Κατηγορίες: Photo GalleryΤοπικά

Εκπτώσεις χωρίς κίνηση

Ο τζίρος των καταστημάτων έχει σημειώσει καθίζηση το τελευταίο δεκαήμερο

 

Ο καιρός μπορεί να είναι σχεδόν ανοιξιάτικος και να ευνοεί την κάθοδο στην αγορά, οι εκπτώσεις μπορεί να είναι σε πολύ υψηλά ποσοστά, ωστόσο ο τζίρος των καταστημάτων έχει σημειώσει καθίζηση το τελευταίο δεκαήμερο και η κίνηση κάθε άλλο παρά περίοδο εκπτώσεων θυμίζει. Αν και οι εκπτώσεις φθάνουν και το 70% σε ορισμένες περιπτώσεις και ο καταναλωτής μπορεί να βρει φθηνά και ποιοτικά προϊόντα, ο τζίρος των καταστημάτων είναι πολύ χαμηλός.

Αν και βρισκόμαστε στη μέση περίπου της περιόδου των εκπτώσεων, η κίνηση έχει σημειώσει «βουτιά» στην αγορά του Βόλου, όπως διαπιστώνουν οι καταστηματάρχες. Οι καταναλωτές προτιμούν να τη βγάλουν και φέτος με τα περυσινά ή τα ρούχα παλαιοτέρων ετών, επιδιορθώνοντάς τα, παρά να προβούν στην αγορά καινούργιων. Άλλωστε τι να περισσέψει από τα χαράτσια της Εφορίας.

Μάλιστα σχεδόν όλοι οι καταστηματάρχες δηλώνουν πως οι πελάτες τους ζητούν περαιτέρω έκπτωση στο εμπόρευμα που αγοράζουν, πάνω δηλαδή και από το ποσοστό που το πουλάνε αυτή την περίοδο. «Η έκπτωση είναι 50% και ζητούν κι άλλο. Τι να το κάνω, να το χαρίσω;» σημειώνει χαρακτηριστικά καταστηματάρχης της Ερμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως παραδέχονται όλοι οι έμποροι, σχεδόν όλο το 2012 έκαναν είτε εκπτώσεις, είτε προσφορές και στο ταμείο, αν δεν τις έκαναν επίσημα…

«Η κίνηση μετά το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων, δηλαδή μετά τις 25 Ιανουαρίου, είναι υποτονική» σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κων. Τσέλιος.

Οι υποψήφιοι καταναλωτές περιορίζονται στο να «κάνουν χάζι», τις βιτρίνες, να συγκρίνουν τιμές και προσφορές και να μην ψωνίζουν, εκτός αν πετύχουν κάποια εξαιρετικά ελκυστική ευκαιρία. Η βόλτα στις βιτρίνες χωρίς ψώνια φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο Βόλο της κρίσης.

Οι τιμές στα καταστήματα του κέντρου είναι αρκετά ελκυστικές σε σύγκριση με αυτές των πολυκαταστημάτων». Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός αυτό από μόνο του δεν φαίνεται να πείθει τους καταναλωτές, να βάλουν το χέρι στην τσέπη εν μέσω ύφεσης, καθώς και οι προτεραιότητες των νοικοκυριών έχουν αλλάξει δραματικά.

Παρά τον καλό καιρό, ο χειμώνας δεν έχει τελειώσει και πολλοί είναι αυτοί που κρατούν χρήματα για τη θέρμανση, αφού έχουμε και το Μάρτιο μπροστά μας.

Η ίδια αβεβαιότητα, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, έχει επηρεάσει και άτομα νεαρότερης ηλικίας, τα οποία δείχνουν σήμερα πιο συγκρατημένα από ποτέ σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές τους επιλογές.

Μάρτυρας της κίνησης στην αγορά είναι και η καστανού της οδού Ερμού με Κ. Καρτάλη, που σημειώνει πως φέτος είναι χειρότερα τα πράγματα από πέρυσι.

«Κλείνουν καταστήματα εμπορίας ειδών ένδυσης και υπόδησης και ανοίγουν καταστήματα αγοράς χρυσού. Έκλεισε ένα κατάστημα λευκών ειδών τις προάλλες και ένα κατάστημα ένδυσης και υπόδησης» προσθέτει ο κ. Τσέλιος.

Οι πιο έμπειροι έμποροι θεωρούν πάντως πως όλα είναι ψυχολογία. Η αγορά στηρίζεται στην ψυχολογία του αγοραστικού κοινού και η εδώ και τρία χρόνια πτώση του τζίρου κατά 50%-60% είναι φυσικό επακόλουθο της κρίσης.

«Το ζήτημα είναι ποιος θα αντέξει. Την τελευταία εβδομάδα παρατηρήθηκε μια καθίζηση στην αγορά σε σχέση με τις πρώτες δύο εβδομάδες της περιόδου των εκπτώσεων» σημειώνει το μέλος της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απ. Νάσιος.

Οι καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα άλλαξαν και μάλιστα βίαια την τελευταία τριετία. «Πολλοί βλέπουν ότι οι ντουλάπες είναι γεμάτες και πλέον μετράνε δύο και τρεις φορές προτού αγοράσουν κάτι. Ακόμα και αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα, δηλαδή για αγορά ρούχων και υποδημάτων, ντρέπονται πολλές φορές να καταναλώσουν. Η ύφεση τους έχει κάνει, να νιώθουν ενοχές» σημειώνει έμπορος της Σπυρίδη.

«Οι αιτίες της καθίζησης είναι ίσως και ότι οι συνταξιούχοι πληρώθηκαν μια εβδομάδα αργότερα, καθώς άλλαξε ο χρόνος πληρωμής τους» προσθέτει ο κ. Νάσιος, που υπολογίζει πως σε σύγκριση με πέρυσι ο τζίρος έπεσε 20% στην περίοδο των εκπτώσεων.

Οι καταστηματάρχες προσβλέπουν πλέον σε αύξηση της κίνησης, κυρίως στα είδη δώρων, τα καλλυντικά και τα εσώρουχα, για την Ημέρα των Ερωτευμένων, στις 14 Φεβρουαρίου.

Άλλαξε και ο τρόπος πληρωμής των καταναλωτών. «Οι εννιά στους δέκα ψωνίζουν μετρητοίς» επισημαίνει ο κ. Νάσιος.

Τα λουκέτα πάντως συνεχίζονται και εν μέσω εκπτώσεων στην εμπορική αγορά. Το 2012 είχαμε 346 εγγραφές και 306 διαγραφές εμπορικών επιχειρήσεων από τα μητρώα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις πάντως μπορούν να ενισχυθούν από το πρόγραμμα για τις ΜμΕ, που προβλέπει χρηματοδότηση από 20.000 έως 100.000 ευρώ. Το πρόγραμμα θα αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από 25 Φεβρουαρίου.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ηλικιωμένη στον Πύργο παρέδωσε χρυσές λίρες αξίας 25.000 ευρώ και κοσμήματα σε απατεώνες

Ταράχτηκε και δεν κατάλαβε ότι δεν ήταν της κόρης της η γυναικεία φωνή που άκουγε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Συνελήφθησαν 4 διακινητές για τους 66 ανθρώπους που διασώθηκαν πριν μέρες στην Καλαμάτα – Τους χρέωναν μέχρι και 8.000 ευρώ!

Τέσσερα άτομα ηλικίας 24, 28, 29 και 38 ετών, τρεις από το Αφγανιστάν και έναν…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Στιγμές από την αναμέτρηση Α.Ε. 2002-Αγία Άννα

Η Αγία Άννα κέρδισε εκτός έδρας με 7-0 την Α.Ε. 2002 και στη σελίδα της…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Γιώργος Κατσαρός: «Αν νομίζετε ότι στα 90 μου πρέπει να πάρω σύνταξη είστε γελασμένοι»

Ο Γιώργος Κατσαρός έκανε δηλώσεις στους δημοσιογράφους λίγο μετά τη μεγάλη συναυλία προς τιμήν του…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Δημοσιογράφος διέκοψε ζωντανή μετάδοση για να σώσει γυναίκα από πλημμύρα

Ο τυφώνας Helene σαρώνει τις πολιτείες των ΗΠΑ προκαλώντας μεγάλες καταστροφές σε υποδομές και σε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Το φωτορεπορτάζ από το παιχνίδι Δάφνη-Γ.Σ. Αλμυρού

Στο Βασδέκειο συναντήθηκαν σήμερα Δάφνη και Γ.Σ. Αλμυρού με τους φιλοξενούμενους να κατακτούν τη νίκη…

28 Σεπτεμβρίου 2024