Photo Gallery, Τοπικά

Διαφωνίες για τους ποδηλατόδρομους στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας

Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στους επικίνδυνους και μη λειτουργικούς ποδηλατόδρομους ήταν το αντικείμενο συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας

 

Οι ποδηλατόδρομοι και οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν, ώστε το έργο να καταστεί λειτουργικό, «διχάζουν» τη Δημοτική Αρχή. Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Λαμπρινίδης, που υποστηρίζει τη μονοδρόμηση των υφιστάμενων ποδηλατόδρομων, είχε μοναδικό σύμμαχο το συνάδελφό του κ. Γιάννη Καουνά, ενώ «μέτωπο» απέναντι στην πρόταση της ομάδας εργασίας που επεξεργάστηκε τις αλλαγές υπήρξε από τον αντιδήμαρχο κ. Πελεκάνο, τον πρόεδρο της Αναπτυξιακής κ. Δ. Δερβένη, με τις απόψεις των οποίων ταυτίστηκε και ο πρόεδρος της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας κ. Η. Ξηρακιάς.

«Συνδικαλιστική» χαρακτήρισε τη στάση των συναδέλφων του ο κ. Λαμπρινίδης και το θέμα θα επανεξεταστεί, με περισσότερη ψυχραιμία, ενώ διαφωνία μεταξύ των πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη χθεσινή συνεδρίαση είχε καταγραφεί για το ίδιο θέμα και στην τελευταία συνεδρίαση της ομάδας πλειοψηφίας.

Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στους επικίνδυνους και μη λειτουργικούς ποδηλατόδρομους ήταν το αντικείμενο συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας, όπου ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί κ. Δεμερτζής αιφνιδίασε με την πρόταση για «ξήλωμά» τους.

Οι διαφωνίες, που δεν έλαβαν χαρακτήρα αντεγκλήσεων, εστιάστηκαν στο γεγονός ότι ο κ. Λαμπρινίδης στήριξε την πρόταση της ομάδας εργασίας για μονοδρόμηση των υφιστάμενων ποδηλατόδρομων. Η αντίθετη φορά κίνησης των ποδηλάτων θα καλυφθεί, σύμφωνα με την πρόταση, με το χαρακτηρισμό των παρακείμενων οδών ως ήπιας κυκλοφορίας.

Οι κ.κ. Δερβένης και Πελεκάνος στήριξαν τους προβληματισμούς και τις ενστάσεις τους στο γεγονός ότι κονδύλια για να υλοποιηθούν οι αλλαγές με μονοδρομήσεις δεν υπάρχουν και επέμεναν σε αλλαγές με χαμηλό κόστος, όπως η κατάλληλη σήμανση και οι διαγραμμίσεις και γενικότερα μέτρα ασφάλειας και αστυνόμευσης που θα καταστήσουν λειτουργικούς τους ποδηλατόδρομους.

Η πρόταση και οι διαφωνίες

Βασική πρόταση της ομάδας εργασίας είναι η μονοδρόμηση των ποδηλατόδρομων με κατεύθυνση όμοια με αυτή των οδών στις οποίες είναι κατασκευασμένοι ή πρόκειται να κατασκευαστούν. Η επιλογή αυτή, που γίνεται έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια, αντιμετωπίζει: α) Το πρόβλημα πλάτους σε όσους ποδηλατοδρόμους αυτό είναι περιορισμένο, καθώς και β) την αντίστοιχη έλλειψη ικανού εναπομείναντος πλάτους οδού σε όσες κατασκευάστηκε δίκτυο ή πρόκειται να κατασκευαστεί. Για μονόδρομη κίνηση ποδηλάτων το καθαρό πλάτος ποδηλατόδρομου που απαιτείται πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 1,00 μ. Επιλύονται με αυτό τον τρόπο και ειδικότερα θέματα όπως οι αμφίπλευρες προσεγγίσεις ποδηλατιστών στις διασταυρώσεις και η «καθρεπτική» σήμανση. Μέχρι να εκπονηθεί μελέτη και γίνει η κατασκευή νέων ποδηλατόδρομων για την αντίθετης φοράς κίνηση των ποδηλάτων, προτείνεται να λειτουργήσουν κάποιες παρακείμενες οδοί ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας με χαμηλό όριο ταχύτητας και ταυτόχρονη κίνηση ποδηλάτων και οχημάτων, όπως εξάλλου ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις σήμερα.

Επίσης προτείνεται η αλλαγή του τρόπου κατασκευής του διαχωριστικού κυκλοφορίας των ποδηλάτων από τα υπόλοιπα οχήματα στα τμήματα του δικτύου που δεν έχουν κατασκευαστεί. Έτσι, αντί για το στηθαίο σκυροδέματος προτείνεται να κατασκευαστεί το διαχωριστικό από ελαφρύ υλικό ή «μάτια γάτας» σε συνδυασμό με κατάλληλη διαγράμμιση. Η κατασκευή της επέκτασης του δικτύου ποδηλατόδρομων από το Τελωνείο προς τις Αλυκές παρέχει τη σχετική εμπειρία.

Ο κ. Δερβένης δήλωσε και μαζί τους συμφώνησαν όλα τα μέλη της Επιτροπής ότι το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Τελωνείο, στην ουσία δεν ισχύει εφόσον έχει καταστρατηγηθεί, καθώς κανείς δεν τηρεί το νόμο και όλοι παρκάρουν παράνομα.

Ο εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΛΕΒ κ. Κακαδιάρης ζήτησε να γίνουν αλλαγές στα «οχυρωματικά έργα του Ρούπελ», ωστόσο εκτίμησε ότι οι μονοδρομήσεις πρέπει να «έρθουν» σε δεύτερο χρόνο. Τόνισε ότι τα έργα που πρέπει να γίνουν επιβάλλεται να είναι άμεσα υλοποιήσιμα και η μονοδρόμηση να αποφασιστεί, εφόσον υπάρξει απόφαση για εξεύρεση κονδυλίων που θα «φέρει» τους ποδηλατόδρομους, στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο.

Με τις θέσεις τους συμφώνησαν ο αντιδήμαρχος κ. Πελεκάνος και Δερβένης, που υπερασπίστηκαν την απόφαση της πρώην Δημοτικής Αρχής να αξιοποιήσει έστω και με τρόπο ελεγχόμενο για την αποτελεσματικότητά του,   κονδύλια για να κατασκευάσει ποδηλατόδρομους και να «κερδηθεί» ζωτικός χώρος για τους ποδηλάτες.

Με εξαίρεση τον πρόεδρο των ταξί που απαίτησε «ξήλωμα», τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν με παρεμβάσεις άμεσες και χαμηλού κόστους ώστε άμεσα να λειτουργήσουν οι ποδηλατόδρομοι, με την κατάλληλη αστυνόμευση.

Ο κ. Ξηρακιάς σημείωσε ότι απαιτούνται ελαφρύτερα στηθαία και κολονάκια και υποστήριξε ότι η μονοδρόμηση πρέπει να γίνει σε δεύτερη φάση, εφόσον υπάρξει ανύψωση στο ύψος του πεζοδρόμιου. Ο ίδιος άσκησε κριτική στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή, που δεν αξιοποίησε κατάλληλα τα κονδύλια που της δόθηκαν και έκανε λόγο και για αναποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.

Ο κ. Τσιργούλας, ως εκπρόσοπος της ΕΕΤΕΜ, δικαιολόγησε την απόφαση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να εγκρίνει πρόταση για «οχυρωματικά έργα» εφόσον η οδηγική παιδεία και ο πολιτισμός απουσιάζουν από την πόλη, οπότε κανείς δεν θα σεβόταν απλούς διαγραμμισμένους ποδηλατοδρόμους, που θα αποτελούσαν επέκταση του πεζοδρόμιου.

Επίσης άσκησε κριτική στη Δημοτική Αρχή για το γεγονός ότι αφενός δεν αστυνομεύει το δίκτυο, αφετέρου παρανομεί και η ίδια τοποθετώντας κάδους στις εισόδους-εξόδους, ενώ δεν κλαδεύει κλαδιά.

Το έργο δεν ολοκληρώθηκε

Για ατελή μελέτη, αλλά και για ένα έργο που δεν ολοκληρώθηκε στην ουσία ποτέ μίλησε ο μηχανικός κ. Κ. Καραγιάννης, που υπερασπίστηκε την υπηρεσία και τους μηχανικούς που συνέταξαν την αρχική  μελέτη, ενώ αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου.

Το θέμα της αστυνόμευσης των ποδηλατόδρομων έθεσε ο εκπρόσωπος του αστικού ΚΤΕΛ κ. Ψαριανός και τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να αστυνομεύσει ούτε τη Δημητριάδος και την Ιάσονος…

Ο κ. Δερβένης τόνισε ότι σε αυτή την πόλη, με τη συγκεκριμένη νοοτροπία, όποιος μιλά για ποδηλατόδρομους που θα λειτουργούν με «μάτια γάτας», είναι αστείος και σημείωσε ότι το διαχωριστικό  τοιχίο πρέπει να παραμείνει. «Για να λειτουργήσει το έργο χρειάζονται παρεμβάσεις γρήγορες με μικρό κόστος», είπε, και ο κ. Λαμπρινίδης απάντησε πως το θέμα πρέπει να ξεφύγει από την πολιτική αντιπαράθεση και να εξεταστεί σε τεχνοκρατικά πλαίσια. Ο ίδιος ζήτησε να μην υπάρχει για ένα τέτοιο ζήτημα «συνδικαλισμός» και ζήτησε να υπάρξει μια ακόμη συνεδρίαση για να συζητηθεί το θέμα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Θα αποδοθούν κάποτε ευθύνες για το τερατούργημα των ποδηλατοδρόμων;
    Για ένα μη λειτουργικό έργο κατασπαταλήθηκαν χρήματα των Βολιωτών ή των Ελλήνων φορολογουμένων ή των κουτόφραγκων Ευρωπαίων;

Μοιραστείτε το