Photo Gallery, Τοπικά

Διαφορετική τιμή στο ίδιο προϊόν σε «αλυσίδα» μάρκετ

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, διαπιστώθηκαν διαφορές στις τιμές προϊόντων σε σούπερ μάρκετ της ίδιας «αλυσίδας»

Μεγάλες διαφορές στην τιμή του ιδίου προϊόντος γνωρίζαμε ότι υπάρχουν σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ. Μεγάλες διαφορές όμως στην τιμή ενός προϊόντος σε καταστήματα της ίδιας «αλυσίδας» σούπερ μάρκετ τώρα το μαθαίνουμε. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, διαπιστώθηκαν διαφορές στις τιμές προϊόντων σε σούπερ μάρκετ της ίδιας «αλυσίδας» στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου.

«Από τα σύννεφα έπεσαν» τα μέλη της Ένωσης Καταναλωτών (ΕΝΚΑ), όταν ανακάλυψαν σε έρευνα που διενήργησαν σε σούπερ μάρκετ στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου, ότι υπήρχαν μεγάλες διαφορές στην τιμή ενός συγκεκριμένου προϊόντος, όχι στα καταστήματα διαφορετικών εταιριών, αλλά της ίδιας…

Όπως δήλωσε χθες σε ραδιοφωνική εκπομπή η κ. Κική Πλαστάρα από την ΕΝΚΑ Βόλου «βρήκαμε διαφορές στην τιμή μέχρι και 2-3 ευρώ, στο ίδιο προϊόν, σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ, της ίδιας όμως «αλυσίδας». Δηλαδή, άλλη τιμή είχε το συγκεκριμένο προϊόν στο σούπερ μάρκετ της «αλυσίδας» στην περιοχή του Βόλου και άλλη στη Ν. Ιωνία».

Πρόκειται για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως απορρυπαντικά, είδη τροφίμων και άλλα, για τα οποία θα γίνει σχετική γνωστοποίηση και στη Διεύθυνση Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας.

Σχετικές έρευνες έχουν γίνει από τις Ενώσεις Καταναλωτών και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Η κ. Πλαστάρα πρόσθεσε ότι θα ακολουθήσουν αντίστοιχες έρευνες και σε άλλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ.

Την ώρα που οι μισθοί και οι συντάξεις πετσοκόβονται, η ακρίβεια δεν γνωρίζει πετσόκομμα.

Στα είδη σούπερ μάρκετ, οι τιμές εκτός από τα απορρυπαντικά και ορισμένα άλλα είδη, είτε παρέμειναν σταθερές, δηλαδή αυξήθηκαν, αν ληφθεί υπ’ όψιν η μείωση των μισθών μέχρι και 50%, είτε πραγματικά αυξήθηκαν, όπως σε προϊόντα του πρωτογενή τομέα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τιμοληψιών της Διεύθυνσης Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, αυξήσεις που φθάνουν μέχρι και 30% καταγράφηκαν το Δεκέμβριο στα είδη σούπερ μάρκετ, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυξήσεις καταγράφηκαν στη συσκευασμένη γιαούρτη, στο νωπό κοτόπουλο, στο 50% των κατεψυγμένων λαχανικών και ψαριών, καθώς και σε προϊόντα του πρωτογενή τομέα. Ωστόσο, μειώσεις σημειώθηκαν σε όλα σχεδόν τα οπωρολαχανικά, εκτός της πατάτας και των λεμονιών.

Αντίθετα, μειώσεις παρατηρούνται στα απορρυπαντικά για ρούχα και για πιάτα, στα σαλάμια και τα περισσότερα όσπρια, ίσως εξαιτίας της διεύρυνσης του κινήματος της απευθείας διάθεσης προϊόντων από παραγωγούς στο καταναλωτικό κοινό.

Έρευνα αγοράς

Πάντως, η έρευνα αγοράς σε σούπερ μάρκετ μπορεί να φέρει σημαντικό όφελος στον οικογενειακό προϋπολογισμό από 450 ευρώ μέχρι και 750 ευρώ το χρόνο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, για τα ίδια προϊόντα εμφανίζονται -από σούπερ μάρκετ, σε σούπερ μάρκετ- διαφορές τιμής μέχρι και 10%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο έχει 6.000 κωδικούς, έγινε έρευνα στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% του καλαθιού της νοικοκυράς.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής:

– Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά σε έξι «αλυσίδες», τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε «αλυσίδας», η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης είναι 6%.

– Στα 617 επώνυμα προϊόντα (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.

– Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%.

Αν ένας καταναλωτής αγοράσει μόνο επώνυμα προϊόντα, αλλά επιλέξει τη φθηνότερη αλυσίδα, θα έχει όφελος 450 ευρώ ετησίως και αν επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το όφελος μπορεί να ξεπεράσει μέχρι και τα 750 ευρώ το χρόνο.

Η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην αγορά μας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%.

Σύμφωνα με έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ τα μισά περίπου νοικοκυριά (51,9%) που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών.

Ενδεικτικό είναι ότι στην ερώτηση, σε ποια κατηγορία αγαθών-υπηρεσιών μια ενδεχόμενη αύξηση τιμών θα δημιουργούσε μεγαλύτερο πρόβλημα, το 90% σχεδόν των νοικοκυριών εκτιμά ότι η οποιαδήποτε επιβάρυνση στα είδη διατροφής θα επιφέρει μεγάλες δυσκολίες στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Εξάλλου, στην ΕΝΚΑ Βόλου έχουν αυξηθεί τελευταία οι καταγγελίες κατά εταιριών κινητής τηλεφωνίας, καθώς αν και ζητούν διακοπή των συνδέσεων, αυτές δεν γίνονται, καθώς οι εταιρίες επικαλούνται διάφορους λόγους. Η κ. Πλαστάρα επισημαίνει ότι «οι συνδρομητές θα πρέπει να αποστέλουν γραπτώς το αίτημά τους με φαξ στην εταιρία, αναγράφοντας τα στοιχεία της ταυτότητάς τους, διότι ορισμένες εταιρίες συνεχίζουν να αποστέλλουν λογαριασμούς, παρά την υποβολή του αιτήματος διακοπής».

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το