Τοπικά

Εισήγηση για «πάγωμα» των τελών στο Δήμο Βόλου

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

«Πάγωμα» των ανταποδοτικών τελών και για το 2014 θα εισηγηθεί ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Βόλου κ. Ηλίας Ξηρακιάς. Ο ίδιος τόνισε ότι στην παρούσα οικονομική συγκυρία, η απόφαση έχει «αναγκαστικό» χαρακτήρα και δεν έκρυψε την ανησυχία του για την οικονομική πορεία του Δήμου. Σημείωσε ότι για να «πιαστούν» οι στόχοι του Δήμου, από την ώρα που είναι αδύνατη η αύξηση των ανταποδοτικών τελών, θα πρέπει να γίνουν νέες γενναίες περικοπές σε διάφορους τομείς προκειμένου να μειωθεί το κόστος λειτουργίας.

Ο Δήμος βρίσκεται ένα βήμα πριν την οικονομική επιτήρηση, καθώς υστερεί σε έσοδα, ενώ την ίδια ώρα η μείωση του αριθμού των οικιακών και επαγγελματικών παροχών ρεύματος λόγω κρίσης δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στα έσοδα από τα ανταποδοτικά.

Η καθαριότητα στην πόλη του Βόλου είναι μια ακριβή υπόθεση, ενώ στην παρούσα φάση δεν πρόκειται να γίνουν επενδύσεις στον εξοπλισμό της Υπηρεσίας. Το ετήσιο κόστος της καθαριότητας στο νέο και διευρυμένο Δήμο Βόλου είναι 14.000.000 ευρώ. Από το ποσό αυτό τα 5.864.000 ευρώ είναι οι αμοιβές και τα έξοδα του προσωπικού της Υπηρεσίας, ενώ 467.000 είναι οι κρατήσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία. Άλλα σημαντικά στοιχεία του κόστους που επιβαρύνουν την Υπηρεσία Καθαριότητας είναι το αντίτιμο του Δήμου για το ηλεκτρικό ρεύμα για το φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων που ανέρχεται στα 3.300.000 ευρώ, τα καύσιμα και τα ασφάλιστρα για την κίνηση των απορριμματοφόρων που ανέρχεται σε 1.076.000 ευρώ, η εισφορά του Δήμου στο ΣΥΔΙΣΑ για την απόρριψη των απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Βόλου που είναι 900.000 ευρώ οι πληρωμές για υποχρεώσεις προηγούμενων οικονομικών ετών που ανέρχονται σε 800.000 ευρώ περίπου, ενώ άλλες 250.000 είναι η ετήσια τοκοχρεολυτική δόση για τα απορριμματοφόρα που παρέλαβε ο Δήμος μέσω leasing. Eπίσης τα ανταλλακτικά μηχανικού και λοιπού εξοπλισμού ανέρχονται σε 200.000 ευρώ, ενώ το κόστος για τα ασφάλιστρα ανέρχονται σε 130.000 ευρώ.

Τα δεδομένα του 2013, οι ανάγκες της περιοχής, αλλά και οι προβλεπόμενες για το 2014 εξελίξεις δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό και ανησυχία για την κατάσταση του Δήμου, τη νέα χρονιά, και δεν επιτρέπουν νέα μείωση στα ανταποδοτικά. Αντίθετα, αν δεν προβλεπόταν επιδείνωση της ήδη πολύ περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας των πολιτών, η ορθολογική επιλογή για την ασφαλή πορεία του Δήμου θα ήταν μια γενναία αύξηση των τελών.

Την ίδια ώρα οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται συνεχώς, το ίδιο και τα τιμολόγια της ΔΕΗ. Συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι τα έσοδα του Δήμου από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους μπορεί να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ τα έσοδα από οφειλέτες του Δήμου είναι πολύ μειωμένα, γίνεται κατανοητό ότι δε θα υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης δαπανών στον τομέα της καθαριότητας από τα άλλα έσοδα του Δήμου.

Για το Δήμο Βόλου τα τέλη καθαριότητας σε ένα σπίτι με εμβαδόν 100 τ.μ. στην Α’ Ζώνη ανέρχονται το χρόνο σε 189 ευρώ.

Αν είναι στη Β’ Ζώνη του Βόλου (πάνω από την οδό Αναλήψεως) πληρώνει ο ιδιοκτήτης ακόμη λιγότερα. Και αν είναι στην Αγριά και στην Αγχίαλο ακόμη πιο λίγα. Αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια. Γιατί το ίδιο ποσό πληρώνει κάποιος που έχει ηλεκτρική παροχή, αλλά δεν χρησιμοποιεί ή χρησιμοποιεί ελάχιστα το σπίτι του, ενώ το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο όταν η ίδια ιδιοκτησία είναι επαγγελματική στέγη ή γραφείο.

Στην περίπτωση αυτή τα τέλη για το ίδιο ακίνητο στην Α’ Ζώνη του Βόλου είναι 337 ευρώ.

Αν συνυπολογίσει κάποιος και το ΦΠΑ ο λογαριασμός ανεβαίνει ακόμη περισσότερο. Και αν κάποιος προσθέσει και το φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων που για το Βόλο το 2013 διαμορφώθηκε στα 0,16 ευρώ/τ.μ./έτος και στη Νέα Ιωνία στα 0,19 ευρώ/τ.μ./έτος, μαζί με τον αναλογούντα ΦΠΑ, τότε σχηματίζεται ένα κάθε άλλο ευκαταφρόνητο ποσό που επιβαρύνει κάθε δίμηνο το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το