Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Δημοπρατείται η ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου

Προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ
Προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ

Δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες η πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης Βόλου Λάρισας προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ με ΦΠΑ. Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το ποσό των 5,3 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΣΕ.

Προχωρά το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου καθώς προκηρύσσεται μέσα στις επόμενες ημέρες η δημοπράτηση του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος (Α’ Φάση – Αναβάθμιση επιδομής και Σταθμών) προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ με ΦΠΑ. Αυτό έγινε γνωστό σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το ποσό των 5,3 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΣΕ.

Ο κ. Αγοραστός αφού ευχαρίστησε όλους όσους συνέβαλαν για να μπει το έργο αυτό στη φάση της υλοποίησης δήλωσε τα εξής: «Μετά από αρκετά χρόνια, μετά από αγώνες πολλών φορέων, πολλών ανθρώπων, βρισκόμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να ξεκινάει επιτέλους η διαδικασία της αναβάθμισης της γραμμής και να ακολουθείται με χρονοδιάγραμμα ο χάρτης των ενεργειών για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Λάρισας-Βόλου. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αναμένεται να αυξήσει την τουριστική κίνηση στην περιοχή, αναβαθμίζοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη μεταφορά πολιτών και εμπορευμάτων, ενώ θετικές αναμένεται να είναι και οι επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. Για την υλοποίηση του έργου αυτού κινηθήκαμε μεθοδικά και με σχέδιο τόσο με τον δήμαρχο Βόλου κ. Πάνο Σκοτινιώτη όσο και με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Π. Θεοφανόπουλο για να έχουμε σήμερα αυτό το αποτέλεσμα. Αυτό είναι το πρώτο βήμα στην προσπάθεια αυτή που κάνουμε, καθώς όπως έχω τονίσει και στο παρελθόν η αιρετή Περιφέρεια διεκδικεί την ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα».

Πλέον, όπως σημείωσε ο περιφερειάρχης, αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης της Β’ Φάσης, δηλαδή της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισα-Βόλος όπως και της μελέτης για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, για το οποίο η Α’ φάση δηλαδή η αναβάθμιση έχει ήδη υλοποιηθεί. Παράλληλα ο κ. Αγοραστός ευχαρίστησε όλους του δημάρχους και τους φορείς της Θεσσαλίας που συντάχθηκαν σ’ αυτόν τον κοινό αγώνα, πιέζοντας να προχωρήσει αυτό το μεγάλο έργο.

 

 

Επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλο είχε και ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης.  «Γίνεται πλέον το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση ενός έργου στρατηγικής σημασίας για την περιοχή μας, αφού η αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας θα αποτρέψει τον  κίνδυνο σιδηροδρομικής απομόνωσης του Βόλου και δραματικής μείωσης της ανταγωνιστικής του θέσης. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου. Πρόκειται για έργο κορυφαίας σημασίας, το οποίο διεκδικούμε όλο αυτό τον καιρό σθεναρά και με μεθοδικότητα, από κοινού με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό. Κρίσιμος σταθμός στην πορεία αυτή υπήρξε η σύσκεψη που συνδιοργανώσαμε στο Βόλο στις 20.1.2012, με τη συμμετοχή του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ.Θεοφανόπουλου, βουλευτών του νομού, εκπροσώπων παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου και φορέων της περιοχής», επισημαίνει με δήλωσή του ο κ.Σκοτινιώτης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την αποφασιστική συμβολή του κ.Θεοφανόπουλου, ο οποίος αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία το συγκεκριμένο έργο και υπήρξε συνεπής στις δεσμεύσεις που ανέλαβε.  Υπενθυμίζεται ότι το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), συνολικού προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εντάχθηκε στις 19.6.2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετά από πρόταση του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και απόφαση του τότε Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γιάννη Στουρνάρα. Όπως επισημαίνει ο Δήμαρχος Βόλου, για την ένταξη του έργου  στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καθοριστική υπήρξε η συμβολή του συμπολίτη μας Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τότε Γενικού Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης, κ.Γιώργου Πετράκου.. «Η θετική εξέλιξη που υπήρξε μόνον εφησυχασμό δεν δικαιολογεί», επισημαίνει ο κ.Σκοτινιώτης. «Το έργο έχει ακόμη πολύ δρόμο, άλλωστε εκκρεμεί η δημοπράτηση της β΄φάσης του, η υλοποίηση της οποίας μπορεί τεχνικά να προχωρήσει παράλληλα με την α΄φάση. Επιπλέον, δεν μας διαφεύγει ότι πρόκειται για έργο που χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους, αφού δεν είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Συνεπώς είναι αναγκαίο να συνεχιστούν οι συνεχείς και συντονισμένες παρεμβάσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου στο σύνολό του», καταλήγει ο Δήμαρχος Βόλου στη δήλωσή του.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το