιγά-σιγά να παρουσιαστούν. Πρέπει να μπουν τα ωμά λαχανικά, τα βιολογικά, τα μποστάνια, γιατί ο κόσμος, ο κόσμος της πόλης, δεν τα ξέρει. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ετήσιος θεσμός που κάθε χρόνο θα εμπλουτίζεται και στον οποίο θα πρέπει κυρίως να συμμετέχει η πόλη και ο παραγωγός να μιλάει απευθείας με τον καταναλωτή. Υπάρχουν απορίες και κενά που θα πρέπει να συμπληρωθούν. Θεωρώ την επικοινωνία αυτή ως το πιο σημαντικό». Σε ό,τι αφορά στα προϊόντα της Μαγνησίας τόνισε πως «δεν είναι γνωστά. Η Μαγνησία είναι γνωστή για ορισμένα γαλακτοκομικά της προϊόντα. Για παράδειγμα τα βιολογικά του Βελεστίνου είναι από τα καλύτερα στην Ελλάδα. Όπως και τα γιαούρτια της Κάρλας, που όμως δεν τα βρίσκεις στα τοπικά καταστήματα. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται η διαχείριση – διακίνηση των προϊόντων, παρότι ο νομός έχει πολλά Π.Ο.Π. Θα πρέπει να μπουν στα μαγαζιά της πόλης και μέσα και από εκδηλώσεις να τα γνωρίσει ο κόσμος». Από τους εκθέτες ξεχώρισε τη δουλειά του γυναικείου συνεταιρισμού «Το ρόδι» τονίζοντας μέσα από το παράδειγμά τους την ανάγκη για πρωτοτυπία και ιδιαιτερότητα στα παραγόμενα προϊόντα, κάτι που θα τους δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενώ για την κρίση και κατά πόσο έχει επηρεάσει τον κλάδο είπε πως αντίθετα απ’ ό,τι πιστεύουμε «η πορεία είναι ανοδική στον τομέα των εξαγωγών και στα Π.Ο.Π. προϊόντα καθώς είναι ο μοναδικός τομέας που από το 2009 παρατηρείται αύξηση των εξαγωγών. Εξάγουμε σε 189 χώρες, δίνουμε λάδι από τη Μαδαγασκάρη μέχρι τη Βενεζουέλα και δεν είναι γνωστό. Λένε ότι δεν παράγουμε τίποτα κι αυτό είναι ένας μύθος» ενώ στην αρχή της ομιλίας της κάλεσε τους γονείς να στρέψουν τα παιδιά τους, όχι προς τα συνηθισμένα επαγγέλματα – γιατρός, δικηγόρος κ.λπ.- αλλά προς τα γεωργικά επαγγέλματα καθώς «χρειαζόμαστε μια νέα γενιά αγροτών» ενώ συμπλήρωσε την αναγκαιότητα να «διαβάζουμε τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζουμε ώστε να ξέρουμε τι ακριβώς δίνουμε στα παιδιά μας να φάνε».

Γεύσεις Πηλίου

Εν τω μεταξύ, μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Πατάκη» το νέο βιβλίο της Ελένης Ψυχούλη με τίτλο «Η Ελένη Ψυχούλη μαγειρεύει του καλού καιρού» στο οποίο καταγράφονται, με τρόπο «δροσερό», οι μέρες του καλοκαιριού σε ένα μικρό χωριό του Πηλίου, πλάι στη θάλασσα και την ύλη του αποτελεί ένα οδοιπορικό στα μποστάνια, στα παλιά κουζινάκια, στα τραπεζώματα και τις συνταγές, στις βόλτες στο βουνό και τη θάλασσα που γεμίζουν την κατσαρόλα με τις παραμελημένες νοστιμιές της άγριας φύσης, όπως το είδε ο φακός του Μάκου και όπως το σχεδίασε ο Αλέξανδρος Ψυχούλης.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το