Photo Gallery, Τοπικά

Δεν παραλαμβάνονται οι ποδηλατόδρομοι

 

Τη συγκρότηση επιτροπής θα αποφασίσει το Δ.Σ. Βόλου, η οποία θα εξετάσει και θα καταγράψει όλα τα προβλήματα του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων

 

Ενώ ξεκινά η κατασκευή του νέου δικτύου στο παραλιακό μέτωπο  Βόλου

 

 

Δεν πρόκειται να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος Βόλου στην οριστική παραλαβή του έργου των υφιστάμενων ποδηλατοδρόμων, που κατασκευάστηκαν χωρίς να χρησιμοποιούνται γιατί κρίθηκαν μη λειτουργικοί.

Το Δημοτικό Συμβούλιο που θα συνεδριάσει τη Δευτέρα, θα αποφασίσει για τη συγκρότηση επιτροπής που θα εξετάσει και θα καταγράψει όλα τα προβλήματα του έργου. Το έργο «Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Δήμο Βόλου» είναι προϋπολογισμού 1.200.000 €. Η μελέτη του έργου συντάχθηκε το Δεκέμβριο του 2008 και δημοπρατήθηκε στις 24/03/2009 ενώ  ανακηρύχτηκε ανάδοχος η εταιρεία ΔΟ.ΜΗ.ΚΑ Α.Ε. με μέση έκπτωση 56,55%. Η σύμβαση με τον Ανάδοχο υπογράφτηκε την 11-05-2009 με μέση έκπτωση 56,55% και συμβατικό αντικείμενο 521.439,39 €.

Στις 20/11/2009 συντάχθηκε ο 1ος Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας του έργου, ο οποίος μείωσε το φυσικό αντικείμενο στο ποσό των 271.775,37 €. Έγινε εκτεταμένη μείωση του τεχνικού αντικειμένου του έργου (αφαιρέθηκαν τέσσερις δρόμοι συνολικού μήκους 3.850 μ. περίπου) λόγω αντίδρασης των πολιτών και εγκρίθηκε η εφαρμογή αντιολισθητικού τάπητα σε ορισμένους δρόμους.

Στις 31/12/2009 συντάχθηκε η βεβαίωση περαίωσης του έργου, η δε αξία όλων των εργασιών ανήλθε στο ποσό των 232.619,88 €.

 

Μεγάλες ελλείψεις

Στις 19/3/2010 κλιμάκιο του Ε.Σ.Π.ΕΛ. πραγματοποίησε έλεγχο ποιότητας στο έργο.

Οι παρατηρήσεις από την Τεχνική Αναφορά Ελέγχων Ποιότητας του Ε.Σ.Π.ΕΛ. ήταν «καταπέλτης», καθώς καταγράφηκε ανεπαρκής σχεδιασμός και έλλειψη λειτουργικότητας, ενώ διαπιστώθηκε πως δεν είχαν γίνει ούτε εργαστηριακοί έλεγχοι στο σκυρόδεμα.

Στις 20/12/2010 το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε το θέμα της Προσωρινής Παραλαβής του έργου και δεν το ενέκρινε. Η απόφαση όμως του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν γενικόλογη και δεν όριζε σε ποια σημεία διαφωνεί με την επιτροπή και δεν έδινε κατευθύνσεις.

Ο χρόνος υποχρεωτικής συντήρησης του έργου (15 μήνες μετά την περαίωσή του) έληξε στις 31/2/2011. Μετά την ημερομηνία αυτή ο Νόμος ορίζει ότι μπορεί να γίνει η Οριστική Παραλαβή του έργου, πράγμα που ζήτησε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας.

-Δεν αντικαταστάθηκαν από τον Ανάδοχο τα 316 κατεστραμμένα χυτοσιδηρά κολωνάκια.

Το πλάτος του ποδηλατοδρόμου σε ορισμένα σημεία είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο της μελέτης, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τη λειτουργικότητα των ποδηλατοδρόμων και την ασφάλεια των ποδηλατών σε περίπτωση αμφίδρομης κίνησης. Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι ως προς το πλάτος υπάρχει ασάφεια στη μελέτη (στο σχέδιο σχηματικής τομής κατά πλάτος, το καθαρό πλάτος της αμφίδρομης λωρίδας είναι 1,85μ. και η νησίδα σκυροδέματος 0,30μ, ενώ στα σχέδια τυπικών διατομών το μεικτό πλάτος φαίνεται να είναι 2,00 μέτρα), καθώς και ότι δεν υπάρχει στο φάκελο κάποια έγγραφη εντολή της επίβλεψης για μείωση του πλάτους, μη αποκλείοντας την προφορική εντολή λόγω κάποιου τεχνικού προβλήματος που προέκυπτε στο δρόμο από την εφαρμογή του προβλεπόμενου πλάτους.

-Δεν έχουν γίνει διαγραμμίσεις στις διασταυρώσεις του δικτύου όπως προβλέπει η μελέτη οι οποίες όμως και δεν έχουν πιστοποιηθεί.

-Δεν έχουν ολοκληρωθεί τα στηθαία σε πολλούς δρόμους με αποτέλεσμα ο ποδηλατόδρομος να μην αποτελεί ενιαίο σύνολο και να μη γίνεται αντιληπτός τόσο από τους ποδηλάτες, όσο και από τους οδηγούς των οχημάτων. Τέλος, συμπερασματικά κρίθηκε ότι το έργο δεν είναι ολοκληρωμένο και ασφαλές.

Το Πρωτόκολλο υπογράφθηκε από τον ανάδοχο με επιφύλαξη και κατέθεσε ένσταση, με την οποία ζητά την ακύρωση ή επανασύνταξή του, μη αναγνωρίζοντας καμία ευθύνη δική του.

Η Επιτροπή Παραλαβής εισηγήθηκε την απόρριψη της ένστασης διευκρινίζοντας ότι η ποσοτική διαφορά των 316 χυτοσιδηρών κολωνακίων οφείλεται στην έλλειψη συντήρησης του έργου από τον Ανάδοχο.

Η επιτροπή επισήμανε ποιοτικές παρατηρήσεις σύμφωνα με τα δεδομένα της αρχικής μελέτης που καθιστούν το έργο μη λειτουργικό και ασφαλές.

Η θέση της Επιτροπής είναι οι προτάσεις βελτίωσης του έργου για να το καταστήσουν βιώσιμο και λειτουργικό, θα προκύψουν μέσα από νέα μελέτη αρμόδιων φορέων.

Από τα παραπάνω συνεπάγεται, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, ότι δεν είναι σαφή τα αίτια που καθιστούν το έργο μη ασφαλές κατά κύριο λόγο και δευτερεύοντος μη λειτουργικό (διότι αναφέρεται μόνο το μειωμένο πλάτος του ποδηλατοδρόμου που αφορά μερικά τμήματα του συνόλου), καθώς επίσης και δεν διευκρινίζονται οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για τη βελτίωσή του.

Προκειμένου να αρθούν αυτές οι ασάφειες και να παρθεί η σωστή απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα προταθεί η συγκρότηση επιτροπής για επεξεργασία του θέματος. Στην επιτροπή αυτή θα προεδρεύει δημοτικός σύμβουλος και θα συμμετέχουν σύμβουλοι που θα προταθούν από όλες τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, υπάλληλοι των αρμόδιων Διευθύνσεων (Τεχνικές Υπηρεσίες και Πολεοδομία), ιδιώτες εμπειρογνώμονες στα θέματα της επιτροπής και εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων της περιοχής.

Η φύση του θέματος καθιστά αναγκαία τη συμμετοχή εκπροσώπου του Τ.Ε.Ε. (με ειδίκευση συγκοινωνιολόγου), καθώς και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από τον τομέα της Συγκοινωνιακής Μηχανικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών.

 

Αρχίζει το έργο ανάπλασης

του δυτικού παραλιακού μετώπου

Προχωρεί τις επόμενες μέρες η εγκατάσταση του αναδόχου του έργου «Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμου του παραλιακού μετώπου και τοπικές παρεμβάσεις κατά μήκος της διαδρομής, καθώς υπογράφηκε χθες η σχετική σύμβαση ανάμεσα στον Δήμαρχο Βόλου κ. Πάνο Σκοτινιώτη και εκπρόσωπο της εταιρείας G&P Β. Γιτσόπουλος – Μ. Πεφτούλογλου και Σια Ο.Ε., που ανέλαβε την εκτέλεσή του.

Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 1.260.616,03€.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα 18 μηνών από την έναρξη των εργασιών. Η μελέτη συντάχθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου και προβλέπει σειρά από κατασκευαστικά έργα, τα οποία χωροθετούνται στο δυτικό παραλιακό μέτωπο της πόλης, από τη θέση του Τελωνείου έως τις Αλυκές, και συνιστούν μία ενιαία πρόταση ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής.

Όπως υπογραμμίζει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης, «πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικό έργο, το οποίο δρομολόγησε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Με το έργο αυτό αξιοποιούνται πόροι του ΕΣΠΑ για την ενοποίηση σημαντικών χώρων και σημείων έλξης των κατοίκων του Βόλου, όπως οι σχολές του Πανεπιστημίου, το εμπορικό κέντρο περιοχής Παλαιών, το εκθεσιακό κέντρο, το πάρκο του Πεδίου Άρεως, αθλητικές εγκαταστάσεις και αρχαιολογικά μνημεία που βρίσκονται κατά μήκος της διαδρομής, μέχρι την πλαζ των Αλυκών».

Το Δίκτυο Ποδηλατοδρόμων θα επεκταθεί από την πλατεία που βρίσκεται μπροστά από το Τελωνείο έως και την πλαζ των Αλυκών, σε μήκος 6.500 μέτρων, θα δημιουργηθεί νέα πλατεία στο χώρο εμπρός από το Τελωνείο, θα πραγματοποιηθούν αναπλάσεις πεζοδρομίων στην περιοχή των Παλαιών και θα κατασκευαστεί πεζοδρόμιο στην παραλία των Αλυκών. Με τη δημιουργία του νέου Δικτύου Ποδηλατοδρόμων, το οποίο φυσικά θα κατασκευαστεί με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές από το υπάρχον δίκτυο, θα δοθεί συνέχεια στο παραλιακό δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Μπροστά από τις αποθήκες του Τελωνείου Βόλου, τη χρήση των οποίων ως γνωστό διεκδικεί ο Δήμος Βόλου προκειμένου να τις αξιοποιήσει ως χώρους πολιτισμού, θα δημιουργηθεί νέα πλατεία που θα αποτελέσει είσοδο στα κτίρια του Τελωνείου και σημείο αναφοράς για πεζούς και ποδηλάτες. Επίσης, ανακατασκευάζονται και αναβαθμίζονται αισθητικά μια σειρά από πεζοδρόμια στην περιοχή Παλαιών ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερο πλάτος και ομοιόμορφη επίστρωση και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων.

Τέλος, κατά μήκος του παραλιακού δρόμου Αλυκών (οδός Παπαδάκου) θα κατασκευαστεί πεζοδρόμιο πλάτους 7,5 μέτρων στο οποίο θα ενταχθεί και ο ποδηλατόδρομος, που θα διασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση, αλλά και θα αποτελεί ένα κοινόχρηστο χώρο αναψυχής, καθώς θα τοποθετηθούν καθιστικά και θα φυτευτούν δέντρα.

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το