Photo Gallery, Τοπικά

Διέξοδος για μαθήτριες στην ποίηση

Κορίτσια του 3ου Λυκείου Βόλου μιλούν με αφορμή μαθητικό διαγωνισμό



«Ασχολούμαι με τη συγγραφή ποιημάτων από το Δημοτικό και μέχρι στιγμής έχω γράψει γύρω στα 30» τόνισε η μαθήτρια της Β’ Τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Βόλου Μαρίτα Τσάτσου. Η ίδια είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις εφήβων σε τοπικό επίπεδο που ασχολούνται συστηματικά με την ποίηση ως τρόπο έκφρασης συναισθημάτων και σκέψεων.

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης η χθεσινή και στη «Θ» μίλησαν δύο μαθήτριες από το 3ο Λύκειο Βόλου οι οποίες συμμετέχουν στο μαθητικό διαγωνισμό ποίησης που διεξάγει αυτή την περίοδο η Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών γράφοντας ποιήματα.

«Μου αρέσει πολύ η ποίηση, γιατί μπορώ να εκφράζω αυτά που νιώθω. Θεωρώ ότι αυτά τα ποιήματα μένουν και, όταν αισθάνομαι καλύτερα στο μέλλον, θα μπορώ να τα διαβάζω, ώστε να θυμάμαι, πώς ένιωθα στο παρελθόν» μας είπε η μαθήτρια Μαρίτα Τσάτσου. Η ίδια δεν έχει κάποιον αγαπημένο ποιητή, αλλά συνήθως της αρέσει να διαβάζει βιβλία κάποιων ανώνυμων ποιητών.

Το ποίημα που έστειλε στο διαγωνισμό έχει τίτλο «Παιδιού μικρή καρδιά». Ενώ ανέφερε ορισμένους στίχους από το ποίημά της: «Μέσα στα βάθη της καρδιάς μου ωκεανός γεννιέται, σαν να είναι κύματα οι αναμνήσεις, ζουν και σαν βαρκούλα τη στεριά ψάχνω για να αράξω, τα κύματα να αφήσω εγώ, να πάψω να βουλιάζω».

«Συνήθως δεν ξεπερνώ τους 30 στίχους σε ένα ποίημα» μας τόνισε και συμπλήρωσε: «Χρειάζεται φαντασία, καλό γραπτό λόγο για να γράψεις ένα ποίημα. Αν βάλεις μόνο το συναίσθημα και προσπαθήσεις να εκφράσεις τα συναισθήματα δίχως να μπουν στη σωστή σειρά, το αποτέλεσμα δεν θα είναι ωραίο».

Μάλιστα ανέφερε πως οι σημερινοί νέοι δεν διαβάζουν αρκετά ποίηση, παρά μόνο όση διδασκαλία γίνεται στο σχολείο.

Τι είναι αυτό που σε οδηγεί να γράψεις ένα ποίημα; «Το συναίσθημα» μας απάντησε η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Μαρία Χατζοπούλου. «Ένιωθα πράγματα και ήθελα να τα αποτυπώσω. Έχω γράψει ποιήματα τόσο μικρά όσο και μεγάλα. Συνήθως γράφω για αυτά που νιώθω για τους άλλους ανθρώπους. Βέβαια έχω γράψει και κάποια που αφορούν στη χώρα μου, όταν βρισκόμουν στο εξωτερικό. Όταν πάρεις το στυλό και ξεκινήσεις να γράψεις ένα ποίημα, αισθάνεσαι σαν να συμβαίνουν χημικές αντιδράσεις μέσα στο σώμα. Δίνεις το συναισθηματικό σου φόρτο στη συγγραφή και μετά θα ηρεμήσεις. Συνήθως γράφω όταν συμβαίνουν έντονα πράγματα στη ζωή μου».

Η ίδια μας είπε πως κάθε άνθρωπος μπορεί να εκφραστεί με διάφορους τρόπους και η ποίηση είναι ένας από αυτούς. Σίγουρα δεν είναι απαραίτητο να έχει κάποιος ταλέντο, απλά να νιώθει ότι το έχει ανάγκη και, όταν γράφει, να νιώθει καλύτερα.

Τη ρωτήσαμε να μας πει κάποιους στίχους από το ποίημά της με τίτλο «Ο ερχομός» με το οποίο συμμετέχει στο διαγωνισμό και μας είπε: «Από τη γωνιά θα φανεί λουσμένος στο φως του ασημόγκριζου φεγγαριού».

Οι φιλόλογοι επισημαίνουν πως από φέτος ακολουθείται νέα πιλοτική μέθοδος στη διδασκαλία των ποιημάτων, όπου κυριαρχεί η συγκριτική αξιολόγηση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να κατανοούν πιο εύκολα τα χαρακτηριστικά και τις κατηγορίες των ποιημάτων. Τα ποιήματα διδάσκονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από δύο ώρες κάθε εβδομάδα και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Κατά μέσο όρο μπορούν να διδαχθούν στο σχολικό έτος μέχρι και 12-14 ποιήματα.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πιο συγκεκριμένα στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης διδάσκεται η ποίηση ως μάθημα επιλογής.

Η επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος κ. Τσιλιμένη, η οποία διδάσκει το μάθημα, σημείωσε πως λόγω της κρίσης οι νέοι νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν περισσότερο και μέσω της ποίησης.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης φοιτητές μετέβησαν σε βιβλιοπωλείο και αγόρασαν βιβλίο με ποιήματα, εξέλιξη που ο βιβλιοπώλης είχε ένα δει πολύ καιρό από νεαρό άτομο.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το