Photo Gallery, Τοπικά

Διπλής κατεύθυνσης η ανάπτυξη του λιμανιού

«Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα μεικτό λιμάνι με εμπορικές και τουριστικές δραστηριότητες», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Γ. Πρίγκος (ένθετη φωτό)

 

«Άμεσος στόχος μας είναι η ανάπτυξη του λιμανιού και προς τις δύο κατευθύνσεις,  και αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας και της τουριστικής κίνησης με την κρουαζιέρα», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Βόλου κ. Γιάννης Πρίγκος, στην έρευνα της «Θ» για τις προοπτικές και το μέλλον του λιμανιού. Από την άλλη, ο πρόεδρος του συνδικάτου ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ αυτοκινήτων καταθέτει την πρόταση να αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού επιτροπή αμισθί…

«Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα μεικτό λιμάνι με εμπορικές και τουριστικές δραστηριότητες. Όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη, που θα παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα, ο χαρακτήρας του λιμανιού σήμερα είναι ο εμπορικός.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν είχαμε σημαντική ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια, στον τομέα του τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως, πως ο κύριος χαρακτήρας ενός λιμανιού, στο πλαίσιο μιας παγκοσμιοποιημένης αγοράς, μπορεί να αλλάξει, εφόσον διαφοροποιηθεί η στρατηγική, υπάρξουν οι οικονομικοί πόροι και διαμορφωθούν οι αναγκαίες επιχειρηματικές συνέργειες», τονίζει ο πρόεδρος του ΟΛΒ.

«Άμεσος στόχος μας είναι η ανάπτυξη του λιμανιού και προς τις δύο κατευθύνσεις  και αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας και της τουριστικής κίνησης με την κρουαζιέρα. Το κύριο στρατηγικό πρόβλημα του λιμανιού του Βόλου είναι σήμερα η αύξηση της διακίνησης των φορτίων και η ενίσχυση της θέσης του στο λιμενικό ανταγωνισμό, με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαία η χρηματοδότηση μελέτης ολοκλήρωσης της 3ης προβλήτας και άλλων σημαντικών έργων. Στον εξίσου σημαντικό τομέα της κρουαζιέρας απαιτούνται, μετά την οριστική έγκριση του master plan, η υλοποίηση των έργων υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην κεντρική προβλήτα, με την αξιοποίηση έτσι και του τερματικού σταθμού. Παράλληλα, θα πρέπει να εξετάσουμε τη δυνατότητα διαμόρφωσης των υποδομών, εφόσον βρεθούν πηγές χρηματοδότησης (π.χ. από ιδιώτες με συμφέροντα στην κρουαζιέρα), για να εξελιχθεί το τουριστικό τμήμα του λιμανιού, σε λιμάνι βάσης κρουαζιερόπλοιων (home port)», προσθέτει ο κ. Πρίγκος και καταλήγει: «Αυτή τη στιγμή τα έργα προτεραιότητας κινούνται σε δύο κατευθύνσεις, που είναι προφανείς, αλλά για τις οποίες δεν έγινε τίποτε τα προηγούμενα χρόνια. Οι κατευθύνσεις αυτές είναι η ασφάλεια και το περιβάλλον.

Για την πρώτη έχουν γίνει όλες οι ενέργειες, που οδηγούν στην υλοποίηση των έργων εφαρμογής του ISPS. Η δεύτερη αφορά στην εφαρμογή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που  είναι αναγκαία για τη λειτουργία του λιμένα, όπως η χρήση υβριδικών φίλτρων στο Σιλό των σιτηρών, η μεταφορά του σκραπ από την πρώτη στην τρίτη προβλήτα και έργα εμβάθυνσης της λιμενολεκάνης από τα βαρέα και τοξικά μέταλλα».

Να αναλάβει επιτροπή αμισθί

Την πρόταση να αναλάβει τη διαχείριση του ΟΛΒ διαχειριστική επιτροπή, αποτελούμενη από εκπροσώπους των ναυτικών πρακτόρων, των εκτελωνιστών, των λιμενεργατών και των εργαζομένων στον ΟΛΒ, καταθέτει το συνδικάτο ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ αυτοκινήτων. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του συνδικάτου κ. Ζ. Ντελόπουλος «το 70% των συναδέλφων δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Βόλου. Κρατιόμαστε στη ζωή από το λιμάνι. Αλλά το πήγαν πίσω οι κακοί διαχειριστές και οι κακοί συνδικαλιστές. Να αφήσουν έξω τις κομματικές ταυτότητες και να αναλάβει μια διαχειριστική επιτροπή, αμισθί, το λιμάνι, με στόχο την ανάπτυξή του και μόνο. Υπάρχουν μέλη του ΔΣ του ΟΛΒ, που δεν ξέρουν πόσες πύλες έχει το λιμάνι».

Ερωτήματα

Τα ερωτήματα που θέτουν χρήστες του λιμανιού είναι:

-Πού θα βρεθούν χρήματα για την εκβάθυνση του δίαυλου πρόσβασης και ελιγμών του λιμένα και της προβλήτας 2, από 33 πόδια σε τουλάχιστον 45, ούτως ώστε να είναι δυνατή η προσέγγιση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μεγαλύτερης χωρητικότητας, στοιχείο, το οποίο οδηγεί σε μείωση των ναύλων μέσω της επίτευξης οικονομιών κλίμακας;

-Πού θα βρεθούν χρήματα για τον εκσυγχρονισμό του υφισταμένου Σιλό, για την επιτάχυνση του χρόνου φορτοεκφόρτωσης σιτηρών, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του λιμένα; Σημειώνεται ότι στον εκσυγχρονισμό συμπεριλαμβάνεται και σύστημα διαχείρισης της σκόνης, που παράγεται κατά την φορτοεκφόρτωση, ώστε να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας του λιμένα.

-Πού θα βρεθούν χρήματα για την επέκταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την προβλήτα 2, καθόσον σήμερα αυτή στερείται σιδηροδρομικής σύνδεσης;

-Πού θα βρεθούν χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών εκφόρτωσης ειδικών φορτίων μόνιμης ροής (π.χ. σκραπ), που σχετίζονται με τη δραστηριότητα βιομηχανικών μονάδων της περιοχής, που θα επιφέρει τόσο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους, όσο και την ενίσχυση της προοπτικής της βιωσιμότητάς τους; Πάρκιν και φορτία «ζουν» το λιμάνι.

-Υπάρχει πρόβλεψη στο στρατηγικό σχεδιασμό του λιμανιού, αν στο μέλλον ανοίξει μια «γραμμή» π.χ. προς Τουρκία, ποιος χώρος προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί γι’ αυτή τη γραμμή; Η προβλήτα στα Πευκάκια;

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το